Megola: Τρέλα πέντε αστέρων
Υπήρξαν μέρες που υπήρχε χώρος για τρέλα. Υπήρξαν μέρες που κάθε παρανοϊκή πρακτική φαινόταν λογική. Οι μέρες αυτές έχουν τελειώσει ανεπιστρεπτί!
- -
- -
Μπορεί να έχει μόνο δύο τροχούς, αλλά κουβαλάει τόνους τρέλας. Ο λόγος για την γερμανική Megola από το Μόναχο που κατάφερε να ζήσει από το 1921 έως το 1925 παρουσιάζοντας τελικά μόνο μια μοτοσυκλέτα. Αλλά τι μοτοσυκλέτα ήταν αυτή;
Πρώτα από όλα η κίνηση ήταν εμπρός και το πλαίσιο ήταν αυτοφερόμενο στρατζαριστό και όχι από σωλήνες!
Αλλά δεν ήταν μόνο αυτή η ιδιομορφία της, η εμπρός κίνηση. Γιατί, ΟΚ, εμπρός, αλλά πως κινείς τον εμπρός τροχό μιας μοτοσυκλέτας, τη στιγμή που ο τροχός είναι και κατευθυντήριος; Η πιο απλή, αλλά ταυτόχρονα και παρανοϊκή λύση είναι να τοποθετήσεις τον κινητήρα στο κέντρο του τροχού! Αλλά τι κινητήρα μπορείς να τοποθετήσεις στο κέντρο ενός τροχού; Τι άλλο από ένα αστεροειδή πεντακύλινδρο! Σας το είπαμε, μιλάμε για τόνους τρέλας! Ο κινητήρας ανέβαινε στα 640 κ.εκατ. αποδίδοντας 14 ίππους, χάρη των οποίων μπορούσε να φτάσει τα 85 χλμ./ώρα!
Όμως και πάλι αυτά δεν ήταν παρά μόνο η αρχή της παράνοιας, γιατί ο κινητήρας δεν διέθετε ούτε συμπλέκτη, αλλά ούτε και κιβώτιο ταχυτήτων. Πως γινόταν αυτό; Μα ανατρέποντας κάθε λογική, αφού ο στρόφαλος ήταν κατευθείαν συνδεδεμένος με το κέντρο του εμπρός τροχούς (αν και με σχέση 6 προς 1) και ο κινητήρας περιστρέφονταν μαζί με τον τροχό! Ναι, ναι, ναι!
Υπάρχουν και όρια!