Porsche prototype: Ποτέ μην λες ποτέ!

Τα πρωτότυπα που θανατώθηκαν πριν γεννηθούν, συνήθως πιάνουν σκόνη, αν υπάρχουν. Όχι αυτά εδώ που ζουν το μέλλον τους, χωρίς παρελθόν. Τουλάχιστον τα τρία από αυτά, γιατί το τέταρτο αναστήθηκε σαν Panamera

  • -
  • -

Τα δάκρυα συνήθως δεν ωφελούν. Δάκρυα για όλα εκείνα τα πρωτότυπα που κατά καιρούς αξιολογήθηκαν, βρέθηκαν χωρίς περιεχόμενο και τα έφαγε η… αρκούδα της λήθης. Τα περισσότερα οδηγήθηκαν στις πρέσες, λίγα από αυτά οδηγήθηκαν μετά από χρόνια σε κακή κατάσταση και ελάχιστα είναι κείνα που κατέληξαν περήφανα σε μουσείο. Όσο για εκείνα που έφτασαν να εκτεθούν στα ίδια τα μουσεία των εταιρειών που τα σχεδίασαν, τα κατασκεύασαν και τελικά τα απέρριψαν μάλλον είναι ελάχιστα. Τέσσερα από αυτά ζουν στο νέο μουσείο της Porsche!

 

Θεματοφύλακες


Και όμως θα μπορούσαν και τα τέσσερα αυτά πρωτότυπα να έχουν δει το φως της παραγωγής. Πρώτα από όλα η ανοιχτή έκδοση της 928 που σίγουρα θα ήταν εμπορική επιτυχία (τουλάχιστον στην Καλιφόρνια), αν τελικά το ίδιο το αυτοκίνητο ζούσε! Βασιζόταν πάνω στην 928 S4 των 320 ίππων του 1987. Τελικά δεν υπήρξε!



Η δεύτερη πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση ήταν αυτή της 965 (κωδικός L7) η οποία δεν ήταν τίποτα άλλο από μια 911 με κινητήρα V8 της Audi τοποθετημένο στη γνωστή θέση του αερόψυκτου. Υποτίθεται ότι θα χρησιμοποιούσε τον υδρόψυκτο κινητήρα των 3.562 κ. εκατ. που απέδιδε 250 ίππους. Χωρούσε; Χωρούσε και μάλιστα είχε και βασικά πλεονεκτήματα, όμως δεν θα ήταν πλέον Porsche! Και σίγουρα κανείς δεν τολμούσε να παίξει με την εικόνα της 911 τότε.

Και επειδή κανείς δεν τόλμησε να αγγίξει την 911, κανείς δεν τόλμησε να αγγίξει και τους κινητήρες της. Η 984 θα ήταν η οικονομική Porsche με κινητήρα τετρακύλινδρο από το Seat Ibiza. Θα ήταν τοποθετημένος στο κέντρο και υποτίθεται ότι το ίδιο πλαίσιο θα χρησιμοποιούσε και η VW για το δικό της σπορ διθέσιο. Πάντως η ιδέα μιας μικρής Porsche ζει, αλλά μάλλον ο κινητήρας θα είναι τετρακύλινδρος boxer! Γιατί; Γιατί έτσι πρέπει!

Για το τέλος αφήσαμε το αυτοκίνητο που τελικά έγινε πραγματικότητα ως Panamera. Η 989 του 1988 βέβαια δεν ήταν και νέα ιδέα αφού οι σχεδιαστές του Weissach είχαν παίξει με την ιδέα από το 1957 πάνω σε μια 911, ενώ οι κακές γλώσσες λένε ότι υπήρξε πρόταση για μια τετράθυρη 356 από 1952! Όσο για την 989 θα πρέπει να τονίσουμε ότι ήταν ακριβώς ότι και η μετέπειτα Panamera, δηλαδή με κινητήρα V8 τοποθετημένο εμπρός. Απλά η απόφαση περίμενε καλύτερες μέρες!