GM Futureliner: Super Bus
Δεν θα μπορούσε να ήταν οτιδήποτε λιγότερο από εξωφρενικό σε μέρες που όλοι κοίταζαν τα αστέρια και τα αυτοκίνητα είχαν φτερά. Μόνο που του Futureliner ήταν λεωφορείο!
- -
- -
Η δεκαετία του ’50 ήταν σίγουρα πολύ ενδιαφέρουσα. Ήταν μέρες που το φεγγάρι, τα αστέρια, οι πύραυλοι, η ατομική ενέργεια ήταν κόσμοι έτοιμοι να κατακτηθούν. Το «όριο ήταν τα αστέρια» και με τίποτα λιγότερο δεν ήταν ευχαριστημένο το ανθρώπινο είδος! Τα αυτοκίνητα είχαν…φτερά, αν και δεν πετούσαν και τα κτίρια ήταν… πύραυλοι που έσκιζαν τους ουρανούς, αν και ποτέ δεν απογειώνονταν!
Μέσα σ ένα τέτοιο κόσμο τα λεωφορεία δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση, ειδικά μάλιστα όταν προορίζονταν για διαφημιστικούς λόγους. Όταν μάλιστα η GM ήθελε να διαφημίσει τα προϊόντα της είχε ένα λόγο παραπάνω να επιδιώξει το απόλυτα διαφορετικό.
Το Futureliner λοιπόν ήταν όλα όσα μπορούσες να ονειρευτείς:
Μεγάλο, διαφορετικό και καμία σχέση με οποιοδήποτε λεωφορείο είχε ο
κόσμος δει εκείνες τις ημέρες. Το Parade of Progress (που έκανε
περισσότερες από 150 στάσεις), είχε σαν στόχο να φέρει τα προϊόντα
της GM σε όλη την Βόρειο Αμερική και είχε αρχίσει από το 1939 και
φυσικά τα λεωφορεία που την κινούσαν ήταν σίγουρα ξεχωριστά.
Πρώτα από όλα ο οδηγός κάθονταν ψηλά, στον δεύτερο όροφο (!), όπου ανέβαινε με εσωτερική στριφογυριστή σκάλα. Η πόρτα βρίσκονταν εμπρός, υπήρχε τουαλέτα και τα πλαϊνά άνοιγαν υδραυλικά για να αποκαλύψουν τις βιτρίνες/προθήκες!
Το GM Futureliner σχεδιάστηκε κατόπιν διαταγής του Harley Earl
με έμπνευση από το Art Deco της εποχής και το ύψος του έφτανε τα
3,5 m με μήκος στα 10 m και πλάτος 2,4 m. Οι κινητήρες αρχικά ήταν
πετρελαίου, αλλά αργότερα (το 1953), αντικαταστάθηκαν με
εξακύλινδρους βενζίνης. Τελικά κατασκευάστηκαν συνολικά δώδεκα
Futureliner από τα οποία σήμερα ζουν τα εννέα.