Ferrari N.A.R.T. Spider: Μπέρδεμα

Με την πρώτη ματιά όλα δείχνουν κανονικά, όμως αν πλησιάσετε περισσότερο θα προσέξετε ότι πάνω από το αλογάκι υπάρχει η αμερικάνικη σημαία και κάτω από αυτό γράφει N.A.R.T., δηλαδή, North American Racing Team και είναι μια από τις πιο σπάνιες Ferrari. Καλά… ιστορικά ξεμπερδέματα λοιπόν!

  • -
  • -

Ο Luigi Chinetti και ο Enzo Ferrari γνωρίζονταν από παλιά. Από το 1918 όταν ο Chinetti, ακόμα έφηβος πήγε να εργαστεί στην Alfa Romeo και μάλιστα δεν ήταν λίγες οι φορές που συγκρούστηκαν στους αγώνες. Όμως ήταν και οι δύο Ιταλοί «παλαιάς κοπής» και δεν μάσαγαν από δύσκολες στιγμές! Έτσι αν και κατά καιρούς είχαν ανταλλάξει βαριές κουβέντες, όταν έφτασαν να συνεργαστούν 70 χρόνια μετά δεν υπήρχε καμιά εχθρότητα, αλλά μόνο παραδοχή του ενός για τον άλλο. Έτσι είναι αυτά τα πράγματα, πάντα στο τέλος εκτιμάς τους ανταγωνιστές σου αν αποδειχτούν το ίδιο σκληροί όσο και εσύ!

 

Luigi Chinetti

Ο Chinetti, όπως άλλωστε και ο Ferrari το… είχαν πίσω από το τιμόνι, μάλιστα ο Luigi για πολλούς θεωρούνταν ταχύτερος από τον Enzo. Αν και ποτέ δεν έδειξε την ταχύτητά του σε αγώνες μικρής διάρκειας, στους μαραθώνιους ήταν από τους καλύτερους και το απέδειξε κερδίζοντας τον αγώνα του Le Mans του 1932, ενώ την επόμενη χρονιά ήταν δεύτερος για δευτερόλεπτα πίσω από τον Tazio Nuvolari, ο οποίος για πολλούς θεωρείται ως ο μεγαλύτερος οδηγός όλων των εποχών! Θα επιστρέψει όμως το 1934 και θα κερδίσει πάλι, όμως η καλύτερη στιγμή τους ήταν το 1949, όταν σε ηλικία 48 ετών οδήγησε την 166MM τις 22 από τις 24 ώρες του Lord Selsdon. Αν και η συμμετοχή αυτή δεν είχε υποστηριχτεί από την Ferrari ήταν η πρώτη της επίσημη νίκη στον αγώνα αυτό και μάλιστα στη πρώτη της συμμετοχή! Και λέμε επίσημη γιατί θα πρέπει εδώ να αναφέρουμε τη νίκη των Chenard και Walcker το 1923, που όμως δεν μετρούσε στο πρωτάθλημα. (Η μόνη άλλη φορά που ένας κατασκευαστής κερδίζει τον αγώνα του Le Mans, ήταν αυτή της McLaren το 1955) Ο Chinetti πάντως θα συνεχίσει να αγωνίζεται και θα κερδίσει τις 24 ώρες του Σπα, για να κορυφώσει τις επιτυχίες του κερδίζονταν την Carrera Panamericana του 1951 με τον Piero Taruffi. O Luigi ήταν πλέον μόνιμος κάτοικος Ηνωμένων Πολιτειών και ήταν ο πρώτος που εισήγαγε τα αυτοκίνητα του Enzo το 1949 με έδρα τη Νέα Υόρκη.

 

N.A.R.T. Spider

Έτσι βήμα-βήμα η ιστορία μας πάει στην N.A.R.T. Spider και βρισκόμαστε στα 1957 όταν ο Chinetti στήνει την North American Racing Team. Η ομάδα κερδίζει στη Daytona όχι μόνο τον αγώνα των τριών ωρών το 1963 με τον Pedro Rodriquez στο τιμόνι μιας 250GTO, αλλά και αυτόν των 2.000 χλμ. το 1964. Μάλιστα την επόμενη χρονιά οι Jochen Rindt και ο «Kansas Flash» Masten Gregory με 250LM κέρδισαν τον αγώνα του Le Mans, που ήταν μια από τις πειστικότερες νίκες του Maranello.

Οι νίκες αυτές ήταν σημαντικές για τον Luigi Chinetti με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να απογειωθούν και το 1967 η αγορά των Η.Π.Α. να αναδειχτεί σαν η σημαντικότερη για τα αυτοκίνητα με σήμα το αλογάκι που… χοροπηδά!

Εκείνες τις ημέρες η Ferrari πρόσφερε προς πώληση την 275GTB/4 Berlinetta, που ήταν μια εξελιγμένη έκδοση της 275GTB φορώντας το νέο κινητήρα από την αγωνιστική 275P2 του 1965 με τους τετραπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής! Ο V12 κινητήρας είχε μεγαλώσει στα 3.286 κ.εκ. και απέδιδε 300 ίππους με το πεντάρι κιβώτιο να βρίσκεται πίσω για καλύτερη κατανομή βάρους, ενώ οι αναρτήσεις αποτελούνταν από διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς.

Όμως από το αυτοκίνητο απουσίαζε η ανοιχτή έκδοση και φυσικό ήταν ο Chinetti να προσπαθήσει να κλείσει το καινό με ένα αυτοκίνητο που ερχόταν γάντι στους λόφους γύρω από τον Λος Άντζελες! Ο «γέρος» ενέκρινε το σχέδιο και η N.A.R.T. Spider ήταν γεγονός, μάλιστα ήταν η πρώτη φορά που ένας εισαγωγέας έπαιρνε έγκριση για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου αποκλειστικά και μόνο για την τοπική αγορά! To αυτοκίνητο κατασκευάστηκε από το 1966 έως το 1968 και ήταν σχεδιασμένο, όπως άλλωστε και οι κλειστές εκδόσεις από το Scaglietti.

Ο Chinetti αρχικά είχε σχέδια για την κατασκευή 25 αυτοκινήτων, όμως τελικά ήταν τόσο ακριβό που μόλις εννέα αυτοκίνητα πωλήθηκαν στην αγορά των Η.Π.Α. και μόλις ένα έφτασε στην Ευρώπη, σύνολο δέκα! Η τιμή κάθε ενός από τα δέκα κομμάτια πρέπει σήμερα να πλησιάζει τα 30.000.000 δολάρια με πιο διάσημο, αυτό που οδήγησε η Faye Dunaway στην κινηματογραφική ταινία The Tomas Crown Affair!