Lancia Thema 8.32
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να αγαπήσει κανείς τους Ιταλούς. Ένας από αυτούς είναι γιατί δεν ξέρουν τι θα πει… όριο! Άλλωστε στην φαντασία δεν μπορεί κανείς να βάλει όριο!
- -
- -
Σίγουρα ονειρεύεστε! Και ποιο ήταν το πιο τρελό σας όνειρο; Σίγουρα όχι μία τετράθυρη sedan καρότσα με κινητήρα Ferrari! Αυτό θα ήταν πάνω από κάθε σας όνειρο. Και όμως τα όνειρα είναι για να γίνονται πραγματικότητα και οι Ιταλοί το μετέφεραν στη παραγωγή το 1986. Δεν λέμε, η παραγωγή 2.370 series 1 (1986 έως 1988) και 1.601 series 2 (έως το 1992) δεν ήταν μεγάλη, αλλά σίγουρα δεν ήταν και αμελητέα.
Μια παρένθεση βέβαια δεν κάνει κακό, απλά και μόνο για αναφέρουμε ότι είχε προηγηθεί η Citroen, η οποία είχε χρησιμοποιήσει τον V6 κινητήρα της Maserati από το 1970 στην SM. Μόνο που σε αυτή τη περίπτωση είχαμε τη σχεδίαση ενός εξολοκλήρου νέου αυτοκινήτου, ενώ στην περίπτωση της 8.32 είχαμε απλά (απλά, τρόπος του λέγειν) μια μεταμόσχευση καρδιάς. Τι καρδιάς όμως!
Η 8.32 λοιπόν με το «8» να αντιπροσωπεύει τον αριθμό των κυλίνδρων και το 32 τον αριθμό των βαλβίδων δεν γεννήθηκε σαν μια σπορ έκδοση της μεγάλης Thema, αλλά για να δώσει μια νότα εξωτικού και hi-end εικόνας στην ναυαρχίδα της Lancia. Βέβαια με 215 ίππους οι επιδόσεις κάθε άλλο παρά σαν υποτονικές μπορούν να περιγραφούν, αλλά η μεγάλη Thema πρέπει πάντα να κινείται μέσα στις παραμέτρους που θέτει η κίνηση μόνο εμπρός και το βάρος του V8 κινητήρα, που και αυτό με τη σειρά του δυσκολεύει τους δύο εμπρός τροχούς.
Ας μην ξεχνάμε ότι οι λέξεις traction control ήταν άγνωστες εκείνες τις ημέρες. Έτσι, αν το πιέζατε το μόνο που θα παίρνατε θα ήταν πολύ σπινάρισμα και οριακά ατέλειωτη υποστροφή. Οι επεμβάσεις πάντως που είχαν γίνει στον κινητήρα ήταν και πολλές και σημαντικές. Και μπορεί το αλουμινένιο μπλοκ και οι κεφαλές να προέρχονταν από τη Ferrari, αλλά τώρα υπήρχε νέος στρόφαλος, για περισσότερη ροπή κάτω από τις 4.500 σ.α.λ. αλλά πάντα θα μπορούσατε να δείτε και 7.500!
Εσωτερικά η σχεδίαση είχε παραμείνει η ίδια, αλλά τώρα alcantara έντυνε τα καθίσματα και είχε προστεθεί η ζεστασιά της ξύλινης επένδυσης στον πίνακα οργάνων. Είχε γίνει βέβαια προσπάθεια στην ανάρτηση και η Lancia ήταν η πρώτη που χρησιμοποίησε ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αλλά τα ηλεκτρονικά εκείνες τις ημέρες ήταν περισσότερο ανέκδοτο και λιγότερο πραγματικότητα.
Και όλα αυτά σε μια σχεδίαση που σίγουρα της έλειπε η δραματική πλευρά που απαιτεί οτιδήποτε φορά κινητήρα Ferrari. Όμως παρά τα φανερά προβλήματα της όλης προσπάθειας η 8.32 καταφέρνει να συναρπάζει με τον δικό της μοναδικό τρόπο. Γιατί απλά ξέροντας ότι ανάμεσα στους δύο τροχούς κρύβονται οκτώ κύλινδροι και με όλη την οικογένεια να ανεβαίνεις τις Άλπεις, αδιαφορώντας για την ανηφόρα, εκείνες τις ημέρες ήταν κάτι περισσότερο από ένα υπέροχο όνειρο. Και τι μόνο είναι περισσότερο από όνειρο; Μόνο ένα θαύμα!