OPEL 111: Τα πρώτα χρόνια
- -
- -
Αρχή λοιπόν από το «έτος μηδέν» που δεν είναι άλλο από το 1899, οπότε και το πρώτο πρωτότυπο παρουσιάζεται με το όνομα της οικογένειας. Το Opel-Patentmotorwagen “System Lutzmann” με κινητήρα κύκλου Otto και με ένα κύλινδρο 1,5 λίτρων, μετέφερε την κίνηση μέσα από πλανητικό σύστημα δύο ταχυτήτων. Το πρωτότυπο έμεινε πρωτότυπο, για να αγοραστεί το 1902 το know-how, αυτή τη φορά από την Darracq και πάλι με μονοκύλινδρο κινητήρα για να διπλασιάσει τους κυλίνδρους το 1903, με κινητήρα 12 ίππων. Η τιμή του, 7.000 μάρκα.
Οι αυτοκίνητες κατασκευές αρχίζουν πλέον να μοιάζουν με τα αυτοκίνητα όπως τα ξέρουμε σήμερα, με τιμόνι κλπ. και όχι με καρότσες που …έλειπαν τα άλογα.
Το 1904 η Opel εξακολουθεί να παράγει ουσιαστικά τετράτροχα σχεδιασμένα από την Darracq, αλλά η χρονιά αυτή είναι σημαδιακή, γιατί είναι η χρονιά που παρουσιάστηκε ο πρώτος τετρακύλινδρος κινητήρας 18 ίππων στις 1.200 σ.α.λ.
Τα τετράχρονα είναι πλέον κομψοτεχνήματα και ένα χαρακτηριστικό είναι το σχεδόν κουκλίστικο Doktorwagen, του 1909, το οποίο από το όνομά του και μόνο μας παραπέμπει στις επισκέψεις των γιατρών εκείνων των ημερών. Ένα διθέσιο που όμως φορούσε τετρακύλινδρο κινητήρα 1.029 κ.εκ. και απέδιδε οκτώ ολόκληρους ίππους. Είναι η πρώτη φορά που η Opel πλέον συνειδητά απευθύνεται στη νεοσύστατη αστική τάξη.
Το 1911 η καρότσα γίνεται κλειστή με πόρτες και οι ταχύτητες όλο και αυξάνονται. Το 1913 το αγωνιστικό της αυτοκίνητο, το Rennwagen από τέσσερα λίτρα αποδίδει τον φανταστικό αριθμό των 110 ίππων και την επόμενη χρονιά σαν απόδειξη/επίδειξη δυνατοτήτων με κινητήρα 12 λίτρων, φτάνει τους εξωπραγματικούς 260 ίππους στις 2.900 σ.α.λ. και σπάει όλα τα ρεκόρ με 228 χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας! Είναι πλέον η εποχή της καταξίωσης.
Πρέπει όμως να φτάσουμε στα 1934 για να δούμε πραγματικά μαζική παραγωγή για το δίλιτρο εξακύλινδρο των 36 ίππων το οποίο είναι πλέον ένα απόλυτα μοντέρνο αυτοκίνητο, όπως τα ξέρουμε σήμερα. Η κατασκευή μπορεί να μην είναι αυτοφερόμενη και θα πρέπει να περιμένουμε ένα χρόνο ακόμα για να πάρουμε το πρώτο σημαντικό αυτοκίνητο της Opel, το οποίο πλέον έχει και όνομα. Ονομάζεται Olympia, το πλαίσιο τώρα είναι περίπου αυτοφερόμενο, αποτελούμενο και από υποσασί ενσωματωμένο στο πλαίσιο. Ο κινητήρας είναι 1.488 κ.εκ. και αποδίδει 24 ίππους. Αυτό είναι μόνο το πρώτο βήμα, γιατί το 1936 ακόμα ένα ακόμα σημαντικό όνομα γεννιέται, είναι το Kadett με κινητήρα 1.207 κ.εκ. και 23 ίππων στις 3.400 σ.α.λ. που όμως θα πρέπει να τονίσουμε ότι βασίζονταν πάνω στο Olympia, που ουσιαστικά ήταν το αυτοκίνητο που έθεσε τις βάσεις τις μοντέρνας Opel. Διαθέτει καινοτομίες, όπως υδραυλικά φρένα, κιβώτιο τριών ταχυτήτων και είναι το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο με εξολοκλήρου αυτοφερόμενο πλαίσιο!
Η Opel πλέον έχει βρει το δρόμο της, όμως αυτή ακριβώς τη στιγμή τη χτυπά ότι χειρότερο και δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από ένα μεγάλο πόλεμο στον οποίο είσαι από τη πλευρά των ηττημένων.