Opel 111: Παραγωγή στην Ελλάδα, το ξέρατε;
- -
- -
Και όμως αληθινό, η Opel (όπως και πολλοί άλλοι κατασκευαστές που ήθελαν να προσπεράσουν τους δασμούς εισαγωγής) είχε εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων στη χώρα μας.
Η Τζένεραλ Μότορς Ελλάς Α.Β.Ε.Ε. ιδρύθηκε το 1981 με κεφάλαιο 21.500.000 δραχμές και ένας από τους βασικούς στόχους της ήταν η συναρμολόγηση αυτοκινήτων. Γι’ αυτό το σκοπό συνεργάστηκε με την Εμπορική αυτοκινήτων του Χρήστου Πολυδωρόπουλου, το εργοστάσιο της οποίας ανακαινίστηκε και μέχρι το Δεκέμβριο του 1985, οπότε και έβαλε λουκέτο, είχαν συναρμολογηθεί σχεδόν 50.000 αυτοκίνητα Kadett και Ascona, καθώς και μερικά Isuzu pick-up. Τα αυτοκίνητα έρχονταν σε μορφή CKD, δηλαδή σε κιβώτια, με τις μεταλλικές επιφάνειες προελλασμένες, έτοιμες να κολληθούν και να βαφτούν για να προστεθούν αργότερα τα μηχανικά μέρη. Επίσης σημαντική ήταν η τοπική συμμετοχή, καθώς η εγχώρια προστιθεμένη αξία έφτανε το 30-40% και περιλάμβανε τα καθίσματα τα κρύσταλλα και την μπαταρία. Συνολικά η όλη αυτή προσπάθεια προσέφερε εργασία σε σχεδόν 700 υπαλλήλους, οι οποίοι όμως πέρασαν στην ανεργία, όταν η Ελλάδα υποχρεώθηκε από την τότε Ε.Ο.Κ. να καταργήσει την προνομιακή μεταχείριση των συναρμολογούμενων στην Ελλάδα αυτοκινήτων.
Τότε η εδώ αντιπροσωπεία πήρε το όνομα General Motors Marketing Services Ελλάς Α.Β.Ε.Ε. με στόχο τον συντονισμό του διχτύου για να μετατραπεί το 1997 σε Α.Ε. με την επωνυμία Όπελ Ελλάς και μετέπειτα σε General Motors Ελλάς Α.Ε. Όνειρο ήταν και πάει!