Η Ford μπαίνει στην πρίζα με 16 υβριδικά & ηλεκτρικά μοντέλα
Αποστολή στο Άμστερνταμ: είδαμε όλα όσα ετοιμάζει η Ford, στην εκδήλωση Go Further 2019
- -
- -
Το ηλεκτρο-υβριδικό μέλλον της Ford ξεδιπλώθηκε μπροστά στα μάτια μας - και τις κάμερες των κινητών μας - την Τρίτη 3 Απριλίου, στη SugarCity στο Άμστερνταμ. Στην όμορφη πόλη των 165 καναλιών και των 880.000 ποδηλάτων, η αμερικανική εταιρία πραγματοποίησε το επίσημο ντεμπούτο των ολοκαίνουριων Kuga και Explorer, μας έδωσε μια πρόγευση του Puma, του νέου μικρού SUV, και μας αποκάλυψε αρκετά από τα 16 ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα που ετοιμάζει για τα επόμενα 3 χρόνια, 8 από τα οποία θα κυκλοφορήσουν φέτος. Κάθε μοντέλο που θα λανσάρει από εδώ και πέρα η Ford θα διαθέτει τουλάχιστον μία έκδοση με τη σφραγίδα “Ford Hybrid”, η οποία περιλαμβάνει ήπια υβριδικές, υβριδικές, Plug-Ιn υβριδικές και πλήρως ηλεκτρικές τεχνολογίες. Και όπως μας διαβεβαίωσαν οι ομιλητές της μάρκας, χωρίς κανένα συμβιβασμό στους τομείς της οδηγικής απόλαυσης, της πρακτικότητας και της αξιοπιστίας. Ας δούμε όμως όλα όσα μας αποκάλυψε η Ford στην εκδήλωση “Go Further”.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Το νέο κόμπακτ SUV θα είναι διαθέσιμο μεταξύ άλλων και σε τρεις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις με ήπια υβριδικό, υβριδικό και plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Σχεδιαστικά είναι κομψό, θυμίζοντας αρκετά το νέο Focus. Το Kuga Plug-In Hybrid θα μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για περισσότερα από 50 km, με εκτιμώμενες τιμές κατανάλωσης 1,2 lt/100 km και εκπομπών CO2 29 g/km. Διαθέσιμη θα είναι και η τετρακίνηση Ford Intelligent All-Wheel Drive. Στην Ελλάδα αναμένεται στις αρχές του 2020.
Το νέο 7θέσιο SUV θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη μέσα στο 2019. Το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελείται από 3λιτρο βενζινοκινητήρα EcoBoost 350 ίππων, ηλεκτροκινητήρα 100 ίππων και μπαταρία ιόντων λιθίου, με συνδυαστική ισχύ 450 ίππων και ροπή 840 Nm. Διαθέτει 7 διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Drive Modes), αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και τετρακίνηση Intelligent All-Wheel drive. Το Explorer Plug-In Hybrid εκτιμάται ότι θα έχει εκπομπές CO2 78 g/km, μέση κατανάλωση 3,4 lt/100 km και αυτονομία 40 km για οδήγηση στην πόλη με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.
Το είδαμε φευγαλέα και δείχνει ιδιαίτερα ενδιαφέρον σχεδιαστικά, με στοιχεία από Fiesta και Kuga. Αναμένεται να παρουσιαστεί το καλοκαίρι και θα πλαισιώσει το EcoSport στο κάτω άκρο της γκάμας SUV της Ford. Πρόκειται για ένα μικρό crossover που θα διαθέτει και έκδοση με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt συνδυασμένη με τον 1.000άρη EcoBoost, με ισχύ έως και 155 ίππους. Ανάμεσα στα πλεονεκτήματά του συγκαταλέγονται και οι χώροι, με το πορτμπαγκάζ να φτάνει τα 456 λίτρα!
Ford Focus
& Fiesta EcoBoost
Hybrid
Το ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με τον 1.000άρη EcoBoost, προσφέροντας χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2, αλλά και υψηλότερη ισχύ που φτάνει τους 155 ίππους. Και αυτό διότι η ροπή που προσφέρει στις χαμηλές στροφές το υβριδικό σύστημα επέτρεψε την τοποθέτηση μεγαλύτερου turbo για αυξημένη απόδοση ψηλά, χωρίς υστέρηση (turbo-lag) χαμηλά. Τα Focus και Fiesta Hybrid θα παρουσιαστούν το 2020, με μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 km και 4,9 lt/100 km αντίστοιχα.
Το γνωρίζαμε ως sedan και πλέον θα είναι διαθέσιμο και ως Wagon. Η αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία του Mondeo Hybrid προσφέρει δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης για αθόρυβες μετακινήσεις στην πόλη σε κυκλοφοριακές συνθήκες με συχνές στάσεις/εκκινήσεις. Το σύστημα περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα, 2λιτρο κινητήρα βενζίνης και μπαταρία 1,4 kWh. Το Mondeo Hybrid Wagon προβλέπεται να έχει εκπομπές CO2 από 101 g/km και κατανάλωση καυσίμου από 4,4 lt/100 km.
Ford Transit & Tourneo Custom EcoBlue
Hybrid
Τόσο τα van Transit και Transit Custom όσο και το όχημα μεταφοράς προσωπικού Tourneo Custom με 8-9 θέσεις, θα προσφέρονται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48‑volt. Το σύστημα χαρακτηρίζεται από τη βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου έως και 6% (από 6,7 lt/100 km) που συνεπάγεται μειωμένο λειτουργικό κόστος. Ακόμη, ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 EcoBlue αποκτά μία νέα, ισχυρότερη έκδοση 185 ίππων και 415 Nm ροπής. Στα της συνδεσιμότητας, το ενσωματωμένο modem FordPass Connect μετατρέπει το Tourneo Custom σε Wi-Fi hotspot επιτρέποντας τη σύνδεση έως και 10 συσκευών!
Ford Transit & Tourneo Custom Plug-In
Hybrid
Οι υβριδικές εκδόσεις του van και του 8θέσιου μοντέλου θα είναι διαθέσιμες στα τέλη του 2019. Οι εμπρός τροχοί κινούνται αποκλειστικά μέσω ηλεκτροκινητήρα με ενέργεια που προέρχεται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Ο 1.000άρης βενζινοκινητήρας EcoBoost λειτουργεί αποκλειστικά ως range extender για επέκταση της αυτονομίας, και δεν έχει καμία σύνδεση με τους τροχούς. Στόχος της Ford είναι το υβριδικό σύστημα να εξασφαλίζει αυτονομία 50 km με χρήση μόνο της μπαταρίας ή σε 500 km με χρήση του range extender. Η κατανάλωση καυσίμου υπολογίζεται στα 3,3 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 75 g/km.
Η Ford ανακοίνωσε την έλευση του αμιγώς ηλεκτροκίνητου Ford Transit το 2021. Θα διατίθεται σε πολλαπλές εκδόσεις αμαξώματος, με ανταγωνιστικό ωφέλιμο φορτίο και ενσωματωμένα συστήματα συνδεσιμότητας. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει επαρκή αυτονομία για καθημερινές αστικές διανομές/μεταφορές, η οποία διατηρείται αναλλοίωτη σε όλες τις καιρικές συνθήκες σε όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος. Προπομπός του είναι το Transit Smart Energy Concept, το 10θέσιο ηλεκτρικό minibus με έξυπνους τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας.
Ford Mustang
Inspired Performance
SUV
Σπορ, ψηλό, με κουπέ εμφάνιση και ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. To 2020, όπως επιβεβαίωσε, θα παρουσιάσει η Ford το ηλεκτρικό SUV υψηλών επιδόσεων που θα αντλεί την έμπνευσή του από τη Mustang. Θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο με αυτονομία 600 km (με βάση το νέο αυστηρότερο κύκλο δοκιμών WLTP) και με δυνατότητα ταχείας φόρτισης. Ενδιαφέρον…
Ηλεκτροκίνητο μέλλον
Πέρα από τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα όμως, η Ford εστιάζει και στις υπηρεσίες. Για παράδειγμα, τα μελλοντικά, πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα της θα προσφέρουν συνδεσιμότητα επόμενης γενιάς για ασύρματες (over-the-air) ενημερώσεις. Παράλληλα, η Ford έχει πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα για τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών φόρτισης για ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων. Γι’ αυτό, αποτελεί ιδρυτικό μέλος της κοινοπραξίας IONITY, η οποία στοχεύει στην εγκατάσταση 400 σταθμών ταχείας φόρτισης των 350 kW σε κύριους Ευρωπαϊκούς κόμβους μέχρι το 2020. Αυτό θα μειώσει αισθητά το χρόνο που απαιτείται για τη φόρτιση των μπαταριών συγκριτικά με τα ήδη υπάρχοντα συστήματα.
Η Ford θα συνεργαστεί επίσης με τη NewMotion για να προφέρει ‘one-stop-shop’ υπηρεσίες φόρτισης, χρησιμοποιώντας το δίκτυο της NewMotion. Το τελευταίο καλύπτει πάνω από 100.000 σημεία φόρτισης σε 28 χώρες σε όλη την Ευρώπη. Τέλος, η Ford έχει θέσει σε εφαρμογή τη δική της πρόταση για έναν έξυπνο επιτοίχιο φορτιστή (wall-box) και θα συνεργαστεί με σημαντικές εταιρείες στον τομέα της ενέργειας για να προσφέρει στους πελάτες της πρόσβαση σε ειδικά τιμολόγια για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων και υπηρεσίες εγκατάστασης των φορτιστών.
Το σύνθημα στη Ford για τα επόμενα χρόνια δεν είναι Go Further. Είναι Go Electric!