Πως γεννήθηκε ο μύθος της Abarth;

Η τελευταία νίκη του μεγάλου Tazio Nuvolari ήταν η πρώτη για το «Σκορπιό» και το ξεκίνημα μιας μεγάλης ιστορίας για αυτό τον θρύλο των αγώνων

  • -
  • -

Όλα ξεκίνησαν στις 10 Απριλίου του 1950, τη μέρα που ο μεγάλος Πρωταθλητής Tazio Nuvolari ολοκλήρωνε τη λαμπρή του καριέρα στο τιμόνι ενός Abarth 204A, του πρώτου μοντέλου που κατασκεύασε ο Carlo Abarth. Η ανάβαση από την πρωτεύουσα της Σικελίας, το Παλέρμο, στον λόφο του Monte Pellegrino ήταν μια απότομη ασφάλτινη διαδρομή γεμάτη κλειστές στροφές.

Στη αφετηρία βρέθηκε ο 58 ετών Tazio Nuvolari με το Abarth 204A της “Squadra Carlo Abarth”, ένα διθέσιο αγωνιστικό εφοδιασμένο με κινητήρα 1.100 cc. Ο Πρωταθλητής οδήγησε με το γνωστό του πάθος στη δύσκολη διαδρομή εξασφαλίζοντας τη νίκη στην κατηγορία του και την 5η θέση γενικής, μπροστά από πολύ πιο δυνατά αυτοκίνητα. Μόλις τρία χρόνια αργότερα, αυτός ο θρύλος των αγώνων θα περνούσε για πάντα στην αιωνιότητα.

Η φιλία μεταξύ του Abarth και του μεγάλου Πρωταθλητή ξεκίνησε μετά τον Β’ Π.Π. όταν ο Nuvolari είχε ήδη κατακτήσει 55 νίκες σε διεθνή Grand Prix και διάφορους άλλους αγώνες. Εκείνη την εποχή ο Nuvolari οδηγούσε για την Cistalia του Piero Dusio και ο Abarth ήταν ο επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας. Όταν ο Dusio πούλησε τα αγωνιστικά του αυτοκίνητα στον Abarth, πριν μεταναστεύσει στην Αργεντινή, ο Carlo ήξερε ότι μπορεί να υπολογίζει στην υποστήριξη του Nuvolari, ο οποίος ανέλαβε και το ρόλο να διαφημίζει τα κιτ αναβάθμισης που κατασκεύαζε ο Abarth. 

Τα κιτ αναβάθμισης του Abarth μετέτρεπαν απλά αυτοκίνητα πόλης σε νικηφόρα αγωνιστικά αυτοκίνητα που έδιναν την ευκαιρία σε νέους οδηγούς να αποδείξουν τις ικανότητες τους. «Την Κυριακή στους αγώνες, τη Δευτέρα στο γραφείο», συνήθιζε να λέει ο Carlo Abarth, με την εταιρεία του να κατασκευάζει αγωνιστικά εξαρτήματα για την αγορά, αλλά και την επίσημη ομάδα της εταιρείας.

Μετά τη νίκη του Nuvolari, η Abarth, κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών 6 φορές στη σειρά, από το 1962 έως και το 1967, καθώς και 4 φορές το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού (1965, 1966, 1967 και 1969).

Η επιτυχημένη πορεία του «Σκορπιού» συνεχίζει και τη δεκαετία του 1970 με το Fiat 131 Abarth Rally να κατακτά τρεις Παγκόσμιους Τίτλους Κατασκευαστών το 1977, 1978 και 1980, έναν Παγκόσμιο Τίτλο οδηγών το 1980 με τον Γερμανό Walter Röhrl, καθώς και το Κύπελλο Οδηγών της FIA το 1978 με τον Φιλανδό Markku Alén.

Αυτές οι μεγάλες επιτυχίες συνοδεύτηκαν από σειρά νικών στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι από το 1975 έως το 2011, με τη σκυτάλη σήμερα να έχει περάσει στο Abarth 124 rally, τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του FIA R-GT Cup το 2018 και το 2019.

Μια επιτυχημένη ιστορία με διπλή πορεία. Η μία στους αγώνες και η άλλη στα αυτοκίνητα παραγωγής. Εξελίσσοντας νέες τεχνολογίες και εξαρτήματα στις ακραίες συνθήκες των αγώνων, η Abarth εφοδιάζει τα μοντέλα της με στοιχεία που ξεχωρίζουν για την απόδοση, την αντοχή και την αξιοπιστία τους.

Η σειρά Abarth 595/695 αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτή της διαχρονικής φιλοσοφίας που χαρακτηρίζει τη μάρκα προσφέροντας αξεπέραστο στιλ, επιδόσεις και πάνω απ΄ όλα οδηγική ευχαρίστηση. Η πρώτη νίκη της Abarth, από τα χέρια του θρυλικού Tazio Nuvolari πριν από 70 χρόνια, άνοιξε ένα κεφάλαιο επιτυχιών και αποτέλεσε το ξεκίνημα του μύθου του «Σκορπιού» που παραμένει πιο ζωντανός από ποτέ μέχρι και σήμερα.

[ΠΗΓΗ: ABARTH]