Alfa Romeo Montreal – Τα διαμάντια είναι παντοτινά
Ακριβώς πριν από 50 χρόνια παρουσιάστηκε η Montreal, ένα μοντέλο που επιβεβαιώνει τον κανόνα πως η ομορφιά μιας Alfa Romeo είναι αιώνια
- -
- -
Ήταν πίσω στο μακρινό 1967, όταν η Διεθνής έκθεση του Μόντρεαλ
επέλεξε και ζήτησε από την Alfa
Romeo να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο το
οποίο θα εξέφραζε… «την υψηλότερη προσδοκία του σύγχρονου ανθρώπου
όσον αφορά την αυτοκίνηση.» Είναι η ίδια εποχή, που η κόκκινη Alfa
RomeoSpider Duetto του Dustin Hoffman στην ταινία «Ο Πρωτάρης» έχει
καταστήσει την ιταλική μάρκα εξαιρετικά δημοφιλή και στην Β.
Αμερική.
Με την έκθεση να ανοίγει σε εννέα μήνες, η Alfa Romeo έπρεπε να
ανταπεξέλθει στις περιστάσεις και τις προσδοκίες μέσα σε πολύ
σύντομο χρονικό διάστημα. Με δεδομένο το γεγονός ότι η σχεδίαση και
η δημιουργία ενός μοντέλου από λευκό χαρτί μέσα σε τόσο σύντομο
χρονικό διάστημα ήταν αδύνατη, οι Ιταλοί βασίστηκαν στην Giulia
Sprin tGT, με τον οίκο Bertone να αναλαμβάνει τη σχεδίαση του
αμαξώματος. Εκεί, ο 29χρονος Marcello Gandini σχεδίασε ένα χαμηλό,
κομψό και με αεροδυναμικές γραμμές κουπέ. Η πρωτοτυπία του σχεδίου
εντοπιζόταν στη χαμηλή εμπρός μάσκα, αλλά και το καπό που έκρυβε
μέρος των φωτιστικών σωμάτων.Το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ, οι
σχήματος “L” πόρτες και οι έξι εισαγωγές αέρα στις πίσω κολόνες
αποτελούσαν μερικά από τα σχεδιαστικά στοιχεία που εξελίχθηκαν σε
πραγματικό θρύλο για το χώρο του σχεδιασμού αυτοκινήτων. Το σχεδόν
οριζόντιο πίσω παρμπρίζ, η διπλή τοποθετημένη στο κέντρο εξάτμιση
και το πίσω «κόψιμο» “Kamm”, συμπλήρωναν την εικόνα των δύο
βαμμένων σε περλέ λευκό χρώμα πρωτοτύπων που κατασκευάστηκαν για
την έκθεση.
Τα δύο πρωτότυπα τοποθετήθηκαν στην είσοδο της έκθεσης και μέχρι
σήμερα έχουν μείνει στην ιστορία ως Alfa Romeo Montreal Expo. Η
αποδοχή που είχε από το κοινό, οδήγησε τη διοίκηση της ιταλικής
αυτοκινητοβιομηχανίας να προχωρήσει στην παραγωγή του μοντέλου, το
οποίο μάλιστα είχε ελάχιστες αλλαγές σε σχέση με το πρωτότυπο. Όσο
θελκτική ήταν σχεδιαστικά, άλλο τόσο εντυπωσιακές ήταν οι τεχνικές
της προδιαγραφές. Κάτω από το εμπρός καπό, φιλοξενήθηκε ένας
οκτακύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 2.600 cc. Το συνολικό ύψος
αυξήθηκε σε σχέση με τα πρωτότυπα, αλλά οι διάσημες «βλεφαρίδες»
στα φώτα παρέμειναν.
Η Montreal, η ιδέα της οποίας γεννήθηκε στον Καναδά, παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1970, ενώ η διάθεση της στην αγορά ακολούθησε δύο χρόνια αργότερα. Την περίοδο 1970 – 1977 συνολικά κατασκευάστηκαν 3.925 μονάδες. Ακόμα και σήμερα, 50 χρόνια μετά, εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά δείγματα του σχεδιασμού αυτοκινήτων, συγκινώντας το κοινό, αλλά και το Hollywood που το 2017 χρησιμοποίησε στην ταινία “Atomic Blonde” μια σπάνια μαύρη Montreal δίπλα στην εξίσου εκθαμβωτική Charlize Theron.