ARVW: Το πιο αεροδυναμικό όχημα με το σήμα της Volkswagen
Πώς οι πετρελαϊκές κρίσεις της δεκαετίας του ’70 οδήγησαν στη σχεδίαση του μονοθέσιου «βέλους»
- -
- -
Η χαμηλή κατανάλωση δεν είναι ζητούμενο σε ένα αυτοκίνητο μόνο σήμερα, προκειμένου να προστατευτεί το περιβάλλον. Ακόμη και όταν δεν υπήρχαν ανάλογες ευαισθησίες, πριν από 40-50 χρόνια, οι κατασκευαστές αναζητούσαν τρόπους να κάνουν τα οχήματά τους πιο οικονομικά.
Οι πετρελαϊκές κρίσεις της δεκαετίας του ’70 επηρέασαν αναμφίβολα την αυτοκινητοβιομηχανία. Και επειδή οι δυνατότητες εξέλιξης των κινητήρων ήταν πιο περιορισμένες σε σχέση με τη σημερινή εποχή, το βάρος έπεσε στον τομέα της αεροδυναμικής. Όσο μικρότερη αντίσταση είχε ένα αυτοκίνητο κατά την κίνησή του, τόσο χαμηλότερη ήταν η κατανάλωσή του.
Στη Volkswagen εργάστηκαν
πάνω σε ένα πρωτότυπο μονοθέσιο όχημα, το οποίο ονομάστηκε
ARVW (Aerodynamic Research Volkswagen) και
παρουσιάστηκε το 1980. Ζητούμενο ήταν η κατασκευή ενός
αεροδυναμικού οχήματος με χαμηλό βάρος, το οποίο θα ήταν εξαιρετικά
γρήγορο.
Η αρχική πρόκληση ήταν σε ένα τόσο μικρό αμάξωμα (ύψος 83 εκατ. και πλάτος 1,1 μέτρο) o οδηγός, ο κινητήρας και τέσσερις τροχοί. Το πλαίσιο ήταν από αλουμίνιο και το αμάξωμα από υαλόνημα (φάιμπεργκλας) και ανθρακόνημα. Η ισχύς προερχόταν από έναν εξακύλινδρο σε σειρά turbo βενζινοκινητήρα, χωρητικότητας 2,4 lt. και απόδοσης 177 ίππων. Ήταν τοποθετημένος πίσω από τον οδηγό και μετέδιδε την κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω αλυσίδας. Η ψύξη γινόταν μέσω νερού που υπήρχε σε δεξαμενή, υπήρχε όμως και εισαγωγή αέρα στη μύτη του μονοθεσίου.
Ως αποτέλεσμα της σχεδίασης ήταν συντελεστής
οπισθέλκουσας μόλις 0.15, χαμηλότερος ακόμη και από το
πολύ νεότερο και τεχνολογικά προηγμένο XL1. Το ARVW μπήκε μάλιστα σε
πίστα δοκιμών στην Ιταλία, όπου έπιασε ταχύτητα 362 km/h!