Mazda R360 Coupe: Ένα μικρό μοντέλο με μεγάλη ιστορία
Από το 1960 η Mazda δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον “fun to drive” χαρακτήρα και αυτό το μικρό το αποδεικνύει περίτρανα
- -
- -
60 χρόνια πριν η Mazda παρουσίασε ένα μικρό αυτοκίνητο που έμελλε να σηματοδοτήσει τις εξελίξεις. Το Mazda R360 εστιάζει στις μικρές διαστάσεις, αλλά και το χαμηλό βάρος, κάνοντας τη διαφορά απέναντι στον ανταγωνισμό. Πέρα από τον οικονομικό του χαρακτήρα, πρόσφερε και απόλαυση στην οδήγηση.
Λιγότερο γνωστό στην Ευρώπη, αλλά ιδιαίτερα αγαπητό στην Ιαπωνία, όπως μαρτυρούν και τα στοιχεία. Την πρώτη μέρα κυκλοφορίας, τον Μάιο του 1960 πούλησε 4.500 μονάδες και μέχρι το τέλος του έτους κατέκτησε τα 2/3 της κατηγορίας των “Κ-cars” (microcars).
Ήταν μία πολύ σημαντική καμπή στην ιστορία της Toyo Kogyo, όπως ήταν η τότε ονομασία της μετέπειτα Mazda Motor Corporation. Για τον τότε κατασκευαστή φορτηγών, ήταν η αρχή μίας νέας εποχής στην παραγωγή αντισυμβατικών αυτοκινήτων.
Το R360 κατάφερε να εδραιωθεί στην αγορά, κατακτώντας το κοινό με τις αρετές του. Ευέλικτο, με χαρακτήρα στην οδήγηση, αλλά και οικονομικό. Εφοδιάζονταν με ένα 4χρονο κινητήρα, που ήταν αθόρυβος, “καθαρός” και πιο οικονομικός, από τους 2χρονους κινητήρες που χρησιμοποιούσε τότε ο ανταγωνισμός.
Ο δικύλινδρος V-twin των 360 cc του R360 είχε ισχύ 16 ίππους, τιμή που δεν ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή, είχε όμως να κινήσει ένα αμάξωμα μήκους 3 m και πλάτους 1,3 m, που ζύγιζε μόλις 380 κιλά Η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 90 km/h, που θεωρείτο ικανοποιητική για την κατηγορία, και υπεραρκετή δεδομένων των συνθηκών στους δρόμους της Ιαπωνίας των αρχών της δεκαετίας του 60.
Η Mazda δούλεψε σκληρά προκειμένου να πετύχει χαμηλό βάρος. Αυτή τη λογική την καθιέρωσε και σήμερα τη βλέπουμε να συνοδεύει όλα της τα μοντέλα, όπως το θρυλικό MX-5 που είναι ελαφρύ και απόλυτα ισορροπημένο ανάμεσα στους δύο άξονες.
Το R360 ήταν πρωτοπόρο στην εποχή, με ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και πίσω, ενώ για τη μετάδοση φρόντιζε ένα 4άρι κιβώτιο ταχυτήτων, ή αυτόματο με μετατροπέα ροπής, όταν εκείνη την εποχή ο ανταγωνισμός είχε κιβώτια ταχυτήτων με τρεις σχέσεις.
Αποτέλεσμα όλων αυτών, ήταν ένα αυτοκίνητο ευχάριστο, διασκεδαστικό που προωθούσε και τη συμμετοχή του οδηγού στην οδήγησή του, που ενσωμάτωνε από τότε το πνεύμα του Jinba Ittai, που αποτυπώνει τη μοναδική σχέση οδηγού-οχήματος.
Αυτό το μικρό μοντέλο, το οποίο ήταν παράλληλα και προσιτό οικονομικά, ήταν ορόσημο για την ιαπωνική εταιρεία και άνοιξε το δρόμο για μοντέλα όπως το Cosmo 110S, ή το Luce R130 μέχρι το Mazda RX-7 και RX-8, καθώς το σχεδιαστικό DNA της Mazda εξελίχθηκε στη φιλοσοφία Kodo των βραβευμένων μοντέλων του σήμερα.