SEAT 1950-2010 - Το διαζύγιο με τη FIAT

  • -
  • -

Στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 τα πράγματα δεν είναι πλέον τόσο ρόδινα και η SEAT για πρώτη φορά καταγράφει ζημιές, κυρίως λόγο της απελευθέρωσης της αγοράς και την αδασμολόγητη εισαγωγή πλέον αυτοκινήτων από το εξωτερικό.

Μέσα στο όχι τόσο καλό αυτό κλίμα η FIAT αρνείται να συνεχίσει την χρηματοδότηση. Τελικά πουλά τις μετοχές της έναντι του συμβολικού ποσού της μιας πεσέτας (!) και πληρώνει σε είδος, αφού ανέλαβε την υποχρέωση να αγοράσει 400.000 αυτοκίνητα από τη SEAT και να τα διαθέσει στην αγορά με το σήμα της FIAT.

Το 1982 λύνεται οριστικά η συνεργασία μετά από τριάντα χρόνια, αλλά αρχίζουν χρόνια ολόκληρα δικαστικών διεκδικήσεων για τα σχεδιαστικά δικαιώματα του Ronta, που παρήγαγε η SEAT μετά τη λήξη της συνεργασίας και για το οποίο η FIAT υποστήριζε ότι έμοιαζε πάρα πολύ με το Ritmo των Ιταλών (εδώ που τα λέμε, δεν διέφερε και πολύ), ενώ τα ίδια ειπώθηκαν για την οπτική σχέση μεταξύ του FIAT 127 και του SEAT Fura. Τελικά οι διαφορές λύθηκαν στο δικαστήριο που απεφάνθη ότι το Ronda διέφερε αρκετά από το Ritmo, αν και οι άνθρωποι της FIAT ποτέ δεν έπαψαν να υποστηρίζουν ότι ήταν φτυστό το face-lift Ritmo, που αναγκάστηκαν να στείλουν στα σκουπίδια.

 

Εποχή SystemPorsche

H SEAT, χωρίς σύμμαχο πλέον το 1984, προχωρεί μόνη της στην εξέλιξη ενός εντελώς νέου μοντέλου, του Ibiza. Συνεργάζεται με την Porsche από την οποία αγοράζει έναν μοντέρνο κινητήρα, ενώ την σχεδίαση αναλαμβάνει ο Giugiaro. Το πάτωμα και οι αναρτήσεις παραμένουν στα πρότυπα της FIAT με ΜακΦέρσον εμπρός και τριγωνικά ψαλίδια βάσης πίσω που συνδέονταν εγκάρσια με ημιελλειπτικό φύλλο σούστας που χρησιμοποιούνταν ως αντιστρεπτική δοκός.

Η σχεδίαση του αυτοκινήτου ανοίγει νέους δρόμους με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, τους τροχούς στα άκρα της καρότσας και τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους. Δεν θα παραπονιόταν κανείς αν το περιγράφαμε σαν το πρώτο supermini. Το αυτοκίνητο γίνεται μεγάλη εμπορική επιτυχία και στηρίζει μόνο του, για πολλά χρόνια την SEAT, ενώ διατηρήθηκε στη ζωή μέχρι το 1993, ανοίγοντας τον δρόμο για την δυναστεία Ibiza.

 

Διαβάστε ακόμη:

Seat 1950-2010: 60 χρόνια ιστορία

Το ισπανικό Θαύμα

Στο γερμανικό άρμα

Τα μοντέλα