Lamborghini Countach: Η ασυμβίβαστη

Αν υπάρχει ένα αυτοκίνητο που είναι συνυφασμένο με τα όνειρα μία ολόκληρης γενιάς, αυτή είναι η ιταλική σφήνα, ή αλλιώς η Lamborghini Countach

  • -
  • -

Είναι αρχές της δεκαετίας του ’70. Σκεφτείτε και αναλογιστείτε τα αυτοκίνητα της εποχής και τη σχεδιαστική φιλοσοφία τους. Και ξαφνικά στην έκθεση της Γενεύης το 1971 η Lamborghini αποκαλύπτει ένα εξωτικό supercar, το οποίο κάλλιστα θα μπορούσε να είναι μοντέλο που θα χρησιμοποιηθεί σε ταινία επιστημονικής φαντασίας. ΗCountach ήταν εξωπραγματική, καινοτόμα και ουσιαστικά κόσμησε τον τοίχο εκατομμυρίων νέων μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του ’90, ως αυτοκίνητο-σύμβολο δύο γενεών.



AYTH ΘΑ ΜΠΟΡΟΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ COUNTACH

Η πρώτη σελίδα του κεφαλαίου της Countach, που φέτος γιορτάζει 50 χρόνια από την πρώτη μέρα που παρουσιάστηκε στο κοινό, γράφτηκε με την προτροπή του ίδιου του Ferruccio Lamborghini, ο οποίος είχε δώσει εντολή για τον αντικαταστάτη της θρυλικής Miura. Έπρεπε να είναι ταχύτερη, ισχυρότερη και τεχνολογικά αναβαθμισμένη. Οι εντολές του ήταν σαφέστατες και οι τεχνικοί του έλαβαν το μήνυμα. Οι βασικές αρχές έπρεπε να είναι παρόμοιες με αυτές της Miura, κάτι που σημαίνει ότι στο κέντρο στριμώχτηκε ένας V12. Η ειδοποιός διαφορά είναι ότι τοποθετήθηκε στο διαμήκη άξονα, και όχι εγκάρσια. Εξ’ ου και η ονομασία LP500 του πρωτοτύπου (Longitudinale Posteriore 5.000 cc). Μάλιστα, το μοντέλο που αποκαλύφθηκε στην έκθεση της Γενεύης χρησιμοποιούσε τον ίδιο κινητήρα με την έκδοση SV της Miura.

 

 

 

ΔΕΣ ΕΔΩ ΤΗΝ ΠΙΟ ΣΠΑΝΙΑ LAMBORGHINI COUNTACH

Όμως, η καινοτομία δεν προήλθε από τις τεχνικές τις προδιαγραφές, αλλά από τη σχεδίαση του αμαξώματος. Για αυτό ευθύνεται ο Marcelo Gandini, μέλος της Carrozzeria Bertone. Κόντρα στο ρεύμα της εποχής, που πρότασσε τις καμπύλες, ο Ιταλός σχεδιαστής ακολούθησε τη βασική αρχή της σφήνας. Φαρδύ, επιβλητικό, χαμηλό με καθαρές γραμμές και έντονες ακμές αμάξωμα, έμοιαζε με concept car και όχι με μοντέλο που προβλέπεται να βγει στην παραγωγή. Τα ανακλινόμενα φανάρια, οι πόρτες που άνοιγαν σε στιλ γλάρου ήταν οι πινελιές και οι λεπτομέρειες που έκαναν τη διαφορά. Δεν είναι τυχαίο, πως η εικόνα του πρωτοτύπου είναι αυτή που οδήγησε στην ονομασία της! Η λέξη «Countach» ήταν αυτή που ακούστηκε από το στόμα ενός μέλους της ομάδας μόλις την αντίκρυσε. Πρόκειται για έκφραση και επιφώνημα θαυμασμού στα πεδεμοντέζικα! Μία ιταλική διάλεκτο, με έντονες γαλλικές επιρροές. Η λέξη άρεσε στον Gandindi, αλλά και στον τεχνικό διευθυντή Bob Wallace, με αποτέλεσμα η Countach να βρει το όνομα που της ταιριάζει… 

 



Η αποδοχή του κόσμου στην έκθεση της Γενεύης ήταν αρκετή για να ωθήσει τη Lamborghini στην παραγωγή της Countach στην ίδια μορφή. Από εκείνο το σημείο και έπειτα ξεκίνησε ένας αγώνας δρόμου, με την LP 500 να αποτελεί το σημείο αναφοράς. Η πρώτη Countach παρουσιάστηκε και επίσημα το 1974, όντας τελείως διαφορετική σε σχέση με το αρχικό μοντέλο. Το πρωτότυπο LP 500 χρησιμοποιήθηκε για την εξέλιξη της Countach στο δρόμο, μέχρι τις αρχές του 1974 όταν υπέστη τις απαραίτητες δοκιμές πρόσκρουσης και κατέληξε στα παλιοσίδερα. Με δεδομένο το γεγονός ότι ο 5λιτρος κινητήρας εμφάνιζε προβλήματα αξιοπιστίας, στο κέντρο της εκρηκτικής Lamborghini τοποθετήθηκε ένας V12 4.000 cc με απόδοση 375 ίππων στις 8.000 rpm, ο οποίος και της χάριζε τελική ταχύτητα της τάξεως των 300 km/h. Και όλα αυτά το 1974, παρακαλώ… Είναι χαρακτηριστικό πως η LP400 θεωρείται ως η πλέον «αγνή» έκδοση της Countach έως σήμερα. Μέχρι το 1977 παρήχθησαν μόλις 177 κομμάτια και θεωρούνται αυτά με τη μεγαλύτερη συλλεκτική αξία.

 

 

Από το 1978 και έπειτα ακολούθησαν τέσσερις εκδόσεις, οι οποίες και φρόντισαν να διαιωνίσουν το θρύλο της. Το σφηνοειδές αμάξωμα άρχισε να διανθίζεται με νέα αεροδυναμικά βοηθήματα που ενίσχυαν το mucho χαρακτήρα της. Οι τροχοί απέκτησαν μεγαλύτερη διάσταση και η άγρια εικόνα της τονίστηκε ακόμα περισσότερο. Το 1982 ο κλασσικός 4λιτρος κινητήρας αντικαταστάθηκε από έναν νέο δωδεκακύλινδρο 5.000 cc με απόδοση 375 ίππων, αλλά με μεγαλύτερη ροπή, ενώ στο πίσω μέρος τοποθετήθηκε η ευμεγέθης αεροτομή που έμελλε να αποτελέσει σήμα κατατεθέν της Countach. To 1985 ακολούθησε η LP 5000 Quattrovalvole, ενώ η 25th Anniversary ήταν αυτή που «έριξε» τους τίτλους τέλους για το θρυλικό μοντέλο. Συνολικά, κατασκευάστηκαν 1.999 Countach, χωρίς να υπολογίζεται η πρώτη LP 400, που παραμένει καλά φυλαγμένη στο μουσείο της Lamborghini. Στην ιταλική εταιρεία σχεδίασαν ένα μύθο, που σηματοδότησε το τέλος μίας ολόκληρης εποχής των supercar. Και για αυτό οι Ιταλοί το έκαναν με τον καλύτερο τρόπο που μπορούσαν.