7 γενιές Nissan Z: Εσείς ποια θα επιλέγατε από όλες;
Δες αναλυτικά όλα τα μοντέλα που κυκλοφόρησαν!
- -
- -
Τα Nissan Z
απήχησαν στις καρδιές των μικρών και των μεγάλων από την κυκλοφορία
του πρώτου πίσω στο 1969 έως και σήμερα. Έτσι με
αφορμή την δημιουργία του τελευταίου
Z Proto που
παρουσιάστηκε σαν concept την προηγούμενη
χρονιά θεωρήσαμε ότι αξίζει μια ανακεφαλαίωση της ιστορίας
αυτού του ονόματος. Κοινή σταθερά αυτού του μοντέλου είναι η πίσω
κίνηση χαρίζοντας χαμόγελα στους χειριστές τους. Ας δούμε λοιπόν
αναλυτικότερα τους πρόγονους της Nissan.
Datsun 240Z / 260Z / 280Z
(S30)
Το πρώτο Z με το όνομα Datsun
240 κυκλοφόρησε το 1969 και
πούλησε περίπου 520.000 μονάδες στα 9
χρόνια παραγωγής του. Το μοντέλο έπαιρνε ζωή από έναν
ατμοσφαιρικό 6-κύλινδρο σε σειρά κινητήρα,
2,4 λίτρων. Στην αρχή η ονομαστική απόδοση ήταν
στα 151hp, μέχρι που στην
κορυφαία έκδοση με το όνομα 280Z
έφτασε τα 170hp.
Datsun 280ZX (S130)
Η παραγωγή του Z ξεκίνησε
το 1978 και επρόκειτο για ένα
4-θέσιο πισωκίνητο αυτοκίνητο, με τον
κινητήρα τοποθετημένο στο εμπρόσθιο
μέρος. Ο κινητήρας των 2.800cc απέδιδε 135-143hp ενώ στην
τούρμπο έκδοση 180hp. Η παραγωγή του σταμάτησε το 1983.
Nissan 300ZX (Z31)
Μετά την παραγωγή του 280ZX η Nissan κυκλοφόρησε το
300ZX, με τα γνωστά…
pop-upφανάρια.
Ο κινητήρας που επιλέχθηκε για αυτό το σύνολο ήταν ένας
6-κύλινδρος αυτή την φορά σε διάταξη
V, 3.000cc που
σε συνδυασμό με τον υπερπληρωτή απέδιδε
205hp.
Nissan 300ZX (Z32)
Η 4η γενιά των Z κυκλοφόρησε μεταξύ του 1989
και του 2000, έχοντας επανασχεδιάσει ολοκληρωτικά όλο το
αυτοκίνητο. Η φουτουριστική… για τα τότε δεδομένα σχεδίασή του όπως
και η αεροδυναμική του σχεδίαση μαγνήτιζαν τα βλέμματα. Κάτω από το
καπό εδράζεται ένας 3-λιτρος,
V6 κινητήρας που αποδίδει
222hp ενώ για τους πιο σκληροπυρηνικούς
συνδυάζεται με 2-πλη τουρμπίνα και η απόδοσή του
εκτοξεύεται στα 300hp. Διαφορές
επίσης εντοπίζονται στην κατασκευή του σασί, στην ανάρτηση που
επιλέχθηκε και στα τετραπίστονα φρένα του. Συνοψίζοντας μιλάμε για
μια ολική ανανέωση.
Nissan 350Z (Z33)
Το γνωστότερο σε όλους μας Z είναι το 350, το οποίο κυκλοφόρησε
από το 2002 έως και το 2008. Φυσικά η
κίνηση μεταφερόταν στους πίσω τροχούς και
η καμπίνα του μπορούσε να φιλοξενήσει μόνο 2
άτομα. Υπήρχε δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε
roadster ή την
coupeέκδοση. Ο ατμοσφαιρικός,
V6 κινητήρας, των
3,5-λίτρων απέδιδε είτε 287hp είτε
στην Nismoέκδοση
306hp. Στα 6 χρόνια κυκλοφορίας του
μοντέλου πωλήθηκαν 250.000 μονάδες παγκοσμίως.
Nissan 370Z (Z34)
Η παραγωγή του 370Z άρχισε το 2009 και
σταμάτησε το 2021. Η Nissan διατήρησε την
πετυχημένη συνταγή του προκάτοχου του και βελτίωσε το μεταγενέστερο
Z στα σημεία. Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση από το 350 εντοπιζόταν
στο κινητήριο σύνολο που επιλέχθηκε αφού αυτή την
φορά την θέση του 3,5 V6 αντικατέστησε ο 3,7λίτρων
επίσης V6 που
αποδίδει 332hpγια το «απλό» 370,
ενώ για την έκδοση Nismo αποδίδει
350hp.
Nissan Z (Z35)
Η τελευταία
προσθήκη στην οικογένεια των Z μοντέλων
λανσαρίστηκε την προηγούμενη χρονιά και αναμένουμε
να κυκλοφορήσει το 2022. Η ανανέωση του είναι
εμφανείς και δεν σηκώνει αντιρρήσεις. Παρόλο που
εκσυγχρονίστηκε σε όλους τους τομείς η Nissan
φρόντισε η κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω
τροχούς μέσω ενός 9-τάχυτου αυτόματου
κιβωτίου, ενώ για όσους παραμένουν «παραδοσιακοί» θα
υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ενός 6-τάχυτου χειροκίνητου
κιβωτίου. Φυσικά οι αλλαγές δεν είναι μόνο οπτικές αφού η
ιαπωνική εταιρία επέλεξε να «δυναμώσει» το κινητήριο σύνολο. Πιο
συγκεκριμένα, τοποθετήθηκε ένας
V6,
3.000cc, με 2
τουρμπίνες που αποδίδει
400hp.
Εσείς ποιο από όλα θα επιλέγατε; Αφήστε μας την γνώμη σας στα σχόλια καθώς πρόκειται για μια καθαρά προσωπική «μάχη».