Αποκλειστικό: Σχολή οδηγών στην Ελλάδα κάνει μαθήματα με turbo αυτοκίνητο 204 ίππων
Αφού είδαμε σχολή οδηγών που χρησιμοποιούσε Tesla για τα μαθήματα, τώρα βρήκαμε και μιλήσαμε με τη σχολή που χρησιμοποιεί ένα hot-hatch 204 ίππων και συγκεκριμένα το υπέροχο Hyundai i20 N.
- -
- -
Πολλοί από εμάς μεγαλώσαμε με την ανυπομονησία του να πιάσουμε για πρώτη φορά τιμόνι στα χέρια μας. Χιλιάδες παιδιά έχουν μετρήσει αντίστροφα τον καιρό για να βγάλουν το πολυπόθητο δίπλωμα οδήγησης και να ξεχυθούν στους δρόμους. Αυτό είναι το κύριο που σε νοιάζει όταν είσαι 17, 18 και 19 χρονών. Δεν έχει σημασία τι θα οδηγείς… Αρκεί να έχει ρόδες και τιμόνι. Πώς θα σου φαινόταν όμως, αν αντί για ένα ταπεινό Toyota Yaris ή Nissan Micra, τα πρώτα σου βήματα στον κόσμο του αυτοκινήτου γινόντουσαν στο bucket ενός εκρηκτικού Hyundai i20 N; Πολύ καλό για να είναι αληθινό; Κι όμως είναι…
Κι αυτό χάρη στη σχολή του Πολυχρόνη Ρεντούμη στην Ελευσίνα, ο οποίος αποφάσισε να χαρίσει στους μελλοντικούς οδηγούς την ευκαιρία να μάθουν να οδηγούν σε ένα από τα κορυφαία hot-hatch των τελευταίων ετών. Θυμίζουμε πως το i20 N, το οποίο πρόσφατα σταμάτησε και επισήμως να παράγεται, αποτελεί την πιο σκληροπυρηνική εκδοχή του supermini της κορεατικής μάρκας, έχοντας δεχθεί την περιποίηση του N division. Το αποτέλεσμα είναι ένα απολαυστικό από πλευράς οδηγικής συμπεριφοράς hot-hatch, με 204 ίππους χάρη στον υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη βενζίνης που κρύβεται κάτω από το καπό.
Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι εξαιρετικές. Σύμφωνα με την Hyundai ολοκληρώνει τη διαδικασία του 0-100 km/h σε 6,2 sec και συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι τα 230 km/h της τελικής ταχύτητας… ασχέτως του ότι υπό το ρόλο εκπαιδευτικού πιθανότατα δεν θα τα πιάσει ποτέ. Απ’ όπου κι αν το πιάσεις έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρόαιμο σπορ supermini. Με μπλοκέ διαφορικό, αυτόματο «μύτη-τακούνι» και όλα τα συναφή.
Είναι εφικτό όμως να μάθει ένας άπειρος, νέος οδηγός πίσω από το τιμόνι ενός τόσο ισχυρού και γρήγορου αυτοκινήτου; Είναι συνετή η επιλογή ή επικίνδυνη; Για να απαντήσουμε σε όλες αυτές τις απορίες πήγαμε για να γνωρίσουμε από κοντά τον κ. Ρεντούμη και να μιλήσουμε μαζί του ώστε να μάθουμε περισσότερα για το πως είναι να ξεκινά ένας νέος το ταξίδι στον κόσμο του αυτοκινήτου οδηγώντας ένα κορυφαίο supermini επιδόσεων.
Ερώτηση: Πώς προέκυψε η ιδέα για το i20N;
Θέλαμε ένα πολύ καλό αυτοκίνητο στη σχολή λόγω των 70 ετών που λειτουργεί. Στηρίζουμε τη Hyundai λόγω αξιοπιστίας και ανθεκτικότητας, έχοντας ήδη περάσει από 4 γενιές μοντέλων ξεκινώντας από τα πρώτα Getz. Κάπως έτσι, καταλήξαμε και στην απόκτηση του κορυφαίου i20, το οποίο φυσικά δέχθηκε όλες τις απαραίτητες μετατροπές ώστε να λειτουργεί ως εκπαιδευτικό όχημα. Αυτό σημαίνει πως μπορεί όταν περνάς στην καμπίνα να βλέπεις το σπορ τιμόνι, τα πετάλια, το λεβιέ και να κάθεσαι στα εξαιρετικά bucket, αλλά στο χώρο για τα πόδια του συνοδηγού βλέπουμε την κλασική δεύτερη πεταλιέρα που συναντάμε σε κάθε εκπαιδευτικό όχημα.
Ερώτηση: Πώς συνδυάζεται την προώθηση της ασφαλούς οδήγησης με ένα τέτοιο αυτοκίνητο;
Τους βάζουμε πάντα σε μία διαδικασία να σκεφτούν πως δεν έχει σημασία πόσο γρήγορο είναι το αυτοκίνητο. Όπως είναι λογικό, όλα τα νέα παιδιά 18 και 19 χρονών που θα έρθουν για να μάθουν με ένα τέτοιο μοντέλο σίγουρα έχουν περισσότερο «ενθουσιασμό» και θα είναι πιο επιρρεπή στο να πατήσουν λίγο παραπάνω το γκάζι. Το θέμα όμως είναι να μπορούν και να αντιδράσουν αν συμβεί κάτι.
Άσχετα λοιπόν από το τι προσφέρουμε, τους βάζουμε σε μία διαδικασία να ξεχωρίζουν τις καταστάσεις. Ναι να αναπτύξουν ταχύτητα σε έναν αυτοκινητόδρομο – σύμφωνα πάντα με τα όρια – αλλά όχι μέσα στην πόλη ή σε κάποιο άλλο πιο επικίνδυνο περιβάλλον, όπου οι μεταβλητές αυξάνονται. Άλλο να είναι κάποιος «γρήγορος» οδηγός και άλλο «καλός» οδηγός. Το θέμα είναι να μπορείς να ξεχωρίσεις καταστάσεις και να ερμηνεύσεις σωστά τις συνθήκες και το περιβάλλον στο οποίο οδηγείς. Το ότι μπορεί να λέει η πινακίδα πως το όριο είναι 50 km/h, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να κινηθούμε κιόλας με αυτή την ταχύτητα. Υπάρχουν κι άλλα αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, πεζοί, πατίνια. Το πιο επικίνδυνο δεν είναι αυτό που φαίνεται, αλλά αυτό που δεν φαίνεται. Μία δύσκολη ή επικίνδυνη στροφή θα τη δούμε και θα κινηθούμε αναλόγως. Έχουμε υπολογίσει όμως το τι μπορεί να πετύχουμε μέσα στη στροφή; Είμαστε προετοιμασμένοι για όλα τα ενδεχόμενα; Αυτή τη νοοτροπία προσπαθούμε να περάσουμε. Ότι δεν χρειάζεται να είμαστε όλη την ώρα στα όρια και με τέρμα γκάζι.
Δείτε ακόμη: Αποκλειστικό: Η πρώτη σχολή οδηγών στην Ελλάδα με Tesla!
Ερώτηση: Πώς αντιμετωπίζετε τους πιο «θερμόαιμους» νέους επίδοξους οδηγούς και διασφαλίζετε την ασφάλεια των μαθητών;
Δεν τους αφήνουμε να το πατήσουν. Ελέγχουμε πάντα την κατάσταση με το πετάλια που βρίσκονται στη θέση του συνοδηγού. Όσες φορές και να πεις κάποια πράγματα, καλώς ή κακώς, οι 20-25 ώρες μαθημάτων που έχουμε στη διάθεση μας δεν αρκούν για να περάσεις στο 100% ένα μήνυμα στο νέο οδηγό. Το θέμα είναι να μην συμβεί το ατύχημα. Αν συμβεί, μικρή σημασία έχει μετά το ποιος ευθύνεται. Το θέμα είναι αποφευχθεί ένα τέτοιο συμβάν. Αν πάει να περάσει ένα παιδί το STOP, είναι ευθύνη του οδηγού να προσέχει και να έχει προνοήσει να κόψει. Το παιδί δεν ξέρει τι σημαίνει το STOP.
Δείτε ακόμη: Εξετάσεις οδήγησης: Στα πόσα λάθη κόβεσαι;
Ερώτηση: Έχετε δει διαφορά λόγω του συγκεκριμένου αυτοκινήτου που χρησιμοποιείτε; Αν ναι ποια είναι αυτή;
Ακόμα είναι μία καινούργια προσθήκη για να έχουμε πλήρη εικόνα, αλλά σίγουρα υπάρχει διαφορά. Το i20 N έχει ενεργό εκπαιδευτικό ρόλο εδώ και 2-3 μήνες περίπου, αλλά περιμένουμε πολύ μεγαλύτερη απήχηση καθώς περνά ο καιρός.
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Ρεντούμη και τη σχολή του που βρίσκεται στην οδό Πάγκαλου 61 στην Ελευσίνα για τη φιλοξενία και τη συνέντευξη. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη σχολή μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα τους εδώ.