35 χρόνια VW Golf Diesel
Πρωτοπόρος στην οικονομική μετακίνηση
- -
- -
Αν και στη χώρα μας οι εκδόσεις diesel του δημοφιλούς Golf δεν έχουν γνωρίσει στιγμές δόξας, δεν ισχύει το ίδιο και για την υπόλοιπη Ευρώπη. Μόλις δύο χρόνια μετά την επίσημη παρουσίαση της πρώτης γενιάς Golf, ακολούθησε και η πρώτη έκδοση diesel Golf D. Την εποχή εκείνη η έννοια του diesel κινητήρα, ήταν συνυφασμένη με πιο ογκώδη αργοκίνητα μοντέλα και επαγγελματικές εφαρμογές, με το πρώτο Golf D να προβάλει για πρώτη φορά ένα πιο δυναμικό προφίλ.
Ο diesel κινητήρας των 1,5 λίτρων, απέδιδε μόλις 50 ίππους. Για να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση, χρειαζόταν 19 ολόκληρα δεύτερα, ενώ η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 141 km/h. Ο συγκεκριμένος κινητήρας diesel, είχε τις ρίζες σε ένα δοκιμασμένο βενζινοκινητήρα της VW, διαθέτοντας ελαφρώς ενισχυμένο μπλοκ, διαφορετικά πιστόνια και την αναγκαία διαφοροποιημένη κεφαλή. Η μέση κατανάλωση των 6.5 lt/100km, έχριζε το Golf D σαν ένα από πιο οικονομικά επιβατικά μοντέλα της εποχής του. Παράλληλα, ακόμη και σήμερα αρκετά Golf D πρώτης γενιάς, βρίσκονται εν δράσει στους δρόμους.
Το 1980 ακολούθησε η πιο δυνατή έκδοση των 54 ίππων, με τον κυβισμό του κινητήρα να έχει ανέβει στα 1,6 λίτρα. Οι επιδόσεις βελτιώθηκαν ακόμη περισσότερο το 1982, όπου η χρήση turbo, επέτρεψε η απόδοση να ανέβει πλέον στους 70 ίππους. Σήμερα, το Golf TDI των 1,6 λίτρων αποδίδει 105 ίππους, επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε 11,3’’, έχει τελική ταχύτητα 190 km/h και η μέση κατανάλωση μόλις 3,8 lt/100km.