Turbine Cars: Howmet TX
- -
- -
H προσπάθεια της Rover-BRM δεν ήταν η μόνη. Τον ίδιο δρόμο ακολούθησε και η Howmet με το XT Turbine Experimental που σχεδιάστηκε το 1968. Κατασκευάστηκε από την McKee Engineering με στροβιλοκινητήρα από την Continental Aviation. Αλλά αν και δεν ήταν το πρώτο αγωνιστικό με στροβιλοκινητήρα, ήταν το πρώτο που κέρδισε αγώνες με δύο νίκες στις Η.Π.Α στους αγώνες SCCA.
Το 1967 ο Andy Granatelli είχε σχεδιάσει το πρώτο και μοναδικό αυτοκίνητο που παρά λίγο να κερδίσει τον αγώνα της «Indianapolis 500» με οδηγό τον Parnelli Jones που ήταν επικεφαλής του αγώνα για τα δύο/τρίτα πριν εγκαταλείψει από μηχανικό πρόβλημα.
Αυτή ήταν η στιγμή έμπνευσης για τον Ray Heppenstall που ανέθεσε στον McKee που σχεδίασε ένα πλαίσιο προσαρμοσμένο στους κανονισμούς της κατηγορίας Group 6 πάνω στο οποίο τοποθετήθηκε ο TS325-1 στροβιλοκινητήρας της Continental που ζύγιζε μόλις 77 κιλά και απέδιδε 350 ίππους περιστρεφόμενος στις 57.000 σ.α.λ. Η πολύ ροπή του κατήργησε το κιβώτιο ταχυτήτων και αυτό σήμαινε ότι δεν υπήρχε όπισθεν. Τα αποτέλεσμα ήταν να τοποθετηθεί ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας.
Ο πρώτος του αγώνας ήταν οι 24 ώρες της Daytona πετυχαίνονται τον έβδομο ταχύτερο χρόνο στα δοκιμαστικά, και μάλιστα ανέβηκε μέχρι την τρίτη θέση πριν έχει ένα ατύχημα. Στις 12 ώρες της Sebring πέτυχε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο πίσω από αυτοκίνητα σαν Porsche 907 και Ford GT40, αλλά και πάλι δεν κατάφερε να τερματίσει. Όμως κατάφερε δύο νίκες, μία στον αγώνα του Marlboro 300 και μια ακόμα στον εξάωρο αγώνα του Watkins Glen. Όμως και πάλι δεν υπήρξε συνέχεια.