Turbine Cars: Parnelli Jones
- -
- -
Από τους γνωστότερους «hard-core made in USA» οδηγούς που έγραψε το όνομά του στην ιστορία των αγώνων με κερδίζοντας το Indy 500 το 1963 και σχεδόν κερδίζοντας τον ίδιο αγώνα το 1967 με αυτοκίνητο που φορούσε στροβιλοκινητήρα. Το αυτοκίνητο φορούσε κινητήρα Pratt&Whitney και θα κέρδιζε (και μάλιστα άνετα) αν ένα ρουλεμάν στο κιβώτιο δεν διαλύονταν. Το αυτοκίνητο που είχε σχεδιάσει ο Granatelli ήταν μια πολύ έξυπνη κατασκευή με τον κινητήρα και τον οδηγό να… κάθονται πλάι-πλάι, κάτι που μετέφερε το μεγαλύτερο βάρος στο εσωτερικό, κάτι που βοηθούσε την συμπεριφορά στις οβάλ πίστες.
Ο Jones πέτυχε τον έκτο καλύτερο γύρο στα δοκιμαστικά, αλλά αργότερα κατηγορήθηκε ότι… κρατούσε το αυτοκίνητο για να αποκοιμίσει τον ανταγωνισμό, σχετικά με τις δυνατότητές του. Στην εκκίνηση ο Jones, χάρη στην τετρακίνηση, θα προσπεράσει τους πάντες, ακόμα και τον επικεφαλής Andretti. Όλα έδειχναν ότι τίποτα δεν μπορούσε να τον σταματήσει. Και μπορεί στον 18ο γύρω η καταρρακτώδης βροχή να σταμάτησε τον αγώνα, αλλά όταν αυτός άρχισε και πάλι την επόμενη μέρα και πάλι ο Jones ήταν επικεφαλής με 53’’ διαφορά από τον A.J.Foyt. Όμως στον 196 γύρo και όταν η ομάδα ήταν έτοιμη πλέον να γιορτάσει τη νίκη, το αναπάντεχο συνέβη, το αυτοκίνητο του Jones, άρχισε να κόβει ταχύτητα και τελικά σταμάτησε στην είσοδο των pits, καθώς ο Foyt τον περνούσε για τον τελευταίο γύρω του αγώνα. Όμως τότε το η τελική στροφή πήρε φωτιά, ο Chuke Hulse είχε χάσει το αυτοκίνητό του στην είσοδο, διαλύθηκε όταν χτύπησε στον τοίχο και παρέσυρε μαζί του, τους οδηγούς που τον ακολουθούσαν σε μια θάλασσα από φωτιά. Ο Foyt θα πρέπει να είπε όσες προσευχές ήξερε για να περάσει μέσα από το παρανάλωμα φωτιάς και ιπτάμενων υπολειμμάτων και να πάρει την καρό σημαία εμπρός από τον Al Unser!
Το 1968 ο Jones πάντως ηγήθηκε και πάλι μιας τρομερής ομάδας (με τα σήματα της STP και πάλι) που αυτή τη φορά αποτελούνταν από τους Jim Clark, Mike Spence και Jackie Stewart. Θα χρησιμοποιούσε και πάλι αυτοκίνητα με στροβιλοκινητήρες, αυτή τη φορά και με τη βοήθεια της Lotus. Όμως δεν επρόκειτο να συμβεί, οι Clark και Spence σκοτώθηκαν, ο Stewart τραυματίστηκε σοβαρά με αποτέλεσμα ο Graham Hill να αναλάβει να οδηγήσει την ομάδα και έτσι τελικά όταν στον Jones πρόσφεραν το παλαιό αυτοκίνητο, αυτός αρνήθηκε να το οδηγήσει.