Honda Civic 1972-2012

8 γενιές - 40 χρόνια - πάνω από 20 εκατ. πωλήσεις

  • -
  • -

Το μικρομεσαίο της Honda είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα παγκοσμίως, έχοντας ξεπεράσει έως τα τέλη του 2011 τα 20 εκατομμύρια πωλήσεις. Δεν είναι τυχαίο που, από το 1972 που μπήκε στην παραγωγή, έχει διατηρήσει το ίδιο όνομα σε όποια χώρα κι αν πουλήθηκε (π.χ., το Golf στις ΗΠΑ λέγεται Rabbit, ενώ η hatchback Corolla άλλαξε πριν μερικά χρόνια σε Auris). Μερικοί από τους "ρόλους" που έχει παίξει σε γνωστές ταινίες, είναι:

α) το Civic 1ης γενιάς, στο οποίο ο Hightower στην ταινία "H μεγάλη των μπάτσων σχολή" αφαιρεί τα εμπρός καθίσματα και κάθεται στο πίσω για να μάθει οδήγηση,

β) το Civic 1ης γενιάς που οδηγεί η Meryl Streep, στο Silkwood,

γ) το Civic 2ης γενιάς που καταστρέφει ο Brush Willis, στο “Pulp Fiction” και

δ) το Civic 2ης γενιάς που ίπταται από γερανό και συγκρούεται με Toyota pick-up, στο “Φονικό όπλο”.

 

1972-1979

Προσθιοκίνητο, με καλές επιδόσεις και αρκετούς χώρους. Ήταν διαθέσιμο ως 3θυρο, 5θυρο και SW. Καινοτομία ο κινητήρας CVCC με προθάλαμο καύσης που περιόριζε σημαντικά την κατανάλωση και τους ρύπους. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που πέρασε τον Αμερικανικό νόμο Muskie Clean Air Act και πέτυχε την καλύτερη οικονομία καυσίμου, σύμφωνα με το Αμερικανικό Υπουργείο Περιβαλλοντικής Προστασίας, για τέσσερις συνεχείς χρονιές.

 

1979-1983

Περισσότερο ραφιναρισμένο, με καλύτερη ποιότητα κατασκευής και άνεση. Παράχθηκε σε εκδόσεις 3d, 4d, 5d και SW με κινητήρες από 1.3 - 1.5. Η σπορ έκδοση S είχε μοτέρ 1,3 λίτρων με 75 ίππους. Ο κινητήρας CVCC βελτιώθηκε για υψηλότερη απόδοση καύσης και προστέθηκε ένας καταλυτικός μετατροπέας. Οι πωλήσεις του ξεπέρασαν το τα 2,5 εκατομμύρια. Στην Ελλάδα αποτέλεσε εμπορική επιτυχία και ακόμη κυκλοφορούν πολλά ανάμεσά μας, συνήθως ως «επαγγελματικά» πλέον. Στην Αγγλία, αποτέλεσε τη βάση για το Triumph Acclaim.

 

1983-1987

Το “Wonder Civic“ βασίστηκε στη σχεδιαστική φιλοσοφία “Man-Maximum, Machine Minimum“. Ξεχωριστό το σφηνοειδές σχήμα της 3θυρης έκδοσης, πιο συμβατικό το σεντάν. Σε αυτό βασίστηκε το ιδιόμορφο Civic Shuttle, κάτι μεταξύ SW και MPV, αλλά και το πρώτο κουπέ CRX με μοτέρ 1.5 12βάλβιδο DOCH 100 ίππων. Για πρώτη φορά υπήρξαν και τετρακίνητες εκδόσεις.

 

 

1987-1991

Τεχνολογικά προηγμένο, με ανάρτηση διπλών ψαλιδιών και αποκλειστικά 16βάλβιδους κινητήρες. Ο καινοτόμος 1.6 VTEC με σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων, απέδιδε 150 ίππους (160 στην Ιαπωνία) στα Civic και CRX VTEC, με κορυφαία για την εποχή σχέση PS/λίτρο!

 

 

1991-1995

Η αεροδυναμική, γεμάτη καμπύλες σχεδίαση και οι δυνατοί κινητήρες 1.3, 1.4, 1.5 και 1.6 αποτελούσαν τα ατού του – το 3θυρο, ακόμη και σήμερα παραμένει ενδιαφέρον σχήμα. Για πρώτη φορά παρουσιάστηκε έκδοση Civic κουπέ, ενώ το CRX έγινε τάργκα. Κορυφαίο της γκάμας το 1.6 VTi των 160 ίππων, ειδική green έκδοση το VTEC-E.

 

1995-2000

Βελτιωμένο σημαντικά σε παθητική ασφάλεια και κράτημα. Η 5θυρη έκδοση παραγόταν στην Αγγλία και αποτέλεσε τη βάση για το Rover 214/216, ενώ τα 3d/4d ήταν Made in Japan. Για πρώτη φορά το Civic αποκτά κινητήρες diesel και κιβώτιο CVT, ενώ στις ΗΠΑ διατίθεται και έκδοση φυσικού αερίου (GX). Κορυφαία έκδοση το Type-R με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 VTEC και απόδοση 185 ίππων, που όμως δεν έφτασε στην Ελλάδα παρά μόνο ως μεταχειρισμένα τροπέτα που φορέθηκαν σε απλά 1.400άρια. Το πιο πετυχημένο εμπορικά Civic μέχρι σήμερα, με 3,2 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως!

 

2000-2005

Η 7η γενιά έδινε προτεραιότητα στην ευρυχωρία και την πρακτικότητα και είχε νέα γενιά κινητήρων i-VTEC με έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση. Το 2λιτρο Type-R των 200 ίππων διακρίθηκε για τον εκρηκτικό του χαρακτήρα, ενώ το υβριδικό 1.3 ΙΜΑ, το πρώτο στη γκάμα του Civic, για την οικονομία καυσίμου.

 

 

 

 

2006-2011

Δυο γενιές εμπρός σε σχεδίαση και κράτημα από το προηγούμενο. Το (ιαπωνικό) Sedan έχει εντελώς διαφορετική πλατφόρμα από τα (ευρωπαϊκά) 3d Type S και 5d. Για πρώτη φορά το Civic hatchback φιγουράρει ως το πιο σπορ σε οδική συμπεριφορά στην κατηγορία, χωρίς να «ξεχνά» τον πρακτικό-οικονομικό του χαρακτήρα. Το πιο οικογενειακό 4θυρο διαφέρει αρκετά σε προδιαγραφές και χαρακτήρα, ενώ περιλαμβάνει και την υβριδική έκδοση. Η γκάμα αποτελείται από κινητήρες 1.3 ΙΜΑ, 1.4 i-VTEC, 1.8 i-VTEC και 2.2 diesel. Top επιλογή το απολαυστικό 2λιτρο Type R των 200 ίππων (στην Ιαπωνία υπήρχε Sedan Type R 240 PS).

 

 

 

 

2012

H 9η γενιά διατηρεί το σπορ DNA και την ξεχωριστή αισθητική και προσφέρει καλύτερη άνεση και πιο ραφιναρισμένο χαρακτήρα. Στο λανσάρισμα υπάρχουν οι ίδιοι βενζινοκινητήρες 1.4 (100 PS) και 1.8 i-VTEC (142 PS), βελτιωμένοι στα σημεία, καθώς και ένας νέος 2.2 i-DTEC 150 ίππων. Aργότερα, η γκάμα εμπλουτίζεται με έναν εντελώς καινούργιο 1.6 diesel 120 ίππων.