VW Beetle: Τα νούμερα αυξάνονται

  • -
  • -

Υπό τον Nordhoff άρχισε ένα μεγάλο συστηματικό πρόγραμμα εξέλιξης και μέχρι το 1953 είχε προχωρήσει σε 400 αναθεωρήσεις και βελτιώσεις, που το 1962 είχαν φτάσει τις 2.064! Ουσιαστικά δεν υπήρχε εξάρτημα το οποίο να μην βελτιώθηκε.

Η δεύτερη δουλειά όταν ανέλαβε ήταν να απευθυνθεί στο προσωπικό. Στον λόγο που έβγαλε έθεσε τα προβλήματα και δεν απέκρυψε τίποτα: «Αυτή τη χρονιά είναι σημαντική γιατί αν το εργοστάσιο θέλει να επιζήσει και όλοι να συνεχίσουμε να έχουμε τις δουλειές μας και μέλλον, θα πρέπει από τις 700 εργατοώρες που απαιτούνται για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου να πέσουμε στις 100!» Όλοι εργάστηκαν με πάθος και το πέτυχαν μέσα σε μόλις πέντε μήνες!

Εκείνη τη χρονιά του 1948 η Volkswagen κατάφερε να πουλήσει 19.127 αυτοκίνητα, ενώ η Opel μόλις 5.762 Olympias και 266 Kapitans.

Την επόμενη χρονιά η παραγωγή αυξήθηκε σε 46.590 κομμάτια και το 1950 μέσα σε ένα και μόνο χρόνο, παρήγαγαν 6.003 αυτοκίνητα του λαού. Η παραγωγή είχε πολλαπλασιαστεί και κάθε δύο λεπτά πλέον ένα αυτοκίνητο κυλούσε στους τροχούς του. Παρά όμως την εντυπωσιακή αυτή αύξηση της παραγωγής ήταν αδύνατον να καλυφτεί η ζήτηση με αποτέλεσμα να υπάρχει λίστα αναμονής αρκετών μηνών.

Τα υλικά πλέον έφταναν με γρήγορο ρυθμό. Στο Wolfsburg κάθε μήνα τώρα κατέφθαναν 430 βαγόνια τρένου φορτωμένα με μέταλλο, πλαστικά, μπογιές και ηλεκτρικά συστήματα. Παράλληλα 650 φορτηγά νυχθημερόν κουβαλούσαν 10.000 μετρικούς τόνους κάρβουνου για την ηλεκτροπαραγωγό μονάδα.

Το 1953 η παραγωγή έφτασε 180.047 αυτοκίνητα και τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς γιορτάστηκε η συναρμολόγηση του νούμερου «500.000» αυτοκινήτου. Το εργοστάσιο στο Wolfsburg ήταν πλέον το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων στην Γερμανία. Η Opel ήταν δεύτερη με 105.792 μονάδες, η Mercedes-Benz στη τρίτη θέση με 51.660 και τέταρτη η Ford με 44.009 αυτοκίνητα.

Αν τo 1950 το Wolfsburg κατασκεύαζε 515 αυτοκίνητα την ημέρα και διέθετε 600 dealers, το 1954 η παραγωγή είχε σχεδόν διπλασιαστεί στα 1.084 με τις εκθέσεις πώλησης να φτάνουν τις χίλιες, ενώ το 1958 ο αριθμός παραγωγής διπλασιάστηκε ακόμα μια φορά στα 2.402 κομμάτια, με τη συνολική παραγωγή να ξεπερνά τον μαγικό αριθμό του 1.000.000 αυτοκινήτων στις 5 Αυγούστου του 1955! Τα νούμερα δεν σταματούν να εκπλήσσουν και το 1972 παράγεται το υπ’ αριθμό 15.007.034 αυτοκίνητο, σπάζοντας ακόμα και αυτό το απόλυτο ρεκόρ παραγωγής του Ford T.

 

ΠΑΡΑΓΩΓΗ

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ              ΠΩΛΗΣΕΙΣ

1945-1949                      86.182

1950-1960                  3.403.645

1961-1970                10.190.084

1971-1980                  6.363.586

1981-1990                     819.612

1991-2000                     595.563

2001-2003                      70.792

ΣΥΝΟΛΟ                  21.529.464

 

Κατασκευάστηκε συνολικά σε είκοσι χώρες!

 

 

USAbestseller

Στις 21 Ιουλίου του 1955 στο ξενοδοχείο St. Moritz της Νέας Υόρκης ιδρύεται η Volkswagen United States Inc. Γι’ αυτό το σκοπό μάλιστα αγοράστηκε ένας χώρος παραγωγής στο Brunswick New Jersey, αλλά λόγο των πολύ υψηλών μισθών στις Η.Π.Α. η παραγωγή δεν προχώρησε ποτέ στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ήταν πάντα φτηνότερη η εισαγωγή του.

Πολύ σύντομα απέκτησε 15 διανομής με 342 dealers και τη πρώτη μόλις χρονιά πουλήθηκαν 35.851 αυτοκίνητα. Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε σε 75.000 το 1957 και σε 135.000 το 1959.

Το Beetle εξελισσόταν σε μια τεράστια εμπορική επιτυχία. Ποιος το περίμενε για ένα μεταφορικό μέσο που βρισκόταν στον άλλο άκρο της αμερικάνικης κουλτούρας που ήθελε τα πάντα… υπερφυσικά. Ένα αυτοκίνητο που κάθε χρόνο ήταν ίδιο, σε αντίθεση με την αμερικάνικη πρακτική που ήθελε κάθε χρόνο νέα μοντέλα, ένα αυτοκίνητο που δεν έκαιγε σχεδόν τίποτα, σε αντίθεση με τα αντίστοιχα «made in USA», που μετρούσαν την κατανάλωση με γαλόνια, ένα αυτοκίνητο που ο κυβισμός του ήταν αυτό μιας μοτοσυκλέτας, ήταν μια τεράστια εμπορική επιτυχία. Ας μην ξεχνάμε πάντως ότι κόστιζε μόλις 1.600 δολάρια! Το 1965 οι εισαγωγές έφτασαν τα 537.145 αυτοκίνητα.

Η αγορά των Η.Π.Α. ήταν η μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά της Volkswagen και μόνο με την είσοδο των Ιαπώνων στα τέλη της δεκαετίας του 60’ άρχισε η μείωση των πωλήσεων. Το 1968 ήταν η καλύτερη χρονιά για την Volkswagen στην αγορά των Η.Π.Α. με πωλήσεις 569.292 αυτοκινήτων. Από εκεί και πέρα όμως άρχισε η πτώση και το 1975 η Toyota ήταν πλέον ο μεγαλύτερος εισαγωγέας στο Νέο Κόσμο.

 

 

Νέα ιδιοκτησία

Και όμως ακόμα και μέχρι το 1960 το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Volkswagen δεν ήταν ξεκάθαρο. Η προ του πολέμου εταιρεία με έδρα της το Βερολίνο ανήκε στο Deutsche Arbeits Front (DAF), που ελεύθερα μεταφραζόμενο σημαίνει Γερμανικό Εργατικό Μέτωπο (ή Ένωση), αλλά μετά το 1945 η εταιρεία αυτή έπαψε να υφίσταται σαν νομικό πρόσωπο με το εργοστάσιο να παραμένει υπό βρετανική διοίκηση, το οποίο όμως έμεινε χωρίς ουσιαστικά νομική υπόσταση μέχρι το 1949. Το πρόβλημα αυτό έπρεπε να λυθεί, ειδικά τώρα που οι σύμμαχοι πλέον άρχισαν να αποτραβιούνται διακριτικά και όλο και περισσότερο να μεταβιβάζουν εξουσίες (πλην των Ρώσων) στον γερμανικό λαό.

Τελικά το όλο νομικό κουβάρι λύθηκε τον Ιούλιο του 1961 οπότε και ιδρύθηκε εκ νέου ως GmbH (εταιρεία περιορισμένης ευθύνης) και αργότερα ως AG (ανώνυμος εταιρεία) με παράλληλη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου στα 600.000.000 Μάρκα. Το 20% των μετοχών αποκτήθηκε από το τοπικό ομοσπονδιακό κρατίδιο, 20% από την κεντρική κυβέρνηση και το υπόλοιπο 60% των μετοχών διενεμήθη στο αγοραστικό κοινό μέσο του χρηματιστηρίου. Η τιμή για το πακέτο των εκατό μετοχών μάλιστα ήταν μόλις 360 Μάρκα, τιμή που ήταν φανερά υποτιμημένη, φοβούμενοι ότι δεν θα υπήρχαν επενδυτές που θα προτιμούσαν μια γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Όμως έπεσαν έξω στις προβλέψεις τους και στις 22 Αυγούστου «ανήκε» σε 1.300.000 μετόχους! Τέτοια ήταν η πίστη των πολιτών στην Volkswagen.

Όμως αυτή η εμπιστοσύνη δεν ήταν χωρίς καλό λόγο, αφού η Volkswagen ήταν ο Νο1 εισαγωγέας συναλλάγματος στην Γερμανία!