VW Beetle: μοντέλα 1960 - 1975

  • -
  • -

VW 1200 (1960-1965)

Το 1962 ήταν και πάλι χρονιά αλλαγών. Όταν λοιπόν το εργατικό δυναμικό επέστρεψε από τις καλοκαιρινές του διακοπές τον Αύγουστο τα αυτοκίνητα που ελευθερώθηκαν από τη γραμμή παραγωγής είχαν πολλές και σημαντικές βελτιώσεις και αλλαγές.

Αλλαγές: Πρώτα από όλα εξωτερικά μεγάλωσαν οι γυάλινες επιφάνειες και καταργήθηκαν τα φλάς που άνοιγαν μηχανικά στο πλάι (ήταν ενσωματωμένα στην κεντρική κολώνα σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου) κάθε φορά που ο οδηγός ήθελε να στρίψει που αντικαταστάθηκαν από απλά φωτιστικά πάνω στα φτερά. Επίσης το ξανασχεδιασμένο ρεζερβουάρ αύξησε την χωρητικότητα του εμπρός χώρου αποσκευών από τα 85 στα 140 λίτρα. Βελτιώθηκε επίσης και το σύστημα εξαερισμού και καταργήθηκε η θέρμανση του αέρα από τους κυλίνδρους, που αντικαταστάθηκε από θερμαινόμενο ηλεκτρικά κύκλωμα.

Ο κινητήρας τώρα προέρχονταν από το Bus που παράγονταν στο εργοστάσιο του Hanover-Stocken. Όμως τώρα απέδιδε 34 ίππους DIN στις 3.600 σ.α.λ. (αντί των 30 του Bus) και μπορεί ο κινητήρας να ήταν και πάλι ίδιος σε αρχιτεκτονική, αλλά είχε υποστεί πολλές και σημαντικές αλλαγές. Η σημαντικότερη ήταν ότι τώρα, για μεγαλύτερη αντοχή, κατασκευάζονταν από τρία καλούπια (αντί των δύο) και το κέλυφος του κιβωτίου έπαψε να είναι διαιρούμενο, αλλά μονοκόμματο. Επίσης η απόσταση μεταξύ των κυλίνδρων αυξήθηκε κατά 10 χιλ. για καλύτερη ψύξη και παράλληλα μεγάλωσαν και τα σημεία στήριξης του στροφάλου. Αλλαγές που ήταν απαραίτητες ώστε η συμπίεση να ανέβει από τη σχέση 6,6:1 στο 7,0:1. Επίσης και οι τέσσερις σχέσεις ήταν τώρα συγχρονισμένες. Και αυτές ήταν μόνο μερικές από τις τριάντα συνολικά βελτιώσεις, ακόμα και ο δείκτης στο ταχύμετρο τώρα έφτανε τα 140 χλμ./ώρα.

Ο τύπος: Το περιοδικό Motor Raundschau και πάλι έγραφε: «Το 1961 Beetle διαθέτει τώρα 34 ίππους και αν δεν έχετε δει το καινούργιο αυτοκίνητο καλό θα είναι να του ρίξετε μια προσεκτική ματιά. Το αξίζει, παρατηρήστε κάθε του γωνιά και λεπτομέρεια και θα παρατηρήσετε ότι ελάχιστα αυτοκίνητα έχουν κατασκευαστεί με τόση προσοχή. Αν και το αυτοκίνητο σχεδιαστικά παραμένει το ίδιο στα βασικά του σημεία, επειδή το αρχικό σχέδιο της VW ήταν τόσο εξελιγμένο παραμένει ακόμα και σήμερα σαν ένα από τα πιο προοδευτικά αυτοκίνητα.»

 

VW 1300 (1965-1973)

Τα χρόνια περνούσαν όμως και οι αγοραστές και… δημοσιογράφοι άρχισαν να βαριούνται. Στο περιοδικό Auto, Motor und Sport, συγκεκριμένα στο τεύχος 19 του 1964 ο Reinhard Seiffert  έγραφε: «Το να γράφεις μια δοκιμή για το Volkswagen είναι μια μονότονη διαδικασία. Από το 1960 που έγιναν οι τελευταίες αλλαγές τίποτα δεν έχει αλλάξει μέχρι σήμερα.» Αλλά στο τεύχος 18 του 1965 φαίνεται ότι είχε αλλάξει γνώμη: «Ο μεγαλύτερος κινητήρας το ξύπνησε και είναι πάλι ζωντανό.» θα γράψει.

Εξωτερικά οι αλλαγές ήταν ελάχιστες με νέο καπάκι κινητήρα, και πιο επίπεδα τάσια στους τροχούς. Ο μεγαλύτερος κυβισμός του κινητήρα και πάλι προέρχονταν από το Bus (1500 Type 3), από το οποίο είχε δανειστεί τον στρόφαλο που τώρα είχε διάμετροΧδιαδρομή  77,0Χ69,0 χιλ. αποδίδοντας 40 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. Η συμπίεση είχε ανέβει στη σχέση 7,2:1, το καρμπυρατέρ ήταν και πάλι Solex, αλλά 30 χιλ. ενώ και πάλι μπορούσε να χρησιμοποιεί απλή βενζίνη. Τέλος αλλαγές είχαν γίνει και στην εμπρός ανάρτηση.

 

VW 1500 (1966-1970)

Φυσικό ήταν να ακολουθήσει μια ακόμα μεγαλύτερη έκδοση από το Bus και πάλι που τώρα με διάμετροΧδιαδρομή 83,0Χ69,0 χιλ. ανέβασε τα κυβικά στα 1.493 και τους ίππους στους 44 στις 4.000 σ.α.λ. Το αποτέλεσμα ήταν η τελική ταχύτητα τώρα να φτάσει τα 130 χλμ./ώρα. Επίσης τοποθετήθηκαν δισκόφρενα εμπρός και στην αγορά των Η.Π.Α. προστέθηκε  ημιαυτόματο κιβώτιο που συνδυάστηκε με νέα πίσω ανάρτηση, όπου οι βραχίονες έγιναν ημι-υστερούντες, με μεγάλο ψαλίδι δύο βάσεων, χωρίς όμως να εγκαταλείψει τους ράβδους στρέψης. Επίσης μετά το καλοκαίρι του 1967 το πίσω μετατρόχιο αυξήθηκε στα1,358 μ. (από 1,350 μ.), τα εμπρός φώτα έγιναν πιο κάθετα και τα πίσω μεγάλωσαν.

 

VW 1302 (1970-1972)

Αν και η σχεδίαση δεν άλλαξε με το 1302, μπορούμε πλέον να μιλάμε  για ένα τελείως νέο αυτοκίνητο. Η VW συνεχίζοντας την παράδοση της συνεχούς εξέλιξης βελτίωσε τις αναρτήσεις που τώρα αποτελούνταν από MacPherson εμπρός και πίσω φόρεσε τους ημι-υστερούντες βραχίονες από την ημιαυτόματη έκδοση. Η βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς ήταν θεαματική, αλλά και η ασφάλεια αναβαθμίστηκε με νέα κολώνα τιμονιού ασφαλείας που αναδιπλώνονταν σε περίπτωση ατυχήματος.

Η αλλαγή μάλιστα αυτή της εμπρός ανάρτησης έφερε και την επανασχεδίαση ολόκληρου του εμπρός μέρους με το μεταξόνιο να αυξάνετε κατά 20 χιλ.. Το μετατρόχιο και αυτό αυξήθηκε στα 1,379 μ  (από 1,305 μ.) που τώρα διέθετε μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που ανέβηκε στα 260 λίτρα (από 140), χάρη και στο επανασχεδιασμένο καπάκι με μεγαλύτερο θόλο. Επίσης προστέθηκαν νέα μεγαλύτερα φτερά και η ρεζέρβα ήταν πλέον τοποθετημένη τελείως οριζόντια εμπρός. Όμως οι αλλαγές αυτές δεν ήταν χωρίς κόστος και το Beetle τώρα ζύγισε πενήντα κιλά παραπάνω φτάνοντας τα 870.

Για τον λόγο αυτό ο κινητήρας μεγάλωσε για μια ακόμα φορά στα 1,6 λίτρα από την αμερικάνικη έκδοση και οι ίπποι ανέβηκαν στους 50. Τώρα οι κεφαλές είχαν διπλές εισαγωγές για καλύτερη αναπνοή και το ψυγείο λαδιού μεταφέρθηκε εμπρός.