VW Beetle: το τέλος
- -
- -
Στις 19 Ιανουαρίου του 1978 το τελευταίο Beetle κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Emdem στη Γερμανία. Αυτό όμως δεν ενόχλησε καθόλου την VW γιατί είχε ήδη αρχίσει μια νέα επιτυχημένη ιστορία, αυτή του Golf.
Η παραγωγή του συνεχίζεται στο Μεξικό και τα τελευταία 3.150 αυτοκίνητα εισάγονται στην Ευρώπη τον Αύγουστο του 1985. Το εργοστάσιο του Μεξικό, σταμάτησε την παραγωγή του μετά από 39 χρόνια, στις 30 Ιουλίου του 2003 και ώρα 9:05.
Συνολικά μέσα στα 65 χρόνια της ζωής του κατασκευάστηκαν 21.529.464 αυτοκίνητα και το τελευταίο βρίσκεται στο μουσείο του Wolfsburg με τον κωδικό VIN 3VWS1A1B54M905162.
Το 1998 παρουσιάζετε το New Beetle και το 2011 ακολουθεί ακόμα μια μετενσάρκωση.
Γιατί πέτυχε
Η VW ταυτίστηκε με τον «Σκαραβαίο», αφού για πολλά χρόνια δεν υπήρχε άλλο μοντέλο. Όταν έλεγες VW εννοούσες Σκαραβαίο και το αντίστροφο.
Ακόμα και ο Nordhoff και παρά τα προβλήματα αμέσως κατάλαβε ότι το αυτοκίνητο αυτό είχε πάνω του κάτι το διαφορετικό, κάτι το ξεχωριστό λέγοντας: «Αυτό το αυτοκίνητο έχει προσωπικότητα, σαν να έχει δικό του μυαλό!»
Όμως το Beetle ήταν κάτι περισσότερο από ένα επιτυχημένο αυτοκίνητο. Πρώτα από όλα έβαλε τους Γερμανούς στους… τροχούς. Αλλά πέρα από αυτό έχτισε και το «Made in Germany» και το έκανε συνώνυμο με την ποιότητα.
Και είναι τρελό, αλλά το αυτοκίνητο αυτό μπορεί να ξεκίνησε σαν ένα τρελό όνειρο του Χίτλερ στο κελί του, αλλά να που έφτασε να αντιπροσωπεύει ότι πιο προοδευτικό, την ίδια την «επανάσταση των λουλουδιών».
Γιατί πέτυχε; Δεν ξέρουμε αν η απάντηση που θα δώσουμε σας καλύπτει, αλλά είναι η μόνη που μπορούμε να σκεφτούμε. Πέτυχε γιατί ήταν διαφορετικό και παρέμεινε χωρίς ουσιαστικές αλλαγές σε όλη του τη ζωή. Με λίγα λόγια ήταν ένα (το) σημείο αναφοράς, ένα (το) πραγματικά αταξικό αυτοκίνητο.