Saab 92 (1947)
- -
- -
Το 1944 μπήκαν οι βάσεις για το Project 92 και αν λέγαμε, ότι δεν ήταν τίποτα άλλο από ένα αντίγραφο των DKW με δίχρονο, δικύλινδρο κινητήρα και κίνηση εμπρός, θα λέγαμε ψέματα. Και αυτό με καλό λόγο, αφού η κίνηση εμπρός πρόσφερε καλή πρόσφυση στον πάγο, ευκολία στην οδήγηση και ασφάλεια.
Για την σχεδίαση του υπεύθυνος ήταν ο Sixten Sason που η μυθολογία της SAAB αναφέρει ότι το σχεδίασε πάνω σε φτερό αεροπλάνου! Ένα αυτοκίνητο λοιπόν με τέτοιο μύθο δημιουργίας, δεν θα μπορούσε παρά να ήταν μια εκπληκτική εφαρμογή αεροδυναμικής στο δρόμο, ένα …δάκρυ σε κίνηση το οποίο μάλιστα είχε καλυμμένους και τους εμπρός τροχούς για καλύτερη ροή του αέρα!
Το Project XP92 προχώρησε υπό πλήρη μυστικότητα δίπλα στη σχεδίαση του Saab 91 Safir που ήταν το νέο της αεροπλάνο. Αρχικά ο κινητήρας που χρησιμοποιήθηκε στο XP92 ήταν ο δικύλινδρος, δίχρονος της DKW με 18 ίππους και τα καλούπια (σχεδόν αντίγραφα) του νέου κινητήρα τα κατασκεύασε η Albin. O νέος δικύλινδρος κινητήρας αρχικά ήταν 692 κ.εκατ. και απέδιδε 20 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. Ήταν γυρισμένος 20 μοίρες προς τα εμπρός, αλλά αυτές δεν ήταν τα μόνα δάνεια από την DKW από την οποία είχαν αντιγράψει και το τιμόνι , τα φρένα και τους τροχούς που προέρχονταν κατευθείαν από το Zwickau. Ένα πάντως από τα προβλήματα που παρατήρησαν ήταν οι χωρίς κόψιμο εμπρός θόλοι (για αεροδυναμικούς λόγους) που γέμιζαν χιόνι και μπλόκαραν τους τροχούς.
Η επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου έγινε στην καφετέρια του εργοστασίου τον Ιούνιο του 1947 και όταν το ύφασμα που κάλυπτε το αυτοκίνητο σιγή έπεσε στην αίθουσα. «Για μια στιγμή νόμιζα ότι η καρδιά μου θα σπάσει.» θα αργότερα ο Ljungstrom. Ο αεροδυναμικός συντελεστής ήταν μόλις 0,31 και η σχεδίαση σίγουρα ξεχωριστή.