PanhardDyna Χ & Z (1948 & 1954)
- -
- -
Από τις πιο δυναμικές και προοδευτικές κατασκευές. Ξεκίνησε με το Dyna X το 1948 με κίνηση εμπρός και αλουμινένια υπερκατασκευή πάνω σε περιμετρικό πλαίσιο! Ο κινητήρας ήταν επίπεδος δικύλινδρος και αερόψυκτος, τετράχρονος με 610 κ.εκατ. αρχικά και φτάνοντας τα 850, με το κιβώτιο ταχυτήτων να παρεμβάλλεται μεταξύ του κινητήρα και του διαφορικού.
Αλλά αν το X ήταν κάπως ξεπερασμένο αισθητικά με ξεχωριστά φτερά, το Dyna Z που ακολούθησε ήταν ένα απόλυτα αεροδυναμικό σχήμα. Και αυτό αρχικά ήταν εξολοκλήρου αλουμινένιο, αλλά τώρα ήταν σχεδόν αυτοφερόμενο με μόνο υποπλαίσιο εμπρός για την στήριξη του κινητήρα και της ανάρτησης. Οι χώροι του ήταν εντυπωσιακοί και ο κινητήρας πάντα ο γνωστός αερόψυκτος δικύλινδρος. Μετά το 1958 όμως η Panhard αναγκάστηκε να προχωρήσει στην κατασκευή του από σίδερο, αφού το αλουμίνιο άρχισε να ακριβαίνει.