Citroen DS (1955)
- -
- -
Ένα αυτοκίνητο μια ιστορία από μόνο του, ένας πραγματικός σχεδιαστικός και τεχνολογικός ογκόλιθος. Σχεδιάστηκε από τον ιταλό γλύπτη και βιομηχανικό σχεδιαστή Flaminio Bertoni , ενώ την τεχνολογική πλευρά είχε αναλάβει ο γάλλος αεροναυπηγός Andre Lefebvre!
Η DS όμως ήταν κάτι περισσότερο από ένα πρωτοποριακό αυτοκίνητο, ήταν η νέα αναδυόμενη Γαλλία, η DS (η θεά) ήταν το σήμα κατατεθέν της ίδιας της νέας γαλλικής δημοκρατίας. Τελικά η Citroen πούλησε ενάμιση εκατομμύρια αυτοκίνητα στα είκοσι χρόνια ζωής του αυτοκινήτου.
Η εξέλιξή του κράτησε σχεδόν 18 χρόνια σε πλήρη μυστικότητα και παρουσιάστηκε στις 5 Οκτωβρίου του 1955 στην Έκθεση του Παρισιού και στα πρώτα δεκαπέντε λεπτά η Citroen πείρε 743 παραγγελίες και 12.000 τη πρώτη μέρα.
Χρησιμοποιούσε την επαναστατική υδροπνευματική ανάρτηση με δισκόφρενα για όλους τους τροχούς και ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Όμως η αρχιτεκτονική της ήταν συντηρητική με την τοποθέτηση του κινητήρα κατά τον διαμήκη άξονα με το κιβώτιο και διαφορικό εμπρός. Για την ιστορία πάντως να αναφέρουμε ότι η Citroen είχε σχεδιάσει μια ολόκληρη σειρά από επίπεδους αερόψυκτους κινητήρες. Ο δικύλινδρος μπήκε στο 2CV, ο τετρακύλινδρος έφτασε στην GS και τελικά υποτίθεται ότι ο εξακύλινδρος θα έφτανε στην DS. Μόνο που τα χρήματα εξέλιξης τελείωσαν και έτσι τελικά χρησιμοποιήθηκε το παλαιό τετρακύλινδρο μπλοκ από το Traction Avant με νέα κεφαλή, καταναλώνοντας χώρο εσωτερικά, αλλά μεταφέροντας και το κέντρο βάρους πιο πίσω. Αντίθετα αν η Citroen είχε χρησιμοποιήσει τον επίπεδο κινητήρα που είχε σχεδιάσει αυτός θα ήταν εμπρός από τον νοητό άξονα των εμπρός τροχών προσφέροντας πιο χαμηλό κέντρο βάρους και ακόμα πιο αιχμηρή σχεδίαση. Αν θυμάστε μάλιστα δεν υπήρχε εισαγωγή αέρα εμπρός, αλλά μόνο δύο σχισμές από τις οποίες υποτίθεται ότι θα τράβαγε αέρα ο αερόψυκτος κινητήρας.