Honda 1300 (1969)
- -
- -
Συνήθως ξεχνάμε τους Ιάπωνες, σαν να μην υπήρχαν πριν τη δεκαετία του ’80. Και όμως υπήρχαν και όχι μόνο αυτό, αλλά παρουσίαζαν και πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις.
Το 1300 της Honda που παρουσιάστηκε το 1969 ήταν η πρώτη προσπάθεια της Honda να παρουσιάσει ένα sedan ξεφεύγοντας από τα μικροσκοπικά N600 και S800 που κατασκεύαζε μέχρι τότε. Μάλιστα ο Soichiro Honda είχε εμπλακεί δυναμικά στο όλο σχέδιο και γι’ αυτό άλλωστε το αυτοκίνητο ήταν αερόψυκτο (!), αφού ο «πρόεδρος» πάντα υποστήριζε: «Αφού οι υδρόψυκτοι κινητήρες τελικά και αυτού ψύχονται από αέρα, γιατί να μην χρησιμοποιήσουμε από την αρχή τον αέρα;» Απλοϊκή σκέψη που αγνοεί ορισμένους βασικούς κανόνες της φυσικής, αλλά… !
Μετά από πολλές καθυστερήσεις πάντως το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε το 1969 σε δύο εκδόσεις, μια με 100 ίππους και μια με 115 και χρησιμοποιούσε ξηρό κάρτερ για τη λίπανσή του, ενώ δύο φτερωτές που κινούνταν με ιμάντα, φυσούσαν… αέρα, η μια ανάμεσα στους κυλίνδρους και η δεύτερη εξωτερικά. Ιδιότυπη ήταν και η ανάρτηση που αποτελούνταν από ΜακΦέρσον εμπρός, αλλά πίσω υπήρχαν υστερούντες βραχίονες που «έπιαναν» όλο το πλάτος του αυτοκινήτου και στηρίζονταν πάνω σε ημιελλειπτικά φύλλα σούστας.
Περιττό να σας πούμε ότι το αυτοκίνητο ήταν μια εμπορική επιτυχία για να ακολουθήσει όμως το πολύ πετυχημένο Civic.