BMW 328
- -
- -
Πάντα είναι καλό να θυμόμαστε. Δεν ξέρουμε αν οι σχεδιαστές στην BMW… βαριόντουσαν και δεν είχαν με τι να γεμίσουν τον χρόνο τους και έτσι αποφάσισαν να παρουσιάσουν το 2011 μια «ιδέα-αναγέννηση» προς τιμήν της αυθεντικής 328, ή απλά ήθελαν να μας εντυπωσιάσουν, αλλά καλά έκαναν, γιατί είναι πάντα καλό να θυμόμαστε το πόσο πρωτοποριακά ήταν «εκείνα» τα αυτοκίνητα (!), με την ευκαιρία της παρουσίασης των νέων. Καλό θα ήταν λοιπόν να θυμόμαστε ότι η 328 ουσιαστικά σχεδιάστηκε από τον Peter Szymanowski, ενώ την τεχνική εξέλιξη είχε αναλάβει ο Fritz Fiedler. Και οι δύο αποδείχτηκαν αξεπέραστοι, γιατί το αυτοκίνητο ήταν ότι καλύτερο είχε να παρουσιάσει η τεχνολογία κατά τον μεσοπόλεμο. Το πλαίσιο αποτελούνταν από χωροδικτύωμα και οι θάλαμοι καύσης ήταν ημισφαιρικοί για καλύτερη καύση, προσφέροντας οδική συμπεριφορά και επιδόσεις που πολλοί ζήλεψαν. Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας ήταν κατασκευασμένος εξολοκλήρου από αλουμίνιο 1.971 κ.εκατ. και απέδιδε 80 ίππους, που μπορεί να μην ακούγονται πολλοί σήμερα, αλλά με βάρος μόλις 830 κιλά οι επιδόσεις ήταν περισσότερο από καλές! Οι βαλβίδες ήταν επικεφαλής, αλλά ο εκκεντροφόρος ήταν βυθισμένος στο πλάι και από εκεί ένα πολύπλοκο σύστημα από οστήρια οδηγούσε τις βαλβίδες. Ο κινητήρας μάλιστα αυτός χρησιμοποιήθηκε και από την Βρετανική AC, καθώς και από την Bristol.
Και μην νομίζετε ότι οι αγωνιστικές επιδόσεις του ήταν ευκαταφρόνητες, αφού η 328 κέρδισε το RAC Rally του 1939 και τη κλάση του στον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans (πέμπτο γενικής) την ίδια χρονιά. Την προηγούμενη χρονιά είχε κερδίσει τη κλάση του στον αγώνα του Mille Miglia, κάτι που επανέλαβε και το 1940, κερδίζοντας αυτή φορά τη πρώτη θέση γενικής με την έκδοση Touring Coupe εμπρός από την Alfa Romeo 6C που οδηγούσε ο Farina. Τελικά κατασκευάστηκαν 464 αντίτυπα.
Στις μέρες μας η αναγέννηση της 328 ακολουθεί τη γνωστή πεπατημένη των retro-supercar με δυνατό κινητήρα 335 ίππων, χάρη σε δύο υπερσυμπιεστές, ενώ το βάρος κρατιέται χαμηλά στα 780 κιλά με πλαίσιο από ανθρακονήματα.