Girls must have fun!

Φαίνονταν μικροκαμωμένα, ευγενικά και καλοσυνάτα, όπως όλα τα κοριτσάκια έπρεπε να ήταν, μόνο που τελικά τα φαινόμενα απατούν!

  • -
  • -

Ήταν δύσκολες εποχές για τις γυναίκες οδηγούς, πολύ ποιο δύσκολες από όσες μπορείτε να φανταστείτε, ακόμα και για τα πιο απλά πράγματα. Ας πούμε δεν υπήρχαν μικρά νούμερα στα κράνη και σίγουρα δεν υπήρχαν αγωνιστικές φόρμες για κυρίες!

Cristabel Carlisle


Η Cristabel έλεγε: «Ήξερα πολύ καλά πως με έβλεπαν, οι υπόλοιποι! Κάτι σαν δασκάλα πιάνου για μικρά παιδάκια. Αναγκάστηκα και αγόρασα πυρίμαχο ύφασμα με το μέτρο και το πήγα σε ένα Πολωνό ράφτη για να μου φτιάξει τη πρώτη μου αγωνιστική φόρμα. Γι’ αυτούς ήμουν το… κοριτσάκι με το Mini!»

«Οι αγώνες αρχικά δεν με ενδιέφεραν και μια φορά που βρέθηκα στο Brands Hatch το βρήκα πολύ βρώμικο, όμως όταν η οικογένειά μου αγόρασε ένα Mini, όλα άλλαξαν.

Το 1960 η Cristabel Carlisle θα κάνει τη πρώτη της εμφάνιση στο Silverstone σε ηλικία 21 ετών. Θα καταλήξει στις αχυρόμπαλες, αλλά στον επόμενο θα κερδίσει τον «Κύπελλο των κυριών» και θα είναι δεύτερη στη κατηγορία της. Και σαν να μην έφτανε αυτό στο Kent θα τερματίσει πίσω από τον Vic Elford, αλλά εμπρός από κάποιο ηθοποιό ονομαζόμενο  Steve McQueen! Ακολούθησαν πολλές και καλές εμφανίσεις ακόμα και στο Nurburgring. Το 1963 θα βρεθεί στο δεξί κάθισμα του Timo Makinen για το Monte Carlo με Healey. Μετά τον αγώνα ο Makinen θα παραπονεθεί ότι το κοριτσάκι του φώναζε να οδηγεί πιο γρήγορα! Εκείνος δεν μιλούσε αγγλικά εκείνη δεν μιλούσε Φινλανδικά, τελικά τερμάτισαν δέκατοι τρίτοι και πρώτοι στην κατηγορία!

Όμως οι αγώνες πλέον δεν ήταν όπως τους ήξερε με όλο και πιο μεγάλες και πλούσιες ομάδες να παίρνουν μέρος. Τα εγκατέλειψε και έφυγε για την Νότιο Αμερική! Εκεί παντρεύτηκε τον Sir Andrew Watson.

Η περιπέτεια όμως πάντα ήταν στο αίμα της και πέρα από τις σπουδές της στην αρχιτεκτονική είναι από τις λίγες γυναίκες που έχουν κατακτήσει το όρος Κιλιμάντζαρο!


AnitaTaylor


Γεννήθηκε στο Yorkshire σε «οικογένεια αυτοκινήτου» και ήταν το μόνο κορίτσι ανάμεσα σε τέσσερις αδελφούς. Φυσικό ήταν λοιπόν να μάθει να διαχειρίζεται «αντρικές» καταστάσεις.

Η ανάγκη της για ταχύτητα ξεκίνησε από τα δεκαπέντε της όταν ο μεγάλος της αδελφός Trevor άρχισε να ασχολείται και αυτός με την ταχύτητα. Κατασκεύασε ένα δικό του αυτοκίνητο με μηχανικά μέρη της Ford και συμμετείχε σε αγώνες sprint και αναβάσεων με μηχανικό τον αδελφό του Michael και το 1958 θα κατακτήσει το πρωτάθλημα στην F3 με Cooper-Norton. Μεγαλώνοντας μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον φυσικό ήταν να μάθει να οδηγεί στα έντεκα και αμέσως απέκτησε μια μοτοσυκλέτα NSU. Μόλις απέκτησε αγωνιστικό δίπλωμα η πρώτη της δουλειά ήταν να κερδίσει όλα τα rally της περιοχής με Anglia. Το 1962 θα πάρει γεύση από πίστα, αλλά σε αγώνα του Rufforth κατέληξε με την οροφή. Αργότερα θα πει: «Ευτυχώς που δεν φορούσα φούστα!» Ακολούθησαν δύο τρίτες θέσεις στο Mallory Park και Oulton Park και μια δεύτερη θέση στον εξάωρο αγώνα του Silverstone.

To 1965 θα στρέψει τη προσοχή της στα Mini και θα συμμετάσχει με την ομάδα της Broadspeed και το 1966 θα αναβαθμιστεί αναλαμβάνοντας επίσημη θέση στην ομάδα της Ford. Και δεν τους απογοήτευσε ανεβαίνοντας στο podium στους αγώνες του Crystal Palace, Silverstone Brands Hatch!

Παντρεύτηκε τον επίσης οδηγό της Ford Dave Matthews και μάλιστα λόγο της μελαχρινής ομορφιάς της, τη ζήτησαν να συμμετάσχει στην κινηματογραφική ταινία Casino Royale με τον David Niven.

Όμως όλα τελείωσαν ο 1967, όταν ήταν πια μητέρα. «Δεν ήθελα να μου φέρονται σαν μοντέλο, αλλά σαν οδηγό αγώνων.»