Derek Gardner (1931-2011)
- -
- -
Ήταν μια από τις προσωπικότητες της Formula 1 και έγραψε τη δική του ιστορία σχεδιάζοντας τη την εξάτροχη Tyrrell R34. Γεννήθηκε στο Leamington το 1931 και η πρώτη του αγάπη ήταν η αεροναυπηγική σπουδάζοντας αεροδυναμική στο Coventry Tech. Το 1949 το ενδιαφέρον του τον σπρώχνει στην μηχανολογία και σε ηλικία 23 ετών κατατάσσεται στην RAF. Εκεί θα πάρει την πρώτη του απογοήτευση όταν δεν θα κριθεί κατάλληλος για να γίνει πιλότος αφού οι ιατρικές εξετάσεις θα ανακαλύψουν ότι το αυτί του δεν ακούει τις υψηλές συχνότητες!
Θα εγκαταλείψει το όνειρό του να πετάξει και θα προσγειωθεί με τη Ferguson σχεδιάζοντας συστήματα τετρακίνησης, άλλωστε ήταν πίσω από την τετρακίνητη Matra του 1969. Ήταν η χρονιά που ο Gardner γνώρισε τον Ken Tyrrell που το κάλεσε να εξελίξει τον V12 κινητήρα της Matra για την Tyrrell 001. Μάλιστα το αυτοκίνητο θα εντυπωσιάσει στη πρώτη του κιόλας εμφάνιση στο Canadian Grand Prix με τον Jackie Stewart, έχοντας πετύχει τον καλύτερο χρόνο, για να εγκαταλείψει όμως από σπασμένη ανάρτηση.
Το 1971 ο Gardner θα σχεδιάσει το πιο πετυχημένο αυτοκίνητό του, την Tyrrell 003 με τον Stewart να κερδίζει τον δεύτερο τίτλο του και η Tyrrell το πρώτο της Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Το 1975 θα σχεδιάσει την επαναστατική εξάτροχη Ρ34 που μπορεί να μην είχε την επιτυχία που περίμενε, όμως ακόμα και σήμερα παραμένει σαν μια από τις πιο προκλητικές ιδέες που κύλησαν ποτέ τους τροχούς τους. Μάλιστα οι Jody Scheckter και Patrick Depailler με το δύσκολο αυτό αυτοκίνητο κατάφεραν να τερματίσουν στη πρώτη και δεύτερη θέση στο Swedish Grand Prix, που ήταν και έμελλε να είναι η καλύτερη εμφάνισή του.
Ο Derek Gardner αποκαρδιωμένος από την F1 την εγκαταλείπει το 1976.