Fiat 127 (1971-1983)
- -
- -
Ήταν πραγματικά ένα αυτοκίνητο της νέας εποχής. Μετά το 127 (και το 128) ποτέ το αυτοκίνητο δεν θα ήταν ίδιο. Διέθετε όλα τα τεχνολογικά και σχεδιαστικά στοιχεία όπως το ξέρουμε σήμερα. Κινητήρας εμπρός, εγκάρσια τοποθετημένος με το κιβώτιο παράκεντρα τοποθετημένο να ακολουθεί τον κινητήρα και να μεταφέρει την κίνηση εμπρός μέσα από ανισομεγέθη ημιαξόνια, ενώ πολύ σύντομα (μόλις το 1972, ενώ αρχικά είχε παρουσιαστεί το 1971 με μόλις δύο πόρτες) απέκτησε και πόρτα πίσω (τρίτη) με αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα. Η σχεδίαση του αρχέτυπου hatchback ολοκληρώθηκε!
Βέβαια δεν ήταν το πρώτο της αυτοκίνητο με αυτή την αρχιτεκτονική γιατί από το 1964 την είχε δοκιμάσει με το Autobianchi Primula, το 1969 στο A112 και το 1970 στο 128, αλλά σίγουρα ήταν αυτό με τις μεγαλύτερες πωλήσεις.
Ο κινητήρας του ήταν ο πολύ γερός και ιστορικός 903, που παρά τα τρία έδρανα βάσης και τον πλευρικό εκκεντροφόρο, είχε γράψει (αλλά και θα έγραφε) τη δικιά του ιστορία. Εμπρός τώρα υπήρχε ανάρτηση MacPherson και πίσω εγκάρσιο ημιελλειπτικό φύλλο σούστας που στήριζε τα τριγωνικά ψαλίδια βάσης και ήταν υπεύθυνος για τον ανασηκωμένο στις στροφές, πίσω εσωτερικό τροχό! Όμως απαιτούσε ελάχιστο χώρο και έτσι οι διαστάσεις του χώρου αποσκευών ήταν εντυπωσιακές.
Ήταν μια άμεση εμπορική επιτυχία κερδίζοντας τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς το 1972 και ήταν το best-seller αυτοκίνητο των Ιταλών για χρόνια. Ας μην ξεχνάμε ότι έκαψε καρδιές, σαν 127 Sport με 70 ίππους από τον 1.050 κινητήρα σε μαύρο, πορτοκαλί και ασημί!