Fiat Panda (1980-2003)
- -
- -
Ήταν μέρες που πλέον τα αυτοκίνητα της Fiat εγκατέλειπαν τους αριθμούς και έπαιρναν ονόματα, με το Ritmo να κάνει την αρχή.
Ήταν και αυτό μια επανάσταση, μια επανάσταση που μπορεί αρχικά να μην ήταν εμφανής με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να ζήσει τα πρώτα του χρόνια της ζωής του παρεξηγημένο, πριν το ανακαλύψει το κοινό, αλλά μετά απογειώθηκε, καταφέρνοντας να ζήσει 23 ολόκληρα χρόνια!
Σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro σαν ένα βασικό αυτοκίνητο (σχεδόν αγροτικό) πολλαπλών χρήσεων. Ήταν ιδιαίτερα σπαρτιάτικο σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό του και η «τετράγωνη» εξωτερική σχεδίασή του, ήταν η επιτομή της πρακτικότητας. Το ίδιο και το εσωτερικό με χαρακτηριστικό παράδειγμα το πίσω κάθισμα, που δεν ήταν τίποτα περισσότερο από ένα καμβά… απλωμένο πάνω σε δύο ράγες.
Οι κινητήρες πάλι δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν έκπληξη και αρχικά αποτελούνταν από δύο, το γνωστό 903 από το 127 με 45 ίππους, αλλά και τον δικύλινδρο αερόψυκτο του 126 που τώρα έφτανε τους 30 ίππους. Για φορολογικούς μάλιστα λόγους υπήρξε και κινητήρας 843 κ.εκατ. και 34 ίππων από το 850. Όσο για τις αναρτήσεις ήταν ότι πιο απλό με MacPherson εμπρός και άκαμπτο πίσω άξονα που στηρίζονταν πάνω σε ημιελλειπτικά φύλλα σούστας.
Όμως σε όλη του τη ζωή εξελίχτηκε και όχι μόνο απέκτησε τετρακίνητη έκδοση (1983) με την βοήθεια της Αυστριακής Steyr, αλλά και μοντέρνο κινητήρα όπως τον F.I.R.E. των 750 (769 κ.εκατ.) και 1.000 κ.εκατ. (1986) 34 και 45 ίππων, που τώρα συνδυάστηκε με πίσω άξονα τύπου «Ω» από το Υ10 (το οποίο ήταν και το πιο πολιτισμένο Panda πρώτης γενιάς), ενώ το 1991 προσφέρονταν και με αυτόματο κιβώτιο συνεχούς εμπλοκής (ECVT) Selecta..