Fiat Uno (1983-1995)
- -
- -
Ένα αυτοκίνητο σταθμός, που όχι μόνο δημιούργησε τη νέα Fiat (τουλάχιστον όπως την ξέρουμε σήμερα), αλλά παράλληλα τολμούμε να πούμε ότι ξαναεφεύρε το μεσαίο αυτοκίνητο και γέννησε το super-mini! Ήταν ένα θαύμα αξιοποίησης χώρων και με μήκος στα 3,6 μέτρα μπορούσε να καθίζει άνετα τέσσερα άτομα με τις αποσκευές τους, με τρείς και πέντε πόρτες, ενώ παράλληλα μπορούσε να κινείται με αξιοπρέπεια σε κάθε αυτοκινητόδρομο.
Παρουσιάστηκε στο Canaveral των Η.Π.Α. (τέτοια ήταν η σημασία του) τον Ιανουάριο του 1983 για να αντικαταστήσει το 127 σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro και την ItalDesign άλλαξε τον συνολικό τρόπο σχεδιασμού με τους επιβάτες τώρα σε πιο όρθια θέση. Και πάλι το μήκος του ήταν στα 3,6 μ., αλλά τώρα με μεγαλύτερο ύψος διέθετε πολύ περισσότερους χώρους για τα πόδια των πίσω. Πρώτη φορά σε αυτή τη κατηγορία δημιουργήθηκε τόσο μεγάλος εσωτερικός χώρος. Έτσι δεν ήταν καθόλου περίεργο που το 1984 κέρδισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς!
Ο πρώτος κινητήρας που φόρεσε ήταν ο ιστορικός 903 των 45 ίππων, αλλά από εκεί και πέρα γνώρισε μια σειρά από οικονομικούς, αλλά και δυναμικούς κινητήρες, από τον χιλιάρι FIRE (με 999 κ.εκατ. 45 ίππους, εκκεντροφόρο επικεφαλής και κατασκευασμένος μόνο από 273 μέρη ήταν ότι πιο εξελιγμένο), μέχρι τον υπερσυμπιεζόμενο των 105 ίππων.
Το 1989 ακολουθεί ένα εκτεταμένο face-lift μέσα και έξω, αποκτώντας των 1,4 λίτρων FIRE από το Ritmo, ενώ η υπερσυμπιεζόμενη έκδοση απέκτησε τουρμπίνα της Garret και 118 ίππους.
Ήταν ένα ανατρεπτικό αυτοκίνητο, που έχτισε την νέα εικόνα της Fiat, σαν μια νεανική και δυναμική αυτοκινητοβιομηχανία.