Mike Hewland (1922-2012)
Ο "πατέρας" των εξειδικευμένων κιβωτίων για αγωνιστικά αυτοκίνητα
- -
- -
Ο Mike Hewland άρχισε σε ηλικία μόλις 15 ετών και ήταν αυτοδίδακτος, εργαζόμενος στην ML Aviation. Το 1957 σε ηλικία 35 ετών όμως θα τον πλησιάζει η British Racing Development και θα του αναθέτει την εξέλιξη των κιβωτίων της Citroen-ERSA που χρησιμοποιούσε μέχρι τότε στα Cooper-Climax στην Formula 2. Διαβλέποντας την ανάγκη για νέα κιβώτια ταχυτήτων, μετά την αλλαγή στην αρχιτεκτονική που ήθελε πλέον τον κινητήρα πίσω, δημιούργησε την Hewland Engineering σε μια… καλύβα με τέσσερις μηχανικούς.
Το 1959 είχε καθιερωθεί για τα καλά σαν ο καλύτερος μετατροπέας και επισκευαστής κιβωτίων ταχυτήτων, αλλά η μεγάλη ευκαιρία ήρθε την επόμενη χρονιά, όταν ο Eric Broadley της Lola του ανέθεσε να σχεδιάσει ένα κιβώτιο ταχυτήτων για την Formula Juniors. Αλλά επειδή το κόστος ήταν πρωταρχικός παράγοντας, ο Hewland προτίμησε να τροποποιήσει ένα ήδη υπάρχον κιβώτιο ταχυτήτων. Έτσι, εξέλιξε το τετρατάχητο της VW που ήταν ιδιαίτερα γερό και ελαφρύ. Οι αλλαγές όμως που του έκανε ήταν σημαντικές, γιατί όχι μόνο το ανέστρεψε, αλλά και του πρόσθεσε ένα ακόμα καπάκι, ώστε οι αλλαγές των γραναζιών να γίνονται από το πίσω άκρο του κιβωτίου χωρίς να είναι αναγκαίο αυτό να αφαιρεθεί από τον κινητήρα. Το Hewland Mk1 ήταν έτοιμο. Ακολούθησαν εκδόσεις με πέντε σχέσεις, αλλά τελικά ήταν το Mk4 που τον καταξίωσε στον κόσμο της Formula 1.
Τo 1963 θα προχωρήσει στη σχεδίαση και παραγωγή του πρώτου αποκλειστικά δικής του έμπνευσης κιβωτίου ταχυτήτων και θα πάρει τη νίκη στην παρθενική του εμφάνιση σε αγώνα F1 το 1964. To 1966 θα ακολουθήσει μια ακόμα ενισχυμένη έκδοση, προσαρμοσμένο στη ροπή των αμερικάνικων V8, που θα ονομαστεί LG (Large Gearbox) για τους αγώνες F5000 και CAN-AM.
Στην Ευρώπη πάλι συνεργάστηκε με την Cosworth και για χρόνια οι δύο πήγαιναν «πακέτο» κατακτώντας τα πάντα στο δρόμο τους.
Αποχώρησε από τη διοίκηση το 1991, οπότε και τη διοίκηση ανέλαβε ο γιός του William. Πέθανε στα τέλη Αυγούστου 2012.