Autobianchi A112 Abarth
Το "Boy Racer" στα καλύτερά του
- -
- -
Η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση του “Boy Racer” Autobiabianchi A112 που παρουσιάστηκε το 1969 είχε το άγγιγμα του “μάγου” Carlo Abarth. Χρειάστηκαν 2 χρόνια και 79 κυβικά εκατοστά περισσότερα για να ζωντανέψει ο αρχαίος 900άρης του Α112. Με αυξημένη διαδρομή κυλίνδρων που ανέβασε τον κυβισμό στα 982 cc, άγριο εκκεντροφόρο, διπλό καρμπυρατέρ και σπορ εξάτμιση, το A112 Abarth που λανσαρίστηκε τον Σεπτέμβρη του 1971 απέδιδε 58 ίππους στις 6600 rpm και έφτανε την τελική ταχύτητα των 155 km/h. Το γρήγορο Autobianchi με το χαρακτηριστικό μαύρο ματ καπό δεν άργησε να εμφανιστεί στους αγώνες, συνεχίζοντας την παράδοση νικών του Σκορπιού.
Ο Abarth όμως δεν έμεινε εκεί και 4 χρόνια αργότερα, το 1975, ο κινητήρας έδωσε τη θέση του σε ένα πιο σύγχρονο 1.050 κυβικών με την ισχύ να σκαρφαλώνει στους 70 ίππους (!), πάλι στις 6.600 rpm. Αν και η τελική ταχύτητα ανέβηκε μόλις κατά 2 km/h στα 157, το όφελος στις επιταχύνσεις ήταν μεγάλο - διαίρεσε την ισχύ με το βάρος των μόλις 700 κιλών και έχεις μια αναλογία κιλών/ίππο στο 10! Η έκδοση των 58 ίππων συνεχίζει να πωλείται μέχρι το 1976. Το 1977 ξεκίνησε ενιαίο πρωτάθλημα στην Ιταλία, το Trofeo A112 Abarth που διεξήχθη μέχρι και το 1984, ενώ στην Ελλάδα το A112 Abarth αποτέλεσε το αυτοκίνητο του Ενιαίου το 1977. Την ίδια χρονιά παρουσιάστηκε η 4η σειρά, με διαφορές στη μάσκα και τα φώτα. Το 1979, το Α112 Abarth απέκτησε ένα καινούργιο, πλήρως συγχρονισμένο κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Παράλληλα, έγινε άλλη μια μικρή ανανέωση εξωτερικά σε φώτα και μάσκα, ενώ στο εσωτερικό προστέθηκαν βολτόμετρο, μετρητής θερμοκρασίας νερού και πίεσης λαδιών, τοποθετημένα σε ένα μικρό οριζόντιο πίνακα στη μέση του ταμπλό. Γενικά, το σχήμα ελάχιστα άλλαξε από το 1969 μέχρι το 1985 που σταμάτησε η παραγωγή του. Συνολικά κατασκευάστηκαν 117.531 A112 Abarth με τον κινητήρα των 70 ίππων.
Το A112 Abarth γνώρισε μεγάλη επιτυχία, αποτελώντας όνειρο για τους περισσότερους νεαρούς της εποχής και την επιλογή για όσους είχαν ανήσυχο οδηγικό ταπεραμέντο. Ανάμεσα σε αυτούς που είχαν τη “στιγμή” τους με ένα A112 Abarth, στην προσπάθειά τους να μάθουν τα μυστικά της εμπρός κίνησης σε ένα γρήγορο hatchback με κοντό μεταξόνιο, λέγεται πως είναι και ο πρώην οδηγός Formula 1, Olivier Panis.