Toyota sports cars: Sports 800
- -
- -
Όσο αστείο και αν σας φαίνεται σήμερα το μικρό αυτό «οκτακοσαράκι» με τον δικύλινδρο μπόξερ κινητήρα ήταν το πρώτον σπορ αυτοκίνητο της Toyota. Ναι, ήταν μέρες που κανείς δεν έπαιρνε πολύ στα σοβαρά την Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία και με το δίκιο του εδώ που τα λέμε, γιατί το S800 ήταν κάπως αστείο.
Παρουσιάστηκε στο Tokyo Auto Show του 1962 σαν Publica Sports με κινητήρα δικύλινδρο 28 ίππων από το Publica 700.
Το 1965 έφτασε στη παραγωγή με κωδικό UP15 και κινητήρα που είχε μεγαλώσει στα 800 κ.εκατ. ονομαζόμενο πλέον Yota-Hachi, δηλαδή «Toyota 8». Με δύο καρμπυρατέρ τώρα η απόδοσή του έφτασε τους 45 ίππους, νούμερο ιδιαίτερα υψηλό για αερόψυκτο δικύλινδρο κινητήρα που μπορεί να ήταν τοποθετημένος εμπρός, όπως στο 2CV της Citroen, αλλά μετέφερε τη κίνηση πίσω με κλασικό διαφορικό! Η τελική του έφτανε τα 70 χλμ./ώρα,αλλάμε μετατροπές είχε δείξει ακόμα και τα διπλά.
Η αεροδυναμική του σχεδίαση με τα φώτα αριστερά και δεξιά της μάσκας ήταν πινελιές του Shozo Sato, σχεδιαστή που η Toyota είχε δανειστεί από την Datsun, ενώ για τον κινητήρα ήταν υπεύθυνος ο Tatsuo Hasegawa που είχε εργαστεί σαν σχεδιαστής κινητήρων στον πόλεμο και γι’ αυτό άλλωστε ο επίπεδος κινητήρας που σχεδίασε θα πρέπει να ήταν αεροναυπηγικής έμπνευσης.
Η σκληρή οροφή, όπως και αρκετά μέρη της καρότσας, ήταν κατασκευασμένη από αλουμίνιο, ήταν αφαιρούμενη πολύ πριν η Porsche παρουσιάσει την Targa και μπορούσε να αποθηκευτεί στο χώρο αποσκευών. Το μήκος του ήταν μόλις 3,580 μ. και το βάρος του μόλις 580κιλά.
Μεταξύ του 1965 και του 1969 κατασκευάστηκαν 3.131αυτοκίνητα από την Kanto Auto Works και τα περισσότερα ήταν δεξιοτίμονα, εκτός από 300 που προορίζονταν για τη νήσο Οκινάουα, η οποία ήταν από αμερικάνικη κατοχή και εκεί οδηγούσαν… κανονικά, δηλαδή ανάποδα!