Η BMW συνεχίζει μόνη της
Με ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα
- -
- -
Μπορεί αυτή την δύσκολη εποχή οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσπαθούν να δημιουργήσουν συμμαχίες (βλέπε Daimler-Renault-Nissan, Fiat-Chrysler κλπ), η BMW ωστόσο δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει μόνη της, κάνοντας στροφή προς τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα.
Ο Πρόεδρος της BMW, Norbert Reithofer, ανακοίνωσε στην ετήσια σύνοδο της εταιρείας τον στόχο περικοπής των δαπανών κατά 6 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2012. Έκανε γνωστό πως τα σχέδια για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης επιταχύνονται κατά δύο έτη έτσι ώστε να μπει στην παραγωγή έως το 2013, καθώς και πως η BMW πρόκειται να επενδύσει στην τεχνολογία κατασκευής μερών από ανθρακονήματα με στόχο τη μείωση του βάρους στα αυτοκίνητά της. Ακόμη, έκανε λόγο για εξέλιξη υβριδικής έκδοσης για την επόμενη BMW Σειρά 3. Τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν στην ήδη γνωστή πρόθεση της βαυαρικής φίρμας για εξέλιξη ενός μοντέλου μικρότερου της Σειράς 1 με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
Πιο καλή η μοναξιά
Η οικογένεια Quandt, η οποία κατέχει το 46% της BMW, έχει αγωνιστεί πολλές φορές μέχρι σήμερα για να κρατήσει την εταιρεία ανεξάρτητη. Ο Herbert Quandt, ο οποίος κληρονόμησε το 30% των μετοχών της BMW από τον πατέρα του, βοήθησε στο να εμποδιστεί μια ενδεχόμενη εξαγορά από την Daimler το 1959. Δύο από τα παιδιά του, ο Stefan Quandt και η Susanne Klatten, τώρα κάθονται στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας.
Αν και δεν επιδιώκει συμμαχίες ή συγχωνεύσεις, η BMW μειώνει το κόστος εξέλιξης νέων μοντέλων της Mini μέσω της συνεργασίας με την PSA (Peugeot Citroen). Ταυτόχρονα έχει συνάψει μια εταιρική σχέση προμήθειας με τη Mercedes-Benz. Οι δύο γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πολυτελείας έχουν καταλήξει σε συμφωνίες που θα βοηθήσουν την κάθε εταιρεία να μειώσει τις δαπάνες κατά περίπου 100 εκατ. ευρώ ετησίως έως το 2012.