Σεισμός στην Ιαπωνία – Update 2

Οι επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία

  • -
  • -

Σε συνέχεια της ενημέρωσης για τις ενέργειες των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, μετά τον τρομερό σεισμό της Παρασκευής 11/3 και το φονικό τσουνάμι που ακολούθησε, ο Σύνδεσμος Ιαπωνικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (JAMA) ανακοίνωσε πως σε όλα τα εργοστάσια τα επίπεδα ραδιενέργειας παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα και δεν αποτελούν κίνδυνο για την υγεία των εργαζομένων. Στέλεχος του JAMA δήλωσε ακόμη πως ο σύνδεσμος θα πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των προϊόντων από προβλήματα ραδιενέργειας. Όσο για την παραγωγή, αυτή συνεχίζεται σε κάποια εργοστάσια αλλά με προβλήματα και διακοπές. Υπολογίζεται πως η συνολική εγχώρια παραγωγή θα μειωθεί συνολικά κατά 335.000 οχήματα περίπου μέχρι τις 25/3 και κατά 450.000 μέχρι το τέλος του μήνα. Τουλάχιστον, οι τρεις μεγαλύτεροι κατασκευαστές ατσαλιού ανακοίνωσαν βελτίωση στην παραγωγή τους. Τέλος, στα προβλήματα ενέργειας, καταστροφών, απωλειών, ραδιενέργειας και μετακινήσεων, προστέθηκε και η έλλειψη καυσίμων. Ας σημειώνουμε ακόμη την προσφορά των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ του Volkswagen Group (1 εκατ. η VW, 1 εκατ. η Audi και 500.000 η Porsche) για τα θύματα της φυσικής καταστροφής στην Ιαπωνία, μέσω οργανισμών όπως π.χ. ο γερμανικός Ερυθρός Σταυρός. Τα νεότερα από κάθε εταιρεία έχουν ως εξής:

 

HONDA

Η παραγωγή σταμάτησε σε έξι εργοστάσια της Honda μέχρι τις 20 Μαρτίου, ενώ 3 από αυτά (2 αυτοκινήτων και 1 μοτοσυκλετών) θα παραμείνουν κλειστά μέχρι τις 27 του μήνα, αντί για τις 23 που είχε ανακοινωθεί αρχικά. Το κυριότερο πρόβλημα εστιάζεται στους προμηθευτές, με το 20% από αυτούς να αντιμετωπίζουν δυσκολίες και να χρειάζονται τουλάχιστον μια εβδομάδα για να ξαναλειτουργήσουν. Κλειστές παραμένουν και οι εγκαταστάσεις R&D στο Tochigi. Η εταιρεία διέθεσε 300.000.000 γιεν και 1.000 γενήτριες για τις προσπάθειες διάσωσης. Στην Κίνα η παραγωγή συνεχίζεται κανονικά, καθώς τα εργοστάσια έχουν επάρκεια ανταλλακτικών μέχρι και τα μέσα Απριλίου.

 

ISUZU

Σταμάτησε την παραγωγή οχημάτων για μια ολόκληρη εβδομάδα – μέχρι τις 18 Μαρτίου.

 

MAZDA

Η Mazda διέκοψε έως τις 21 Μαρτίου την παραγωγή στα εργοστάσια της Hiroshima και της Hofu, τα οποία βρίσκονται περίπου 1.000 km μακριά από τις πληγείσες περιοχές και συγκεκριμένα στο νοτιοδυτικό άκρο της χώρας. Στις 22/3 ξεκίνησε προσωρινά η παραγωγή κάποιων ανταλλακτικών στα εργοστάσια αυτά. Σαν πρώτο βήμα, η Mazda προχώρησε σε δωρεά 30 εκατομμύρια γιεν για να υποστηρίξει τις προσπάθειες διάσωσης στην περιοχή. Βάσει της έως τώρα ενημέρωσης, κανένας από τους υπαλλήλους της εταιρείας δεν έχει πληγεί άμεσα από την καταστροφή. Τα διοικητικά κέντρα της Mazda στο Τόκυο καθώς και το Κέντρο Εξέλιξης στην Yokohama δεν υπέστησαν ζημιές. Η εξαγωγή αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή αγορά δεν αναμένεται να επηρεαστεί.

 

MITSUBISHI

Τα τρία εργοστάσια της εταιρείας στις περιοχές Aichi, Gifu και Okayama δεν υπέστησαν ζημιές, οπότε η παραγωγή οχημάτων ξεκίνησε την Τρίτη 15/3 μέχρι και το Σάββατο 19/3. Ωστόσο, η ιαπωνική εταιρεία υπολογίζει τις συνέπειες της φυσικής καταστροφής στους προμηθευτές της και κατά πόσο αυτό θα την επηρεάσει. Έτσι, η συναρμολόγηση οχημάτων συνεχίστηκε μόνο την Τρίτη 22/3 και προγραμματίστηκε σε ένα μόλις εργοστάσιο για τις 24 Μαρτίου. Η εταιρεία πρόκειται να διαθέσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα i-MiEV (καθότι υπάρχει έλλειψη καυσίμων) και τετρακίνητα pick-up Triton για τις ανάγκες διάσωσης.

 

NISSAN

Η Nissan βρίσκεται στη φάση επισκευών των εγκαταστάσεων που υπέστησαν ζημιές. Μάλιστα ξεκίνησε την παραγωγή ανταλλακτικών με μικρό ρυθμό σε κάποια εργοστάσιά της, ωστόσο αντιμετωπίζει σημαντικές καθυστερήσεις στις παραλαβές εξαρτημάτων από τους προμηθευτές της. Το εργοστάσιο κινητήρων Iwaki που βρίσκεται νότια της Fukushima, είναι αυτό που έχει τις μεγαλύτερες ζημιές. Περί τα 2.300 οχήματα Nissan και Infiniti που προορίζονταν για ακτοπλοϊκή μεταφορά στις ΗΠΑ, καταστράφηκαν στο λιμάνι του Ηitachi από το τσουνάμι. Ευτυχώς, ένα φορτίο με περισσότερα από 600 ηλεκτρικά Leaf απέπλευσε σώο για τις ΗΠΑ μια μέρα πριν τον σεισμό. Η παραγωγή στα ευρωπαϊκά και αμερικανικά εργοστάσια συνεχίζεται προς το παρόν κανονικά.

Η Nissan ανακοίνωσε ακόμη πως θα διαθέσει στο κράτος περισσότερα από 400.000.000 γιεν και 50 οχήματα, ενώ δεσμεύτηκε πως θα ελέγξει όλα τα αυτοκίνητα που παράγονται στα εργοστάσιά της στην Ιαπωνία, για να διασφαλίσει ότι δεν έχουν μολυνθεί, μετά την διαρροή ραδιενέργειας από το πυρηνικό εργοστάσιο της Fukushima.

 

SUZUKI

Αν και δεν αντιμετωπίζει προβλήματα στις εγκαταστάσεις της, οι οποίες βρίσκονται νοτιοδυτικά της χώρας και σε απόσταση 400 περίπου χιλιομέτρων από το επίκεντρο του σεισμού, η Suzuki διέκοψε την παραγωγή μέχρι τις 21/3, καθώς και το διήμερο 24-25/3. Οι παραγωγικές δραστηριότητες σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο συνεχίζονται κανονικά, οπότε δεν τίθεται ζήτημα διαθεσιμότητας των προϊόντων της. Τέλος, η Suzuki αποφάσισε, σαν μια πρώτη ενέργεια αλληλεγγύης, να συνδράμει την οργάνωση του Ερυθρού Σταυρού της Ιαπωνίας με το ποσό των 30 εκατομμυρίων γιεν, για την αποκατάσταση των προβλημάτων των αστέγων και των τραυματιών, στις περιοχές που χτυπήθηκαν από το τσουνάμι.

 

SUBARU

Επέκτεινε την διακοπή της παραγωγής στα εργοστασιά της στην περιοχή Gunma κατά δύο ημέρες, μέχρι τις 22 Μαρτίου. Στις 23/3 ξεκίνησε η παραγωγή εξαρτημάτων για εργοστάσια συναρμολόγησης στο εξωτερικό, ενώ στις 24/3 άρχισε η παραγωγή ανταλλακτικών που προορίζονται για επισκευές. Η εταιρεία ανακοίνωσε μικρές ζημιές σε κτίρια και εξοπλισμό, αλλά όχι κάτι το σοβαρό.

 

TOYOTA

Η Toyota άρχισε από την Πέμπτη 17/3 την παραγωγή ορισμένων ανταλλακτικών αυτοκινήτων για εγχώρια χρήση. Ήταν το πρώτο εργοστάσιο που επαναλειτούργησε στην Ιαπωνία μετά τον καταστροφικό σεισμό. Ακόμη, στις 21/3 ξεκίνησε η παραγωγή εξαρτημάτων που προορίζονται για συναρμολόγηση σε εργοστάσια στο εξωτερικό. Ωστόσο, τα 12 εγχώρια εργοστάσια συναρμολόγησης δεν θα λειτουργήσουν τουλάχιστον μέχρι και τις 26 Μαρτίου, κάτι που σημαίνει απώλεια παραγωγής 140.000 οχημάτων. Επιπλέον, βάρδιες (νυχτερινές και Σαββατοκύριακα) σταμάτησαν στα εργοστάσια της εταιρείας στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική για τουλάχιστον μέχρι τις 25/3, καθώς δεν επαρκεί η προμήθεια εξαρτημάτων από την Ιαπωνία. Η παραγωγή στα εργοστάσια της εταιρείας στη Κίνα συνεχίζεται κανονικά καθώς τα ανταλλακτικά επαρκούν μέχρι και τα μέσα Απριλίου. Το κυριότερο λιμάνι από όπου μεταφέρονται εξαρτήματα και αυτοκίνητα της Toyota στο εξωτερικό δεν έχει πάθει ζημιές από το τσουνάμι. Μια ακόμη επίπτωση της καταστροφής, είναι η καθυστέρηση στο λανσάρισμα δύο νέων υβριδικών βασισμένων στο Prius, που ήταν προγραμματισμένα για ντεμπούτο στην ιαπωνική αγορά στα τέλη Απριλίου.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...