Πωλήσεις αυτοκινήτου τον Ιούλιο 2010
Μείωση κατά 64,3%
- -
- -
Η δραματική πτώση της αγοράς αυτοκινήτου συνεχίστηκε και τον Ιούλιο όπου οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά -64,3% σε σχέση με τον περασμένο Ιούλιο. Οι αιτίες της πτώσης είναι γνωστές καθώς μέσα σε λίγους μήνες είχαμε επανειλημμένες αυξήσεις της φορολογίας στην αγορά και στη χρήση του αυτοκινήτου και με δεδομένη την ύφεση της ελληνικής οικονομίας, το αυτοκίνητο κατέληξε να μοιάζει περιττό …έξοδο. Συγκριτικά με τους αντίστοιχους μήνες της περιόδου 2004-2009, που ταξινομούνταν κατά μέσο όρο 28.304 νέα αυτοκίνητα, οι 11.539 του περασμένου Ιουλίου αντιστοιχούν σε μείωση της αγοράς κατά 59,2%.
Αν αναλογιστούμε ότι το αγοραστικό κοινό μετατοπίζεται σταθερά σε μικρότερα αυτοκίνητα σε μέγεθος και κυβισμό κινητήρα, οι απώλειες των δημοσιονομικών εσόδων από τέλη ταξινόμησης και ΦΠΑ είναι τεράστιες. Σε ανακοίνωση του ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου, υπολογίζει την υστέρηση αυτών των εσόδων στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2010, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2009, σε 225 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε σχέση με το ανάλογο διάστημα
του 2008, ανέρχεται σε 545 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κράτος εισέπραττε ετησίως στο παρελθόν πλέον του 1,5 δις ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Στο σύνολο του 2009, λόγω της πτώσης της αγοράς κατά 17,5% ως προς το 2008, τα έσοδα του κράτους περιορίστηκαν σε 1,1 δις ευρώ. Το 2010 η αγορά αυτοκινήτου οδηγείται σε κάμψη της τάξης του 50% αλλά και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων με αποτέλεσμα τα έσοδα του κράτους αναμένονται να περιοριστούν στα 730 εκατομμύρια ευρώ. Οι στόχοι εσόδων που είχαν τεθεί στον προϋπολογισμό του 2010 ήταν 980 εκατομμύρια ευρώ, όμως τα έσοδα που θα μπουν τελικά στα ταμεία δεν θα ξεπερνούν τα 250 εκατομμυρία ευρώ. Μάλιστα η κρίση στο κλάδο του αυτοκινήτου είναι ανησυχητική καθώς η απασχόληση και η επιχειρηματικότητα μειώθηκαν κατά 10%.