Η Williams σε σημαντικό σταυροδρόμι
- -
- -
Υπάρχει μεγάλο θέμα με την ομάδα της Williams. Πρακτικά βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι αποφάσεων. Κάποιες έχουν ήδη ληφθεί, ενώ κάποιες άλλες περιμένουμε να μάθουμε την εξέλιξή τους. Από τον Σεπτέμβριο και μετά είμαστε μάρτυρες μιας κατάστασης η οποία έχει γίνει σήριαλ. Αυτό γιατί στα ονόματα τα οποία παίζουν για την θέση του οδηγού δίπλα στον Pastor Maldonado είναι αυτό του Kimi Raikkonen.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2007 με αναρίθμητους οπαδούς ανά τον κόσμο είναι έτοιμος για την επιστροφή του στην F1. Αποφύγαμε τόσο καιρό να μπούμε στις κουβέντες για το πόσο έρχεται ή δεν έρχεται ο Φιλανδός πάλι πίσω στην F1, για τον απλό λόγο ότι δεν υπήρχαν πληροφορίες πέρα από το ενδιαφέρον του Φιλανδού και το ενδιαφέρον της ομάδας. Πληροφορίες που να μπορούμε να διασταυρώσουμε. Τον Σεπτέμβριο εθεάθη στο εργοστάσιο της Williams και η ομάδα το χαρακτήρισε σαν «προσωπική επίσκεψη». Πέρα από αυτό ο Τύπος αναλώθηκε σε ειδήσεις ότι η ομάδα προσπαθεί να πάρει χορηγό της National Bank of Qatar για να μπορέσει να καλύψει τις οικονομικές ανάγκες της συμφωνίας. Μια τέτοια συμφωνία δεν είναι απαραίτητο ότι πρέπει να συνδεθεί με την πρόσληψη ή όχι ενός οδηγού. Οι δε Φιλανδοί τον έφερναν την μια να έχει κλείσει συμβόλαιο και την άλλη να μην έχει κλείσει και να υπάρχει μεγάλο χάσμα.
Πολύ ενδιαφέρουσα και καταλυτική ήταν η παρέμβαση του Toto Wolff πριν λίγες μέρες, ο οποίος είναι μέτοχος της ομάδας. Είπε στην Αυστριακή Krone Zeitung ότι πράγματι ο Raikkonen είναι μια από τις επιλογές της ομάδας και η απόφαση που θα παρθεί θα είναι «στρατηγικής σημασίας». Αυτό πιστεύω ότι είναι το κλειδί της υπόθεσης.
Η ομάδα βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι. Η χρονιά που μας πέρασε ήταν πολύ άσχημη και τον Μάιο που μας πέρασε δυο υψηλόβαθμα στελέχη παραιτήθηκαν, παίρνοντας το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογούσε στον τεχνικό τομέα. Ήδη Mark Gillan και Mike Coughlan έχουν πιάσει δουλειά στις θέσεις του Sam Michael και Jon Tomlinson, αλλά από αυτά που φτάνουν στα αυτιά μου το θέμα είναι η βαθύτερη ύφεση στον τρόπο δουλειάς της ομάδας. Υπάρχει μια σχετική «απειθαρχία» στις τάξεις της ομάδας και αυτό δεν λύνεται από την μια μέρα στην άλλη. Οπότε προσπαθούν να βάλουν μια τάξη στον τεχνικό τομέα αλλά και στην διαχείριση της ομάδας.
Αυτό που έχει σημασία πλέον είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουν. Μπορούν να πάνε σε ολική ανατροπή της εικόνας φέρνοντας ένα καινούργιου τύπου οδηγό που έχουν να δουν καιρό σαν τον Raikkonen; Να συνεχίσουν την σταθερότητα κρατώντας τον Barrichello ή τον νεότερο Sutil οι οποίοι θα κρατήσουν το χαμηλό προφίλ; Και οι δυο αυτοί παρεμπιπτόντως δουλεύουν με τον ίδιο τρόπο. Μπορούν να βρουν ένα «κελεπούρι» σε κάποιον από τους νέους όπως τον Bottas, τον van den Garde και τον Bianchi ; Μη ξεχνάμε ότι η Williams είναι και στο χρηματιστήριο της Γερμανίας και η αξία της έχει πέσει. Εκεί κολλάει η «στρατηγική απόφαση» που αναφέρει ο Wolff. Πρέπει να πάει η ομάδα μπροστά, αλλά δεν είναι αποφασισμένο με ποιον τρόπο, κάτι που αντικατοπτρίζεται στον οδηγό. Ο κάθε οδηγός που είναι υποψήφιος έχει τα συν και τα πλην του. Αυτά θα βάλουν κάτω και θα τα ζυγίσουν.
Τι θα γίνει δεν μπορούμε να ξέρουμε γιατί καμία απόφαση δεν έχει παρθεί. Ρωτήσαμε και μάθαμε ότι δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση προγραμματισμένη για το τριήμερο που μας έρχεται, οπότε οι φήμες που ακούστηκαν ότι θα ακούγαμε το όνομα του Raikkonen να ανακοινώνεται στο Abu Dhabi δεν ευσταθούν.
Από την στιγμή που δεν έχουν πάρει απόφαση ποιον δρόμο θα ακολουθήσουν δεν μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις. Θα ήταν καλό να μάθει ο Barrichello εάν το Βραζιλιάνικο GP θα είναι ο τελευταίος του αγώνας, αλλά όπως είπε στο twitter και ο ίδιος καταλαβαίνει το θέμα που έχει η ομάδα. Οποιαδήποτε πρόβλεψη είναι ρίσκο.