The F1 Insider: Πώς πήγε ο Raikkonen στην Ferrari;
Συνθέτοντας το πάζλ της μεταγραφής
- -
- -
Το μεγάλο μεταγραφικό «μπαμ» της φετινής περιόδου είναι γεγονός. O Kimi Raikkonen από το 2014 και για 2 σαιζόν, θα οδηγεί για την Ferrari δίπλα στον Fernando Alonso. Η αλήθεια είναι ότι δίναμε μικρές πιθανότητες να γίνει αυτή η συμφωνία, αλλά τα πράγματα πήραν γρήγορα διαφορετική τροπή. Μιλάγαμε για το πιο δύσκολομεταγραφικό παζάρι των τελευταίων χρόνων. Το μεγάλο ερωτηματικό ήταν η στάση του Montezemolo και όπως δείχνουν τα πράγματα, αυτή ξεκαθάρισε μόλις την Κυριακή στην Monza.
Όπως γράφαμε Kimi και Ferrari ποτέ δεν έχασαν την επαφή. Μόνο όσοι ξέρουν καλά την κατάσταση για το τι έγινε το 2009, όταν και οι δρόμοι τους χώρισαν με άσχημο τρόπο, δεν θα απέκλειαν την επιστροφή του. Γράφαμε ότι Raikkonen και Ferrari είχαν συμφωνήσει σε κάτι στην Ουγγαρία, και έτσι ακριβώς είχε γίνει. Πριν από το τριήμερο της Ουγγαρίας ο οδηγός υπέγραψε ένα προσύμφωνο με το οποίο ορίζονταν κάποια στοιχεία μιας πιθανής συνεργασίας. Τι ακριβώς περιέχει ένα προσύμφωνο; Ρωτήσαμε έναν πολύ έμπειρο μάνατζερ ο οποίος μας είπε ότι συνήθως περιέχει ένα συμβόλαιο, κανονικά με τους όρους, και το οποίο έχει μια καταληκτική ημερομηνία, δίνοντας έτσι χρόνο στις δυο πλευρές να κάτσουν και να το μελετήσουν, χωρίς να μπει κάποιος άλλος «σφήνα». Πιθανώς λοιπόν να υπήρχε η καταληκτική ημερομηνία της 11ης Σεπτεμβρίου, ημέρα κατά την οποία ήταν αρχικά προγραμματισμένη να γίνει η συνάντηση στο Maranello για να αποφασιστεί ποιος θα είναι ο οδηγός που θα πάρει το χρίσμα.
Μαθαίνοντας ο Alonso ότι κινήθηκε το θέμα Raikkonen, άρχισε να ρωτάει για την θέση της Red Bull Racing.Την ίδια στιγμή όμως που το προσύμφωνο του Raikkonen έπαιρνε σάρκα και οστά, όλα ήταν έτοιμα και με το συμβόλαιο του Nico Hulkenberg με την Ferrari. Όπως είπε ο μάνατζέρ του Γερμανού οδηγού : «Μιλάγαμε 2 μήνες με την Ferrari, πηγαινοφέρναμε τα συμβόλαια. Έλειπαν μόνο οι υπογραφές από τις δυο πλευρές».
Σίγουρα τα τερτίπια του Ισπανού το καλοκαίρι στην Ferrari δεν πέρασαν απαρατήρητα. Θα ήταν πιο σωστό να πούμε ότι αυτά ξεκίνησαν τις σοβαρές πλέον σκέψεις να κινήθουν περισσότερο προς την επιλογή Raikkonen. Υπάρχουν πολλές θεωρίες για το πότε έκλεισε η συμφωνία. Ρωτώντας αρκετούς ανθρώπους κοντά στις εμπλεκόμενες πλευρές τα πράγματα φαίνεται ότι ολοκληρώθηκαν μόλις την Δευτέρα, όταν και ο Raikkonen συμφώνησε να επιστρέψει στην Ιταλία. Μάλιστα μια πολύ καλή πηγή μας ανέφερε ότι άνθρωποι από το δικηγορικό γραφείο που εκπροσωπεί την Ferrari , βρέθηκαν στην Monza την Κυριακή, ρυθμίζοντας ίσως τις τελευταίες λεπτομέρειες. Ήταν πρόσωπα τα οποία πέρασαν απαρατήρητα από τους δημοσιογράφους, ακριβώς γιατί δεν είναι της ομάδας.
Τις προηγούμενες μέρες ο Montezemolo φέρεται να μίλησε και με τον Helmut Marko (σύμβουλο της Red Bull) στην Monza ρωτώντας τον εάν πράγματι ο Alonso ρώτησε για την θέση στην RBR, τσεκάροντας το κατά πόσο «πιστός» είναι τελικά ο Alonso στην Ferrari. Μόλις πήρε θετική απάντηση, αμέσως αποφάσισε να δράσει και να ρωτήσει τον Raikkonen για το εάν πράγματι ήθελε να επιστρέψει.
Από την άλλη πλευρά ο Raikkonen είχε φτάσει σε αδιέξοδο. Έβλεπε ότι η Lotus δεν είχε λύσει τα οικονομικά της προβλήματα, και συνεπώς δεν ήξερε πόσο ανταγωνιστική θα μπορούσε να είναι το 2014 και πέρα από αυτό συμφωνία για κινητήρα για το 2014 δεν υπήρχε, ούτε υπάρχει μέχρι τώρα. Οπότε το μόνο που θα μπορούσε να τον κρατήσει στην ομάδα ήταν το συναίσθημα. Όμως μιλάμε για έναν πραγματικό racer. Ποτέ δεν είχε ασχοληθεί με τα politics και ποτέ δεν τον ενδιέφερε ποιος θα ήταν δίπλα του. Σίγουρα η πρώτη του επιλογή ήταν να μείνει στην ομάδα της Lotus, αλλά έκρινε ότι δεν θα έπρεπε να μείνει για άλλο στο «άγνωστο».
Την Τρίτη το βράδυ ενημερώθηκαν οι Massa και Hulkenberg ότι δεν θα οδηγούν για την Ferrari για το 2014. Ο Raikkonen είχε πει το πολυπόθητο «Ναι» και το θέμα είχε κλείσει. Ο Massa γρήγορα μετέφερε την είδηση μέσω twitter με Link στο Instagram (δείγμα του ότι ήταν κάτι το αυθόρμητο). Δεν υπήρχε κάποια ανακοίνωση στην Ιστοσελίδα του. O Hulkenberg το έμαθε με SMS από τον Domenicali, στις 22.50 το ίδιο βράδυ.
Τι καταφέρνει η Ferrari με την επιστροφή του Kimi; Κατεβάζει ένα πολύ δυνατό δίδυμο για μια πολύ δύσκολη χρονιά, και έχοντας δυναμώσει και το τεχνικό προσωπικό της (λόγω έλευσης του James Allison) από την Lotus, βγάζει από πάνω της την «ρετσινιά» του «κατεβαίνω αμυντικά και προγραμματισμένα» , και την μετατρέπει σε «φουλ επίθεση».
Κόβει τα φτερά (και τα τερτίπια) του Alonso δείχνοντάς του ότι δεν είναι αυτός που κάνει κουμάντο στην ομάδα. Τον πιέζει να αποδώσει μέσα στην πίστα, και πλέον δεν θα έχει καμία δικαιολογία.
Φέρνουν τον Raikkonen ο οποίος απέχει από τα politics και τον ενδιαφέρει μόνο να παίρνει το μέγιστο από το μονοθέσιο. Ο Domenicali είπε ότι από τα δεδομένα που έχει πάρει από τον James Allison, ο οποίος συνεργάστηκε μαζί του στην Lotus, ο Raikkonen είναι πολύ καλύτερος οδηγός από ότι ήταν το 2009. Πολύ καλύτερος σε όλα τα επίπεδα θα μπορούσαμε να προσθέσουμε. Όσοι είναι κοντά στον Φιλανδό μπορούν να συμφωνήσουν σε αυτό.
Πώς θα συμπεριφερθεί ο Alonso όταν αρχίσει να δέχεται πίεση από τον Raikkonen ή όταν ακόμα χειρότερα για αυτόν, αρχίσει να χάνει; Κανένας δεν ξέρει και είναι ένα από αυτά που περιμένουμε να δούμε. Σίγουρα η Ferrari το έχει βάλει στον λογαριασμό, και θα ξέρει πώς μπορεί να το αντιμετωπίσει. Άλλωστε ο Montezemolo έχει πει πολλές φορές ότι η Ferrari είναι πάνω από όλους. Σε αυτή την φάση το έκανε πράξη. Άφησε εκτός τα όποια προσωπικά είχε με τον Raikkonen και έφερε τον καλύτερο διαθέσιμο οδηγό στο Maranello, τράβηξε το αυτί του Alonso, και έδειξε ότι κάνει το παν για να γυρίσει στις επιτυχίες η Scuderia.