F1: Κουβεντιάζοντας με τον Νικόλα Τομπάζη το GP του Μπαχρέιν

  • -
  • -

Έχοντας ήδη 3 αγώνες στην πλάτη μας για το 2017 η εικόνα της δυναμικής των ομάδων αρχίζει να φαίνεται καλύτερα. Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών έχει τον Vettel με 68 βαθμούς, τον Hamilton με 61, τον Bottas με 38 και τον Raikkonen με 34. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Ferrari με τις 2 νίκες έχει 102 βαθμούς σε σχέση με τους 99 της Mercedes.

 

Στην καθιερωμένη κουβέντα μας μετά από τον αγώνα με τον Νικόλα Τομπάζη μιλήσαμε για την δυναμική των δυο ομάδων. «Είναι φανερό πλέον ότι η Ferrari έχει κλείσει σε σημαντικό βαθμό την διαφορά από την Mercedes. Στον τελευταίο αγώνα είδαμε ότι ο πιο δυνατός οδηγός ήταν ο Hamilton, ο οποίος δεν μπόρεσε να πάρει την pole position και να ‘καθαρίσει’ τον αγώνα, και αν’ αυτού εκκινώντας από την 2η θέση την έχασε από τον Vettel με αποτέλεσμα αυτό το ‘τραινάκι’ που είχε σχηματιστεί στην αρχή του αγώνα να τον εμποδίζει να βγάλει όλη την δυναμική από το μονοθέσιό του. O Bottas ήταν αργός και η Ferrari εκμεταλλεύτηκε την στρατηγική δυνατότητα του undercut (σημείωση: να φέρει δηλαδή τον Vettel νωρίτερα από τον προπορευόμενο Bottas για αλλαγή ελαστικών) ώστε να έχει καθαρό αέρα και να μπορέσει να προσπεράσει με τον τρόπο αυτό τον οδηγό της Mercedes. Έκπληξη μου προκάλεσε ότι η Mercedes δεν το εκμεταλλεύτηκε για τον Hamilton για τον ίδιο λόγο. Ίσως θα πρέπει από τώρα η Mercedes να ρίξει το βάρος της στον Hamilton. Βέβαια το αυτοκίνητο ασφαλείας μετά άλλαξε την ιστορία του αγώνα», είπε ο διακεκριμένος Έλληνας μηχανικός και συμπλήρωσε : «Η διαφορά πλέον είναι πολύ μικρή ανάμεσα στις δυο ομάδες και η στρατηγική παίζει σημαντικό ρόλο. Τα πράγματα δείχνουν ότι η Mercedes έχει ένα μικρό προβάδισμα από πλευράς απόδοσης μονοθεσίου στο σημείο αυτό του πρωταθλήματος και οι επιλογές που κάνει και τα ρίσκα που υπάρχουν στις επιλογές των πιτ στοπ είναι ένας αχαρτογράφητος τομέας για αυτούς. Τα τελευταία χρόνια η διαφορά των 0.5 – 0.8δευτ στον γύρο δεν τους πίεζε να έχουν κρίσιμες αποφάσεις για να κερδίσουν αγώνες»

 

Ενδιαφέρον όμως προκαλούν και οι τεχνικές λύσεις που έχουν φέρει οι ομάδες και το πώς θα εξελιχθεί η μάχη στην εξέλιξη των μονοθεσίων. «Δυο πράγματα που κάνουν εντύπωση. Το ένα είναι η επιλογή της Mercedes για χαμηλά ride heights (σημείωση: η απόσταση του πατώματος από την πίστα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου). Αυτό μπορεί να την περιορίσει στην συνέχεια στον ρυθμό εξέλιξης καθώς μπαίνεις σε ένα φαύλο κύκλο δοκιμάζοντας διαφορετικά ύψη. Το δεύτερο που μου κάνει εντύπωση είναι οι καθαρές αεροδυναμικά γραμμές της Red Bull Racing. Οι νεοι κανονισμοί σου επιτρέπουν να έχεις μορφοποιητές ροής σε διάφορα σημεία του εμπρός μέρους, αλλά η RBR πήγε σε απλοποίηση αυτών ώστε να έχει πιο καθαρό αέρα στο πίσω μέρος για να τροφοδοτεί τον διαχύτη και την πίσω πτέρυγα. Αυτό βέβαια μπορεί να αλλάξει δραματικά. Στην Βαρκελώνη, που συνήθως οι ομάδες φέρνουν το πρώτο σημαντικό πακέτο βελτίωσης, μπορεί να δούμε αλλαγές οι οποίες μπορούν να κλείσουν την διαφορά από την κορυφή», μας είπε.

 

Η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί, δίνει σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον για την συνέχεια του πρωταθλήματος. Κλειδιά είναι σίγουρα ο ρυθμός με τον οποίο οι ομάδες θα φέρουν αναβαθμίσεις στους αγώνες αλλά και κατά πόσο θα μπορεί η RBR να μπει στο παιχνίδι των Mercedes και Ferrari. Επόμενη στάση είναι αυτή στη Ρωσία.

 

Εαν έτυχε και δεν είδατε τον αγώνα της Κυριακής η FOM μας δίνει τα highlights στο παρακάτω video

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...