F1: Κουβεντιάζοντας για το Καναδικό GP με τον Νικόλα Τομπάζη
Η κυριαρχία της Mercedes και η ατυχία της Ferrari...
- -
- -
Το 1-2 έκαναν την Κυριακή που μας πέρασε η ομάδα της Mercedes, σε έναν αγώνα που δεν κύλησε καθόλου καλά για την ομάδα της Ferrari. Ο Sebastian Vettel στάθηκε άτυχος όταν στην 1η στροφή του αγώνα είχε επαφή με τον Max Verstappen με αποτέλεσμα να χρειαστεί να μπει στα πιτ για αλλαγή εμπρός αεροτομής.
«Πιστεύω ότι πλέον είναι δύσκολο να κρίνει κανείς την σχετική δυναμική ανάμεσα στις δυο ομάδες καθώς ο αγώνας του Vettel πήρε άσχημη τροπή για αυτόν από την αρχή. Το ερώτημα κατά πόσο η Mercedes έχει λύσει το πρόβλημα με τα λάστιχα παραμένει αναπάντητο γιατί η πίστα του Καναδά δεν είναι αντιπροσωπευτική. Σίγουρα έχει κάνει πρόοδο, αλλά για να πάρουμε την απάντηση θα πρέπει να περιμένουμε από το Silverstone και μετά», είπε ο Έλληνας μηχανικός.
Μένοντας στο ερώτημα των ελαστικών ρωτήσαμε κατά πόσο ισχύει το γεγονός ότι ο Vettel που έκανε δοκιμές με ένα παλαιότερο μονοθέσιο της Ferrari για την Pirelli, χωρίς να γνωρίζει ποια γόμα και ποια κατασκευή δοκίμασε, είχε κάποιο όφελος για τον ίδιο και την Ferrari ο Νικόλας απάντησε : «Δοκίμαζαν προφανώς λάστιχα με διάφορες γόμες και κατασκευές χωρίς να ξέρει ο οδηγός τι ακριβώς δοκιμάζει, αλλά παίρνει μια αίσθηση και δίνει τις εντυπώσεις του πάνω σε αυτά. Εάν για παράδειγμα δοκίμαζε το Α και το Β και το πρώτο ήταν καλύτερο από το δεύτερο προφανώς και θα έλεγε τον τρόπο συμπεριφοράς τόσο στην Pirelli όσο και στην ομάδα του. Είναι δύσκολο να κρίνει κάποιος εάν μπόρεσε αυτό να αλλάξει τον σχεδιασμό του μονοθεσίου. Το γεγονός όμως ότι η Ferrari έχει καλύτερη διαχείριση της φθοράς οφείλεται στις προσομοιώσεις που μπορούν και κάνουν, παρά την εισήγηση του Vettel».
Το ζήτημα της Honda είναι κάτι το οποίο έχει γενικότερη εικόνα : «Είναι ένα σημαντικό ζήτημα γιατί αποτελεί άσχημο παράδειγμα για αυτούς που θέλουν να μπουν. Όταν είχαν βγει οι κανονισμοί για νεους κινητήρες ήταν με το σκεπτικό να μην είναι μόνο σασί και αεροδυναμική οι παράγοντες που κρίνουν το αποτέλεσμα. Υπήρχαν κάποιοι παράμετροι που θα καταστούσαν να γίνει η μετάβαση από ένα κατασκευαστή σε κάποιον άλλο πιο εύκολα. Ίσως θα έπρεπε στο μέλλον η F1 να κοιτάξει και προς αυτό το στοιχείο, βάζοντας κάποιους κανόνες για τις διαστάσεις και τον όγκο των κινητήρων ώστε να γίνεται πιο εύκολα μια μετάβαση. Να είναι δηλαδή τα σασί συμβατά με όλους τους κινητήρες»
Ο Τομπάζης στάθηκε και στην εμφάνιση του Verstappen ο οποίος από 5ος στην εκκίνηση πετάχτηκε στην 2η θέση : «Αυτή η κίνηση μου θύμισε εποχή Gilles Villeneuve. Στο θέμα του ατυχήματος ο Vettel ήταν άτυχος, το συμβάν ήταν όμως αγωνιστικό καθώς δεν ευθύνεται ο Verstappen, και βλέποντας πιο ήρεμα την φάση ίσως θα μπορούσε να κόψει λίγο πιο ομαλά και όχι τόσο απότομα. Ήταν όμως μια εντυπωσιακή εκκίνηση»