Αλλαγές στους κανονισμούς της F1
Χωρίς ανεφοδιασμό σε καύσιμα για το 2010
- -
- -
Το 2010 θα φέρει μαζί του και αλλαγές στους κανονισμούς διεξαγωγής του αγώνα. Μπορεί εμφανισιακά τα μονοθέσια να μην έχουν τις τραγικές αλλαγές που είδαμε πέρσι τέτοια περίοδο, σε σχέση με το 2008, αλλά η απαγόρευση του ανεφοδιασμού για παράδειγμα σίγουρα θα δώσει άλλο ενδιαφέρον.
Στην προσπάθειά της λοιπόν η FIA να κάνει πιο ενδιαφέρον το σπορ, αποφάσισε να κάνει κάποιες τροποποιήσεις στους κανονισμούς. Ειδικότερα:
* Το σύστημα βαθμολόγησης το 2009 έδινε τους βαθμούς στους πρώτους 8 με τον πρώτο να παίρνει το … 10ποντο και στην συνέχεια να έχουμε τους υπόλοιπους 7 να παίρνουν τους βαθμούς 8-6-5-4-3-2-1. Πλέον βαθμολογούνται οι πρώτοι 10 με 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 και 1 βαθμό.
* Απαγορεύονται οι ανεφοδιασμοί. Έτσι πλέον κατά την διάρκεια των πιτ στοπ θα αλλάζονται μόνο τα λάστιχα, με την ομοσπονδία να κάνει απαραίτητη την χρήση και των δυο διαθέσιμων γομών για στεγνό οδόστρωμα ανά αγώνα, ελαστικά που και φέτος θα παρέχονται από την Bridgestone. Ο χρόνος των πιτ στοπ από τα 7-8 δευτερόλεπτα πέφτει πλέον στα 3. Εάν κατά την διάρκεια του αγώνα υπάρχει συνεχής βροχή τότε οι άνθρωποι που χειρίζονται το πιτ στοπ θα περάσουν ένα ευχάριστο απόγευμα από την στιγμή που δεν θα είναι αναγκαία η αλλαγή ελαστικών.
* Μεγάλο ενδιαφέρον θα αποκτήσουν και τα προκριματικά με τα μονοθέσια να τρέχουν σχεδόν άδεια. Η απαγόρευση των ανεφοδιασμών έχει σαν συνέπεια οι ομάδες να τρέχουν στα προκριματικά με καύσιμα όχι με αυτά που θα ξεκινήσουν τον αγώνα (όπως γινόταν το 2009) αλλά με τα ελάχιστα δυνατά ώστε να κάνουν ένα γύρο εξόδου από τα πιτ, ένα γρήγορο χρονομετρημένο γύρο, και στην συνέχεια να μπουν πάλι μέσα. Έτσι πολύ απλά ο ταχύτερος θα πάρει την pole position.
* Τα μπροστινά ελαστικά θα είναι κατά 2,5εκ πιο στενά. Αυτό έχει επίδραση τόσο στην συμπεριφορά του μονοθεσίου (στην ισορροπία του), που σε συνδυασμό με την μείωση του βάρους του όσο αυτό ελαφραίνει από καύσιμα, θα κάνει την ζωή του οδηγού δυσκολότερη ώστε να μπορέσει να κρατήσει ικανοποιητικό ρυθμό.
* Οι ομάδες συμφώνησαν ομόφωνα να μην κάνουν χρήση του συστήματος KERS. Το 2009 η τεχνολογία αυτή επέτρεπε στους οδηγούς να «αποθηκεύουν» ενέργεια από την διαδικασία της πέδησης και στον επόμενο γύρο να είναι διαθέσιμοι 80 ίπποι επιπλέον για 6,7 δευτερόλεπτα με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι.
Το μόνο που μένει να δούμε είναι εάν οι ασκήσεις «επι χάρτου» θα έχουν αποτέλεσμα και στην πίστα. Απώτερος στόχος δεν είναι άλλος από το καλύτερο θέαμα και περισσότερες προσπεράσεις.