Ανάλυσέ το : Grand Prix Αυστραλίας (Μέρος 1ο)

  • -
  • -

Το «τσίρκο» της Formula1 πήγε στον δεύτερο σταθμό της στην πόλη της Μελβούρνης στην Αυστραλία και τα ερωτηματικά που ζητούσαν απαντήσεις ήταν πολλά. Θα έχουμε πάλι έναν «βαρετό» αγώνα; Ποιος είναι μπροστά; Τι θα γίνει με τις γκρι ζώνες στα τεχνικά;

 

Τα θέματα ξεκίνησαν από την Πέμπτη όταν και κυκλοφόρησε η φήμη ότι ο Mark Webber θα βρίσκεται εκτός Red Bull Racing στο τέλος της σαιζόν. Το συμβόλαιό του λήγει και η ομάδα δεν έχει βρει στο πρόσωπό του τον άνθρωπο που μπορεί να σταθεί δίπλα στον Sebastian Vettel. Ο Αυστραλός όμως είπε να βάλει τα πράγματα στην θέση τους λέγοντας ότι δεν έχει σκοπό να εγκαταλείψει την ενεργό δράση, και πλέον όλοι έψαχναν να βρουν άλλη ιστορία για να γεμίσουν σελίδες. Αυτό το λέμε γιατί είναι ακόμα πολύ νωρίς για να μιλάμε για μετακινήσεις οδηγών. Μάλιστα κάποιες μέρες μετά και συγκεκριμένα την Κυριακή ο Γερμανικός Τύπος πάλι έγραψε ότι η Red Bull θέλει να φέρει τον Raikkonen πάλι στην F1 δίπλα στον Vettel. Αλλά πρέπει να τονίσουμε ότι στο σημείο αυτό δεν υπάρχει θέμα επιστροφής του Raikkonen στην F1.

 

Τα φώτα της δημοσιότητας τράβηξε και ο Michael Schumacher την Πέμπτη αναφέροντας ότι «Ο κόσμος έχει εμπιστοσύνη σε μένα και είμαι περήφανος για αυτό. Αλλά δεν είμαι μάγος, είναι άνθρωπος», προσπαθώντας να ρίξει λίγο τους τόνους. Η εμφάνιση του στον πρώτο αγώνα μάλλον δεν ήταν σίγουρα άσχημη, υπενθυμίζουμε ότι ξεκίνησε 7ος και τερμάτισε 6ος, ίσως όμως για τους φανατικούς οπαδούς του να ήταν «λίγο». Το σίγουρο είναι ότι οι «εχθροί» του Ιταλοί και Βρετανοί προς το παρόν χαίρονται.

 

Τα τεχνικά θέματα ήταν όμως αυτά που είχαν την μερίδα του λέοντος στις συζητήσεις ανάμεσα στους δημοσιογράφους και τους μηχανικούς. Το πρώτο ερωτηματικό που απασχόλησε ήταν το κατά πόσο οι αλλαγές στους διαχύτες των 4 ομάδων που είχαν παρατηρηθεί από την ομοσπονδία θα είχαν πραγματική επίδραση στην αεροδυναμική του μονοθεσίου. Οι 4 ομάδες ήταν οι McLaren, Mercedes, Renault και Force India. Από τις δηλώσεις αλλά και εκ του αποτελέσματος φάνηκε ότι δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα και ότι οι αλλαγές έγιναν μη χάνοντας σημαντικό έδαφος.

 

Το ενδιαφέρον μετά πέρασε στην ομάδα της Virgin Racing. Η ομάδα αυτή είναι η μόνη που σχεδίασε το μονοθέσιο εξ’ολοκλήρου σε CFD, χωρίς την χρήση αεροδυναμικής σήραγγας. Το πρόβλημά της όμως δεν ήταν αεροδυναμικής φύσης, αλλά έκαναν λάθος στις εκτιμήσεις τους για την χωρητικότητα του ντεπόζιτου βενζίνης. Ζήτησαν την άδεια της ομοσπονδίας για να τροποποιήσουν την χωρητικότητα και έτσι και έγινε. Ο Nick Wirth, τεχνικός διευθυντής της ομάδας, δικαιολόγησε το λάθος λέγοντας : «Όταν ολοκληρώναμε τους υπολογισμούς για το ντεπόζιτο είμασταν στον Ιούνιο του 2009, και το είχαμε υπολογίσει βάσει κάποιων στοιχείων, κάποια από τα οποία έχουν αλλάξει, οπότε η χωρητικότητα θα πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως». Πλέον περιμένουν να έρθουν οι πρώτοι αγώνες στην Ευρώπη και να τοποθετηθεί το νέο ντεπόζιτο.

 

Τα τεχνικά όμως ήταν θέματα τα οποία τράβηξαν και τις υπόλοιπες μέρες. Μεγάλο θέμα έγινε με το λεγόμενο F-Duct, την εισαγωγή του αέρα που βρίσκεται στο ύψος των ποδιών στα μονοθέσια της McLaren και με ελεγχόμενο από τον οδηγό τρόπο στέλνουν τον αέρα στην πίσω αεροτομή δίνοντας στο μονοθέσιο 5 με 7 χιλιόμετρα μεγαλύτερη τελική. Το σύστημα είναι νόμιμο και έτσι άρχουν αρχίσει και άλλες ομάδες να αντιγράφουν. Η πρώτη που έφερε παρόμοια λύση ήταν η Sauber. Το ερώτημα είναι γιατί άλλες ομάδες με μεγαλύτερες δυνατότητες και προσωπικό όπως η Ferrari δεν έχουν φέρει το δικό τους σύστημα ήδη. Ο Νικόλας Τομπάζης, αρχισχεδιαστής στην ομάδα της Ferrari, είπε ότι ήδη εξελίσσουν το δικό τους αλλά δεν είναι σίγουροι πότε θα το φέρουν. Η απάντηση στο ερώτημα ήρθε από τους ανθρώπους της ομάδας, όταν σχολίασαν και είπαν ότι δούλευαν την λύση αυτή εδώ και πάρα πολύ καιρό, παράλληλα με την McLaren. Πράγματι η λύση είναι παρόμοια, αλλά είναι τοποθετημένη σε άλλο σημείο.

 

Αυτό όμως που είχε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον ήταν οι αντιδράσεις κάποιων μετά από την επιβλητική κατάκτηση της Pole Position από τον Sebastian Vettel. Ήταν η δεύτερη για τον Γερμανό οδηγό, αλλά αυτό που έκανε τους ειδικούς να αναρωτιούνται ήταν η μεγάλη διαφορά από την McLaren. Η κουβέντα ήταν περί των τεχνικών τρικ που μπορεί να έχει κάνει η ομάδα του Adrian Newey και είχαν επικεντρωθεί σε πιθανό σύστημα ελέγχουν του ύψους από το δάπεδο. Τι γίνεται με το θέμα αυτό. Τα μονοθέσια στα προκριματικά τρέχουν με ελάχιστα καύσιμα ενώ στον αγώνα ξεκινούν με 200 και πλέον λίτρα. Ανάμεσα στα προκριματικά και στον αγώνα απαγορεύεται να αλλάζουν οι ρυθμίσεις του μονοθεσίου. Για να λειτουργεί σωστά αεροδυναμικά το μονοθέσιο θα πρέπει να έχει την ελάχιστη απόσταση από την πίστα. Αυτό που αρχίζει να προβληματίζει είναι με ποιον τρόπο οι δυο Red Bull μπορούν να είναι απίστευτα γρήγορες τόσο στα προκριματικά όσο και στον αγώνα. Ο Martin Whitmarsh, αγωνιστικός διευθυντής της McLaren είπε ότι υπάρχει κάποιο νόμιμο σύστημα το οποίο παρακάμπτει τους περιορισμούς των κανονισμών. Αυτό που επιτρέπεται είναι να τροποποιείται το ύψος κατά την διάρκεια των πιτ στοπ και με κάποιο εργαλείο. Στην λύση αυτή κινήθηκε και την εφάρμοσε τόσο η Ferrari όσο και η Renault. Έτσι όσο το μονοθέσιο ελαφραίνει και τείνει να απομακρύνεται από το έδαφος, έρχονται και το «χαμηλώνουν» και πάλι. Ο Βρετανός υποψιάζεται και άλλες ομάδες πέρα την Red Bull Racing, αλλά δεν θέλησε να πει ονόματα όταν ρωτήθηκε από το BBC. Πάντως τόνισε ότι και οι ίδιοι πλέον δουλεύουν για παρόμοια λύση και ίσως υπάρχει κάτι στο μονοθέσιο για τον 4ο αγώνα που είναι στην Κίνα.

 

Τα προκριματικά έκρυβαν εκπλήξεις. Η πρώτη άκουγε στο όνομα Lewis Hamilton, ο οποίος δεν μπόρεσε να περάσει στο τελευταίο μέρος των προκριματικών. Βέβαια τα πράγματα δεν ξεκίνησαν καλά για τον Βρετανό πρωταθλητή από την Παρασκευή το βράδυ όταν η αστυνομία τον έπιασε για ανάρμοστη οδηγική συμπεριφορά. Νωρίτερα είχε συνέντευξη με κανάλι μέσα στο αυτοκίνητο και φαίνεται ότι «κουράστηκε» και ήθελε να δώσει λίγο γκάζι. Ο ίδιος ανακρίθηκε, ενώ το υπηρεσιακό του αυτοκίνητο το πήρε ο γερανός. Αργά την Παρασκευή βγήκε ανακοίνωσή του και ζητούσε συγνώμη για την συμπεριφορά του. Η Αυστραλία δεν του πάει φαίνεται. Τα προκριματικά εξελίχθηκαν σε μάχη των δυο Ταύρων της Red Bull. Για τον Αυστραλό Webber ήταν ο εντός έδρας αγώνας και ήθελε πως και πώς να πάρει την πρώτη θέση, ώστε να δέσει και με την τιμή που του έγινε δίνοντας το όνομά του στην κεντρική κερκίδα των θεατών, αλλά και πάλι ο Vettel του χάλασε το πάρτι. Στην 3η σειρά της εκκίνησης θα ξεκινούσε ο Alonso και ο Jenson Button. Την πρώτη 10άδα έκλεισαν οι Massa, Rosberg, Schumacher, Barrichello, Kubica και Sutil. Όμως για τον Schumacher τα πράγματα δεν φαινόντουσαν καλά. Στην τελευταία προσπάθειά του έκανε προσωπικό ρεκόρ στα δυο πρώτα σημεία χρονομέτρησης, ενώ στο τελευταίο εγκατέλειψε την προσπάθεια. Μόλις σταμάτησε βγήκε βιαστικός από το μονοθέσιο και κινήθηκε προς τον Alonso από τον οποίο και ζήτησε εξηγήσεις. Όπως είπε μετά τον ρώτησε εάν η ομάδα του τον είχε ενημερώσει ότι ήταν σε γρήγορο γύρο και ο Ισπανός απάντησε αρνητικά. Ο Γερμανός κατηγόρησε τον Alonso και τον Hamilton ότι τον έκλεισαν στην καλύτερή του προσπάθεια και πιθανώς να είχε καταφέρει κάτι καλύτερο από την 7η θέση.

 

Η θεωρία ότι η McLaren με το κόλπο του F-Duct είναι το ταχύτερο μονοθέσιο φαίνεται και στα στατιστικά. Ο Hamilton ήταν ο ταχύτερος (από άποψη τελικής ταχύτητας) σε όλα τα σημεία χρονομέτρησης με δεύτερο τον Jenson Button. Μάλιστα η τελική του Hamilton στην ευθεία ήταν 3 χιλιόμετρα/ώρα περισσότερα από τον 3ο Liuzzi και σχεδόν 6 χλμ/ώρα από τον Schumacher.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...