Ανάλυσέ το : Grand Prix Αυστραλίας (Μέρος 2ο)

  • -
  • -

Έχοντας αφήσει τα τεχνικά θέματα στην άκρη όλοι επικεντρώθηκαν στον αγώνα της Κυριακής. Αισιοδοξία στην Red Bull Racing ότι επιτέλους θα έρθει κάτι καλό, ξεκινώντας από τις δυο πρώτες θέσεις. Από κει και πέρα το ενδιαφέρον στράφηκε στις μάχες μεταξύ των teammates και κυρίως αυτή ανάμεσα στον Schumacher και τον Rosberg. Ο γιος του Keke Rosberg δεν έχει καθόλου εύκολη δουλειά κυρίως στον επικοινωνιακό παράγοντα. Ναι μεν στον πρώτο αγώνα βρέθηκε μπροστά από τον μεγάλο Schumacher, αλλά θα ήταν έτσι στον δεύτερο αγώνα;

 

Ένα τέταρτο πριν από την έναρξη του αγώνα το ενδιαφέρον άρχισε να εκτοξεύεται. Η βροχή έκανε την εμφάνισή της και οι ομάδες άλλαξαν τα ελαστικά βάζοντας τα ενδιάμεσα. Αυτή η αλλαγή ήταν κάτι που δυσκόλευε τους προπορευόμενους και έδινε ευκαιρία στους πιο πίσω οδηγούς να περιμένουν ένα περίεργο αγώνα. Κλειδί στην εκκίνηση στάθηκαν οι άσπρες γραμμές που βρίσκονταν στο grid. Η πίστα του Albert Park δεν είναι μόνιμη πίστα και οι διαγραμμίσεις έκαναν την ζωή δύσκολη στους οδηγούς. Αυτός που την αισθάνθηκε περισσότερο από όλους ήταν ο Fernando Alonso. Ο Ισπανός έκανε άσχημη εκκίνηση και έδωσε την ευκαιρία στον Felipe Massa να τον περάσει από την εσωτερική. Ο Massa πέρασε και τον Webber και στην πρώτη στροφή βρέθηκε πίσω από τον Vettel. Λίγο πιο πίσω σχηματίστηκε μια τριπλέτα Button, Alonso και Schumacher που ο ένας δίπλα στον άλλο ήθελαν να στρίψουν. Ο Button μη έχοντας χώρο να περάσει έπεσε στον Alonso και αυτός έπεσε στον Schumacher. Ο Γερμανός με κομμένη μπροστινή αεροτομή και ο Ισπανός περιμένοντας να περάσουν όλοι μετά από το τετ-α-κε που έκανε, ακολούθησαν τελευταίοι. Πριν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος ο Kobayashi είχε μια πολύ άσχημη έξοδο πέφτοντας πρώτα πάνω στον Huelkenberg και τον Buemi αναγκάζοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας να μπει στην πίστα. Το ατύχημα ήταν περίεργο γιατί η μπροστινή αεροτομή ξεκόλλησε και πέρασε κάτω από το μονοθέσιο. Αυτό είναι ότι χειρότερο για έναν οδηγό. Στην περίπτωση αυτή δεν έχει κανέναν έλεγχο του μονοθεσίου του. Ήταν η δεύτερη φορά που ξεκόλλησε μπροστινή αεροτομή στην Sauber κάτι που είναι ανησυχητικό. Πάντως δεν μας είπαν ποιος θα πληρώσει την ζημιά που έκαναν στον Sebastian Buemi και ήταν της τάξης των 150.000 Ευρώ. Ο Trulli με την Lotus δεν ξεκίνησε ποτέ λόγω προβλημάτων στα υδραυλικά.

 

Ενώ ο αγώνας συνεχιζόταν ο Jenson Button μπήκε στα πιτ μετά από δική του πρωτοβουλία ζητώντας να φορέσει τα στεγνά ελαστικά ενώ στην πίστα είχε αρχίσει να υπάρχει μια ιδέα από στεγνή αγωνιστική γραμμή. Μάλιστα μόλις ο Button μπήκε στην είσοδο των πιτ οι μηχανικοί του ακόμα καθόντουσαν στις θέσεις τους! Ήταν μια κίνηση της τελευταίας γραμμής. Οι αντίπαλοί του άρχισαν να βλέπουν τους χρόνους του Button και πήραν την απόφαση να μπουν και αυτοί. Στον 9ο και 10ο γύρο είχαν μπει όλοι! Μάλιστα o Button ήταν σχεδόν 2 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον ανταγωνισμό. Οι δυο χαμένοι από την διαδικασία ήταν ο Massa και ο Hamilton. Και οι δυο τους καθυστέρησαν στα πιτ. Οι μάχες ήταν πολλές, αυτή όμως που έκανε μεγαλύτερη εντύπωση ήταν αυτή που έγινε ανάμεσα στους Webber, Massa και Hamilton στον 15ο γύρο. Κερδισμένος στο τέλος ο Massa.

 

Στον 21ο γύρο ο Alonso είχε πιάσει τον Massa και τον Hamilton που ήταν στην 5η και 6η θέση και περίμενε, ενώ την ίδια στιγμή ο Schumacher είχε κολλήσει πίσω από τον Alguersuari με την Toro Rosso. Ο Webber πέρασε τον Alonso που έχασε την φόρα του και ο Hamilton πέρασε τον Massa στον 22ο γύρο. Ο Massa δυσκολευόταν να κρατήσει τον Αυστραλό πίσω του και έκανε το ένα λάθος μετά από το άλλο, ενώ μπροστά του ο Hamilton πίεζε τον Rosberg. Όμως ο 26ο γύρο ο αγώνας άλλαξε. Ο Hamilton πέρασε τον Rosberg αλλά το σημαντικότερο ήταν ότι ο Vettel εγκατέλειψε. Η ομάδα μετά βρήκε ότι ένα από τα μπουλόνια δεν είχε σφίξει σωστά και άρχισε να «μπαλαντζάρει» τρώγοντας τις στροφές. Ο Γερμανός έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου και βγήκε εκτός αγώνα, αφήνοντας τα ηνία στον Button. Η διαφορά του Βρετανού από τον δεύτερο Kubica ήταν στα 3.091, από τον Hamilton στα 6.281 και από τον Rosberg στα 7.302.

 

Ενώ ο Hamilton είχε βάλει στο στόχαστρο να περάσει τον Kubica για την δεύτερη θέση πιο πίσω εξελισσόταν μια πολύ ενδιαφέρουσα μονομαχία. Ο Massa και ο Alonso είχαν τις δικές τους στιγμές. Πέρα από το αγωνιστικό μέρος είναι μια μάχη που θα έχει πολύ πολύ ενδιαφέρον και στον επικοινωνιακό πόλεμο των δυο. Ο Massa δεν άφηνε τον γρηγορότερο Alonso να περάσει, κάτι που ο Ισπανός προσπάθησε να κερδίσει μετά από τον αγώνα λέγοντας ότι θα μπορούσαν να κερδίσουν στην Αυστραλία. Η ομάδα ακόμα, κάτι που έκανε και τις προηγούμενες δυο χρονιές, δεν έχει δώσει σε κάποιον οδηγό τόσο νωρίς το χρίσμα του πρώτου οδηγού. Και θα αργήσουμε να το δούμε. Ίσως θα κέρδιζαν κάτι περισσότερο εάν έπαιρναν κάποια απόφαση όπως να φέρουν Βραζιλιάνο για αλλαγή ελαστικών.

 

Ο Button συνέχισε τον αγώνα του χαλαρά μέχρι το τέλος έχοντας το προνόμιο να μην ξαναμπεί για αλλαγή ελαστικών. Έκανε 52 γύρους με την μαλακότερη από τις δυο γόμες! Από την άλλη ο Hamilton μπήκε για δεύτερη φορά μέσα. Ο περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής είναι γνωστό ότι προσέχει τα ελαστικά του και στον αγώνα αυτό κέρδισε λόγω αυτού του γεγονότος. Ο Hamilton όμως δεν το είδε έτσι και μετά από τον αγώνα άσκησε κριτική για το πώς αποφάσισαν να γίνουν οι αλλαγές και οι είσοδοι στα πιτ. «Δεν ξέρω ποιος πήρε την απόφαση αλλά θα το μάθουμε», είπε ο Hamilton όταν τελείωσε ο αγώνας. Μετά από μια μέρα γεμάτη ένταση τελικά απέσυρε τις κατηγορίες, αλλά αυτές είχαν μπει πλέον στην ιστορία.

 

Όμως αυτό που προκάλεσε ερωτηματικά ήταν το γεγονός ότι ο Schumacher κόλλησε πίσω από τον Alguersuari με την Toro Rosso από τον 30ο μέχρι τον 52ο γύρο! Μάλιστα η διαφορά μεταξύ τους ήταν από 0.3 μέχρι 1.2 δευτερόλεπτα σε όλη την διάρκεια αυτών. Το γιατί δεν μπόρεσε να περάσει είναι μεγάλο ερωτηματικό. Κέρδισε ο κινητήρας της Ferrari ή είχε πρόβλημα με την αεροδυναμική της η Mercedes;

 

Το τελευταίο δράμα παίχτηκε στον προτελευταίο γύρο όταν ο Webber έπεσε πάνω στον Hamilton όταν αυτός έκανε την προσπάθεια να περάσει τον Alonso o οποίος «έπαιζε» άμυνα για πολλούς γύρους.

 

Ο μεγάλος νικητής είπε ότι η απόφαση να μπει για ελαστικά ήταν δική του : «Κανένας δεν ξέρει καλύτερα τις συνθήκες στην πίστα από τον ίδιο τον οδηγό», είπε και είχε δίκιο. Ο Kubica έφερε την Renault στην δεύτερη θέση και ο Massa τελικά κρατήθηκε στην 3η.

 

Τα φώτα έσβησαν στο Albert Park για το 2010, και ο κόσμος άρχισε να ζεσταίνεται και πάλι με το καλό θέαμα που είδε. Ο προηγούμενος αγώνας δεν είχε ενδιαφέρον, ενώ αυτός ήταν το ακριβώς αντίθετο. Ο Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός σε όλα τα χρονομετρημένα κομμάτια και πάλι όσον αφορά την ταχύτητα. Ο Button ήταν κατά 5 περίπου χλμ/ώρα πιο αργός στο πρώτο σημείο μέτρησης, σχεδόν 11 χλμ/ώρα πιο αργός στο δεύτερο και 6 χλμ/ώρα στο τρίτο.

 

Τέλος πεδίο συζήτησης ήταν και οι καθρέφτες στα μονοθέσια. Κάποιες ομάδες τους έχουν τοποθετήσει πάνω σε αεροδυναμικά βοηθήματα, κάτι που δυσκολεύει πολύ τους οδηγούς στο να βλέπουν εάν κάποιος έρχεται από πίσω. Δεν ξέρουμε τι συνέχεια μπορεί να δοθεί στην ομοσπονδία αλλά ίσως υπάρξουν αλλαγές μετακινώντας στους πάνω στο σασί.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...