Αναλυσέ το : Το GP της Μαλαισίας (Μέρος 1)

  • -
  • -

Μετά από την Αυστραλία ο κόσμος της F1 μεταφέρθηκε στην πίστα της Sepang στην Μαλαισία. Ήδη από την Πέμπτη άρχισαν να έρχονται τα πρώτα ενδιαφέροντα νέα. Η Michelin, τους ανθρώπους της οποίας σας είχαμε αναφέρει ότι εθεάθησαν στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, φαίνεται ότι κοιτάει ζεστά την επιστροφή της στην F1 το 2011. Αυτό που φαίνεται ότι απαιτεί η Michelin είναι η χρήση 18άρας ζάντας. Έτσι θα χρησιμοποιείται λιγότερο λάστιχο, θα είναι πιο εύκολο στην μεταφορά και θα μπορέσει να δουλέψει στα ήδη υπάρχοντα λάστιχα για τα Le Man Series. Από την άλλη οι ομάδες θα έχουν πρόβλημα στο να μπορέσουν να τροποποιήσουν τα μονοθέσια και την γεωμετρία των αναρτήσεων ώστε να μπορέσουν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις της Michelin. Πέρα από αυτό θα χρειαστεί να αλλάξουν και τα δισκόφρενα αλλά και την αεροδυναμική τους. Κάπου στην μέση ίσως βρεθεί η χρυσή τομή για να έχουμε «λαστιχά» και το 2011. Οι άλλες δυο εταιρίες που φαίνονται ότι ενδιαφέρονται είναι η Hankook και η Kumho.

 

H FIA κινήθηκε γρήγορα και απαγόρευσε την τοποθέτηση των καθρεπτών στα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα που είναι μπροστά από τις εισαγωγές των ψυγείων. Τα παράπονα των οδηγών και τα συμβάντα στην Αυστραλία έκαναν την FIA να κινηθεί προς την κατεύθυνση αυτή. Ο καθρέπτης όταν είναι τοποθετημένος σε αεροδυναμικό βοήθημα έχει και κραδασμούς με αποτέλεσμα ο οδηγός να χάνει την καλή (για τα δεδομένα) ορατότητα. Από τον 5ο αγώνα της χρονιάς θα πρέπει να τοποθετούνται πάνω στο σασί όπως τους είχαμε συνηθίσει για χρόνια. «Όλοι έχουν πρόβλημα με τους καθρέπτες», είπε ο de la Rosa. «Η πραγματικότητα είναι ότι έχοντας τους καθρέπτες στα πλαινά αεροδυναμικά βοηθήματα βλέπεις πολύ λίγο τι γίνεται πίσω και έχεις επιπλέον και πολλούς κραδασμούς. Εάν δεν έχεις και αρκετή πληροφορία από τον ασύρματο τότε έχεις θέμα. Εάν είναι κολλημένος κάποιος πίσω σου τον βλέπεις αλλά εάν είναι 2 δευτερόλεπτα πίσω τότε δεν βλέπεις τίποτα».

 

Η Μαλαισία πάντα μας έδινε τριήμερα με έντονες συγκινήσεις. Και αυτό που μας πέρασε δεν ήταν εξαίρεση. Ο καιρός και πάλι έκανε τα δικά του παιχνίδια. Πριν ξεκινήσουν τα προκριματικά η βροχή άρχισε να πέφτει έντονα, όμως όλοι περίμεναν ότι μετά από λίγο θα άρχισε να μειώνεται. Κάποιοι φόρεσαν λάστιχα για ενδιάμεση βροχή και άλλη για έντονη βροχή. Τα «μεγάλα» ονόματα έμειναν στα πιτ αφήνοντας τους γνωστούς υποψήφιους (μικρές ομάδες) να μπουν μέσα ώστε να προσπαθήσουν να κάνουν γύρους και χρόνους που θα τους έφερναν στο δεύτερο μέρος των προκριματικών. Σε κάποια σημεία η πίστα ήταν στεγνή, ενώ σε κάποια άλλα είχε κρατήσει νερό. Τα ενδιάμεσα φαινόντουσαν η καλύτερη λύση. Με 10 σχεδόν λεπτά να απομένουν για την λήξη του Q3 άρχισαν να εμφανίζονται και οι μεγάλες ομάδες. Η βροχή άρχισε όμως να γίνεται εντονότερη και τα ενδιάμεσα πλέον δεν ήταν η καλύτερη δυνατή λύση. Οι οδηγοί άρχισαν να βγαίνουν και να κολλούν στις αμμοπαγίδες σαν τον Button, ενώ κάποιοι άλλοι απλώς έβγαιναν και ξαναέμπαιναν. Στο τέλος της διαδικασίας οι Trulli, Alonso, Hamilton, Massa, Chandhook, Senna και di Grassi δεν μπόρεσαν να περάσουν στον επόμενο γύρο.

 

Στο δεύτερο σκέλος και έχοντας πάρει το μάθημά τους όλοι, με το που άναψε το πράσινο φως μπήκαν όλοι μέσα χωρίς καθυστέρηση. Ο Button έχοντας κολλήσει στην αμμοπαγίδα δεν μπορούσε να κάνει καμία προσπάθεια. Είχε περάσει όμως στο δεύτερο σκέλος και συνεπώς θα ξεκινούσε από την 17η θέση. Και πάλι στο δεύτερο σκέλος η βροχή έπεσε σε σημείο που προβλημάτισε. Ο Schumacher κατάφερε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή να περάσει στο τρίτο και τελευταίο κομμάτι των προκριματικών. Δεν έγινε όμως το ίδιο για τους Petrov, de la Rosa, Buemi, Alguersuari, Kovalainen, Glock και όπως προαναφέραμε για τον Button.

 

Στο τελευταίο σκέλος οι ουρανοί άνοιξαν και η βροχή έπεσε από την πρώτη στιγμή. Οι συνθήκες ήταν τόσο άσχημες και η κόκκινη σημαία έχοντας απομείνει 7 λεπτά και 17 δευτερόλεπτα για την λήξη της διαδικασίας. Πέρσι ο αγώνας στην Μαλαισία σταμάτησε λόγω άσχημων συνθηκών και φέτος είχαμε μια ακόμα διακοπή λόγω βροχής. Αυτή τη φορά περιμέναμε ένα τέταρτο κάτι που άφησε σχεδόν ένα επτάλεπτο στην διάθεση των οδηγών για να κάνουν τις προσπάθειές τους. Τελικά την pole position κατέλαβε ο Mark Webber έχοντας πίσω του τον Rosberg και τον Vettel ενώ την πρώτη 10άδα έκλεισαν οι Sutil , Hulkenberg, Kubica, Barrichello, Schumacher, Kobayashi και Liuzzi.

 

 

 

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...