Αναλυσέ το : Το GP της Μαλαισίας (Μέρος 2)
- -
- -
Την Κυριακή όλοι περίμεναν να δουν έναν αγώνα με πολλά απρόοπτα έχοντας τις McLaren και τις Ferrari στο τέλος του grid. Αυτό που άρχισε να προβληματίζει τις ομάδες ήταν με ποια γόμα να ξεκινήσουν. Έβλεπαν παράλληλα και τις ενδείξεις της Meteo France και έβλεπαν εάν μπορούν να ρισκάρουν κάτι ή όχι. Η μαλακότερη γόμα έδινε 4 μέτρα στο τέλος της ευθείας σε σχέση με την σκληρή, αλλά από την άλλη μια πιθανότητα βροχής έδινε μεγαλύτερη ευελιξία στην στρατηγική. Έτσι οι Ferrari προτίμησαν την σκληρότερη γόμα ενώ ο Button και οι ομάδες στην κορυφή την μαλακότερη. Ο κόσμος για άλλη μια φορά δεν τίμησε με την παρουσία του τον αγώνα.
Ο Vettel μπόρεσε και πέρασε τον Webber στην εκκίνηση με τον Αυστραλό να χάνει το πλεονέκτημα της pole position. Από τους κερδισμένους ήταν σίγουρα και ο Kubica ο οποίος πετάχτηκε στην 4η θέση και ο Schumacher που ανέβηκε στην 6η. Οι Vettel, Kubica, Schumacher, Liuzzi και Petrov είχαν κερδίσει από 2 θέσεις στην εκκίνηση. Πιο πίσω Massa και Hamilton κέρδισαν από 7 θέσεις! Εκεί που έκατσαν πάλι οι συζητήσεις ήταν στο γεγονός ότι ο Massa και πάλι ήταν μπροστά από τον Alonso χωρίς ο Ισπανός να δοκιμάζει να περάσει τον Βραζιλιάνο ομόσταυλό του, όπως έγινε και στον αγώνα της Αυστραλίας. Το παιχνίδι ανάμεσα στους δυο οδηγούς συνεχίζεται χωρίς να έχουν δημιουργηθεί εντάσεις. Η φάση του αγώνα έγινε στον 8ο γύρο όταν ο Hamilton και ο Petrov είχαν την δική τους μάχη. Ο Hamilton πέρασε τον Petrov και έκανε κινήσεις αριστερά δεξιά ώστε να βγάλει τον Petrov από τo slipstream και να κρατηθεί μπροστά. Συνήθως τέτοιες κινήσεις τιμωρούνται, αλλά εδώ είναι άλλη η υπόθεση. Ο Hamilton δεν προσπάθησε να μπλοκάρει τον Petrov, απλά προσπάθησε να τον «ξεφορτωθεί». Αυτό προκάλεσε πολλές συζητήσεις σε forum και sites, αλλά δεν υπάρχει κάτι το μεμπτό. Στον 8ο γύρο ήταν η εγκατάλειψη του Michael Schumacher. Ο Γερμανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είχε πρόβλημα με μπουλόνι στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, αλλά η ομάδα του δεν μπόρεσε να αναπαράγει το πρόβλημα ώστε να δει τι ακριβώς έγινε. «Για μένα είναι κρίμα. Αλλά αυτά τα πράγματα είναι μέρος του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ακολουθώ το πρόγραμμά μου, αλλά το μονοθέσιό μας δεν κάνει το δικό του», είπε ο Schumacher μετά από την εγκατάλειψη φανερά απογοητευμένος.
Μπροστά οι δυο Red Bull Racing οδηγούσαν τον αγώνα άνετα σε παράταξη. Στον 23ο γύρο ο Vettel μπήκε για να αλλάξει λάστιχα δίνοντας χώρο στον Webber να κάνει την επίθεσή του ώστε να μπορέσει να τον περάσει στα πιτ στοπ. Ο Vettel κατάφερε όμως και γύρισε στην πίστα μπροστά από τον Hamilton και κάνοντας πολύ γρήγορο γύρο δεν άφησε περιθώρια στον Webber να αμφισβητήσει την κυριαρχία του. O Webber είχε και πρόβλημα με τον μπροστά δεξιά τροχό κάτι που του στοίχησε 1.5 δευτερόλεπτα, οπότε η ευκαιρία χάθηκε.
Η μάχη ανάμεσα στον Massa και τον Button για την 7η θέση είχε μεγάλο ενδιαφέρον, όπως και αυτή του Hamilton με τον Sutil για την 6η. Αυτό γιατί οι McLaren έχοντας το F-Duct συνεχίζουν να έχουν τις υψηλότερες ταχύτητες κάτι που τους δίνει μεγάλο πλεονέκτημα. Ήδη στην Ferrari δουλεύουν σε παρόμοια λύση, αλλά δεν μπορούν να την κάνουν να δουλέψει, ενώ από την άλλη ο Adrian Newey, αρχισχεδιαστής της Red Bull Racing εξέφρασε τον προβληματισμό του αλλά και την ανυσηχία του ότι αυτή η λύση μπορεί να φέρει πρόβλημα ασφάλειας. Μιλώντας στην Gazzetta dello Sport ο Newey σχολίασε : «Το σύστημα F-Duct της McLaren είναι πολύ έξυπνο και ανοίγει νέους ορίζοντες. Παρόλα αυτά ανυσηχώ για το θέμα ασφαλείας. Το σύστημα δουλεύει αδρανοποιώντας την λειτουργία της πίσω αεροτομής και ξεφορτώνοντας το φορτίο που έχει. Το να αναγκάζεις τον οδηγό να κάνει μια απότομη κίνηση για να μπορέσει να αντιμετωπίσει την αλλαγή από την κανονική συμπεριφορά είναι επικίνδυνο». Δεν έχει και πολύ άδικο, αλλά από την άλλη υπάρχουν πολλές διαμάχες ανάμεσα στις McLaren και Red Bull Racing. Ο Hamilton είχε πρόβλημα να περάσει την Force India του Sutil στον 44ο γύρο kai o Massa πάλεψε με τον Button και τελικά τον πέρασε. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής κρατούσε όμως τον γρηγορότερο Alonso πίσω του. Όσες προσπάθειες και να έκανε ο Ισπανός δεν μπόρεσε να περάσει, μέχρι 2 γύρους πριν από το τέλος ήρθε η καταστροφή για την Ferrari. Έσκασε ο κινητήρας του Alonso και ο 3ος συνολικά τον αγώνα. Οι άλλοι δυο ήταν τοποθετημένοι στην Sauber. Φαινόντουσαν δύσκολα τα πράγματα πριν από τον αγώνα όταν και οι Ιταλοί άλλαξαν εξαρτήματα στην κατάσταση του Parc Ferme.
Η ικανοποίηση ήταν διάχυτη στο motorhome της RBR και τα πανυγήρια μεγάλα. Τερματίζοντας σε σχηματισμό και έχοντας τον Nico Rosberg να φέρνει το πρώτο βάθρο για την MercedesGP ολοκληρώθηκε ο αγώνας. Φεύγοντας από την Μαλαισία και πηγαίνοντας για Κίνα τα πράγματα δείχνουν πολύ ενδιαφέροντα. Τρεις αγώνες, τρεις διαφορετικοί νικητές και οι 7 πρώτοι οδηγοί στην βαθμολογία να έχουν διαφορά 9 βαθμών (με το νέο σύστημα). Οι Massa με 39, Alonso και Vettel με 37, Button και Rosberg με 35, Hamilton με 31 και Kubica με 30 συνθέτουν την πρώτη 7άδα. Ο Schumacher είναι 10ος με 9 βαθμούς. Στους κατασκευαστές η Ferrari προηγείται με 10 βαθμούς της McLaren έχοντας 76, ενώ ακολουθεί η RBR με 61.
Που κρίθηκε ο αγώνας; Και στους τρεις πρώτους αγώνες που είδαμε πρέπει να πούμε ότι τα προκριματικά παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο. Οι προσπεράσεις είναι δύσκολες και συνεπώς πρέπει να είσαι μπροστά για να ελπίζεις σε κάτι καλό. Η μάχη Sutil και Hamilton μας έδειξε ότι παρόλο που η McLaren ήταν πολύ πιο γρήγορη στις ευθείες δεν μπόρεσε να περάσει την Force India. Οπότε το λάθος της Ferrari και της McLaren το Σάββατο ήταν καθοριστικό για τον αγώνα της Κυριακής.
Οι McLaren είχαν και πάλι τις μεγαλύτερες τελικές με τον Hamilton να κάνει 300.6 χλμ/ώρα και τον Button 298.7 χλμ/ώρα. Το περίεργο είναι ότι ο Button σημείωσε τον χρόνο αυτό στους πρώτους γύρους ενώ ο Hamilton στο τέλος του αγώνα. Πίσω από τις δυο McLaren ήταν ο Alonso με 297.2 και ο Massa με 296.7 χλμ/ώρα και οι δυο προς το τέλος του αγώνα. Πριν από την έναρξη του αγώνα άλλαξε κάθισμα ο Sebastien Buemi. Δεν αισθανόταν άνετα και προτίμησε να πάει στα σίγουρα.
Αργά την Κυριακή ο Vettel κλήθηκε από τους αγωνοδίκες να δώσει λογαριασμό για το ότι προσπέρασε τον Trulli υπο καθεστώς κίτρινης σημαίας κάτι που θα του στοίχιζε θέσεις στον επόμενο αγώνα. Όμως τα στοιχεία της τηλεμετρίας έδειξαν ότι ο Γερμανός μείωσε ταχύτητα και επειδή ο Trulli επιβράδυνε λόγω προβλήματος στο μονοθέσιό το, τελικά αποφασίστηκε ότι δεν υπήρχε λόγος τιμωρίας. Τρεις οδηγοί μπήκαν και στο ποινολόγιο του τριημέρου για υπερβολική ταχύτητα. Ο Timo Glock πλήρωσε 2.200 Ευρώ, ο Hulkenberg 200 Ευρώ και ο Button 600.
Στο παρασκήνιο οι διευθυντές των ομάδων συζητούσαν για τις αλλαγές του 2011. Πέρα από το θέμα με την επιστροφή ή όχι της Michelin και της απαίτησής της για να υπάρχουν 18άρες ζάντες στα μονοθέσια, το άλλο θέμα που κυριάρχησε ήταν και η επιστροφή του KERS, του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Ο KERS αποθήκευε ενέργεια από την φάση πέδησης και έγινε για 6.7 δευτερόλεπτα 80 ίππους επιπλέον στον οδηγό. Οι ομάδες έριξαν εκατομμύρια για να το εξελίξουν και το 2010 αποφάσισαν από κοινού (μέσω της ομοσπονδίας που έχουν, την FOTA) να μην το χρησιμοποιήσουν. Τώρα όμως το θέμα ήρθε και πάλι στο φως.
Τέλος αυτό που τράβηξε το τεχνικό ενδιαφέρον ήταν το διπλό πάτωμα της Renault. Η ομάδα από το Enstone είχε επενδύσει ένα τεράστιο ποσό στο να κατασκευάσει ένα νέο κέντρο CFD. Ουσιαστικά αυξήθηκε η υπολογιστική ισχύς στο σχεδιαστήριο, οπότε μπορούν να πειραματίζονται με πολλές λύσεις και αρχίζουν και φαίνονται τα αποτελέσματα. Εάν προσπαθήσουμε να βρούμε την έκπληξη για τους 3 πρώτους αγώνες θα λέγαμε ότι αυτός ακούει στο όνομα Robert Kubica με την Renault. Άψογος στα οδηγικά του καθήκοντα και μια ομάδα που δουλεύει σωστά φέρνοντας αποτελέσματα. Και το συμβόλαιό του λήγει στο τέλος της περίοδου.