F1: Το αναπάντεχο παζάρι οδηγών του 2019
- -
- -
Γεγονός είναι ότι στις φετινές καλοκαιρινές διακοπές … δεν ξεκουραστήκαμε. Υποτίθεται ότι τα εργοστάσια κλείνουν και οι οδηγοί πάνε διακοπές. Αλλά η ανακοίνωση της Renault με την οποία μας κοινοποιούσε την απόφαση του Daniel Ricciardo να μετακομίσει στο Enstone άλλαξε τα δεδομένα. Μετά ήρθε αυτή του Alonso ότι δεν θα τρέξει το 2019 στην F1 και τέλος ήρθε η ανακοίνωση Sainz στην McLaren.
Η κίνηση Ricciardo ήταν μια έκπληξη πρώτου μεγέθους για όλους. Όλοι είχαν σίγουρο το ότι ο Ricciardo θα αποφάσιζε να παραμείνει στην ομάδα της Red Bull Racing με την οποία έχει πάρει 7 νίκες από το 2014 και 2 φορές την 3η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών. Όμως ο Αυστραλός που για πρώτη φορά είχε την ευχέρεια να επιλέξει ο ίδιος τον επόμενο σταθμό στην καριέρα του, αποφάσισε ότι η Renault θα ήταν αυτή που θα του δώσει ελπίδες για ένα πρωτάθλημα μακροπρόθεσμα και όχι η Red Bull Racing με κινητήρες Honda το 2019 και το 2020. Πολλοί έλεγαν ότι υπάρχει και ο παράγοντας Verstappen για τον οποίο είχε δεύτερες σκέψεις παραμονής ο Ricciardo, που έχουν βάση σε ένα βαθμό. Όπως και να έχει η μετακίνηση του Ricciardo έφερε τον Carlos Sainz υπο πίεση.
Αυτή η πίεση έφυγε μόλις ο Fernando Alonso ανακοίνωσε ότι δεν θα τρέχει στην F1 το 2019 και όπως κομψά έγραφε η ανακοίνωση δεν αποκλείει να επανέλθει στην F1 εάν η ομάδα γίνει ανταγωνιστική. Βέβαια ο Alonso ειναι στα 37 του και η McLaren προς το παρόν δεν δείχνει σημάδια ανάκαμψης. Ήταν μια απόφαση η οποία αναμενόταν καθώς επι σειρά ετών ο Ισπανός δεν είχε ανταγωνιστικό μονοθέσιο με την McLaren. Ήλπιζε, όπως πολλοί, ότι η McLaren Honda θα ήταν ένα πετυχημένο project, αλλά και η μετάβαση σε Renault φέτος δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ετσι προς το παρόν η καριέρα του στην F1 διακόπτεται. Την θέση του παίρνει ο Carlos Sainz ο οποίος διατηρεί άριστες σχέσεις τόσο με τον Alonso, που είναι το ίνδαλμά του, αλλά και με την McLaren. Οπότε η μετακίνησή του στην Βρετανική ομάδα ήταν εύκολη υπόθεση.
Η McLaren έχει βέβαια να καλύψει και μια ακόμα θέση οδηγού. Έχοντας προς το παρόν ένα μονοθέσιο που δεν είναι ανταγωνιστικό δεν αποτελεί πόλο έλξης για οδηγούς «από το πάνω ράφι». Η McLaren είχε κάνει πρόταση στον Ricciardo, όμως ο Αυστραλός δεν έβλεπε ότι η McLaren θα μπορούσε να γίνει γρήγορα ανταγωνιστική και δεν πήγε προς το Woking. Το ίδιο έγινε και πριν από την διακοπή με τον Ocon. Είχε συμφωνήσει για τους όρους του συμβολαίου με την Βρετανική ομάδα, αλλά και αυτός ξεκίνησε συνομιλίες με την Renault, από το φυτώριο της οποίας είχε ξεκινήσει. Μάλιστα είχε συμφωνήσει προφορικά, πριν η Renault ανακοινώσει τον Ricciardo.
Έτσι λοιπόν η McLaren αυτή τη στιγμή έχει να αποφασίσει για την 2η θέση ανάμεσα σε Vandoorne (ο οποίος δεν έχει εντυπωσιάσει), τον Ocon (ο οποίος μπορεί να ψάχνει για θέση), και τον Lando Norris (ο οποίος ψάχνει θέση για το 2019). Η McLaren μπορεί να βρίσκεται σε μια φάση επαναπροσδιορισμού, βάζοντας και πάλι νέους στόχους με εσωτερικές μετακινήσεις, καθώς μετά από τον Eric Boullier εκτός ομάδας είναι και ο τεχνικός διευθυντής Matt Morris. Η McLaren όμως ανακοίνωσε τον James Key σαν νέο τεχνικό διευθυντή, ο οποίος δεσμεύεται με συμβόλαιο με την Toro Rosso. Και επειδή στην F1 τα πάντα είναι παζάρι, μπορεί η Red Bull να δεχθεί να αποδεσμεύσει νωρίτερα τον James Key, παίρνοντας σαν αντάλλαγμα τον Lando Norris ή εάν δώσει στην Red Bull και κατά συνέπεια στην Toro Rosso τον Vandoorne! Εάν είναι να επιλέξει ανάμεσα σε Vandoorne και Ocon μάλλον θα παει για τον Ocon.
Τώρα, γιατί να φύγει ο Ocon από την Force India; Σε εξέλιξη που έγινε κατά την διάρκεια του τριημέρου στην Ουγγαρία η Force India μπήκε σε καθεστώς επιτήρησης μετά από διαμαρτυρία που έκαναν προμηθευτές με «αρχηγό» τον Sergio Perez! Μάλιστα δεν πέρασαν λίγες μέρες όταν ανακοινώθηκε ότι ένας ένα γκρουπ επενδυτών με επικεφαλή τον Lawrence Stroll αγόρασε την ομάδα. Ναι … Stroll … τον πατέρα του Lance Stroll, οδηγού της Williams. Είναι προφανές λοιπόν ότι ο Lance Stroll το 2019 θα είναι στην Force India, ή όπως αλλιώς θα ονομάζεται η ομάδα, έχοντας δίπλα του τον Perez ή τον Ocon. Και εδώ γίνεται παιχνίδι καθώς ο Perez έχει έρθει σε επαφές και με την Haas καθώς ο Grosjean έχει μεγάλο πρόβλημα αστάθειας και σε σχέση με τον Magnussen.
Ο Perez λοιπόν έσωσε την Force India από την πτώχευση με την κίνησή του να μπει η ομάδα σε επιτήρηση και να αλλάξει χέρια από τον Vijjay Mallya ο οποίος έχει νομικά ζητήματα με την Ινδία. Ένα σενάριο λοιπόν είναι ότι Perez έκανε την κίνηση αφού είχε συμφωνήσει πρώτα με τον Stroll, το οποίο είναι ένα πιστευτό σενάριο. Το άλλο είναι ότι έγινε η κίνηση για να σώσει την ομάδα και να φύγει. Περιμένουμε τις εξελίξεις και σε αυτό το κομμάτι.
Στην Red Bull Racing τα πράγματα είναι μάλλον πιο εύκολα καθώς ο Gasly φαίνεται ότι δεν έχει αντίπαλο στην θέση δίπλα στον Verstappen. Κάποιοι ήθελαν να δουν τον Alonso εκεί ή τον Raikkonen, αλλά ο πρώτος ανακοίνωσε ότι δεν θα τρέξει το 2019, ενώ ο δεύτερος δεν θα κάνει τέτοιο βήμα στο τέλος της καριέρας του.
Τέλος παραμένει το μεγάλο κεφάλαιο για τον 2ο οδηγό της Ferrari. Με την απώλεια του Sergio Marchionne, η Ιταλική ομάδα βρίσκεται σε μια μεταβατική περίοδο. Πόσο θα «πειράξουν» την ομάδα οι Elkann και Camilieri; Η θέση στην Ferrari θα είναι ανάμεσα στον Raikkonen και τον Leclerc. O Lerclerc έχει δείξει σίγουρα καλά δείγματα, αλλά δεν είναι σίγουρο εάν μπορεί να σηκώσει το βάρος της «φανέλας» της Ferrari δίπλα στον Vettel. Είναι πολύ πιθανό λόγω των ειδικών συνθηκών η Ferrari να αποφασίσει να το πάει με ασφάλεια δίνοντας στον Raikkonen ένα ακόμα χρόνο συμβολαίου.