Η Παρασκευή στην Κίνα
- -
- -
Ξεκίνησε το αγωνιστικό τριήμερο στην Κίνα με την διεξαγωγή των πρώτων δυο σκελών των ελεύθερων δοκιμαστικών. Κανονικά θα κοιτάζαμε τα αποτελέσματα αλλά το ατύχημα του Sebastien Buemi και το πρόβλημα στον κινητήρα του Alonso για άλλη μια φορά ήταν αυτά που στιγμάτισαν την διαδικασία. Όλα έγιναν στο πρώτο σκέλος των ελεύθερων δοκιμών όταν και ο Sebastien Buemi πλησίαζε την στροφή 14 με 300 χιλιόμετρα την ώρα όταν στην φάση της πέδησης έσπασε το πάνω μπράτσο της ανάρτησης και κατέρρευσε με αποτέλεσμα να φύγουν και οι δυο μπροστινές ρόδες. Ο Buemi ήταν απλά ο επιβάτης σε αυτή τη δύσκολη φάση και δεν μπορούσε να κάνει τίποτα. Το μονοθέσιο σταμάτησε στην αμμοπαγίδα χωρίς να υπάρχει κάποια σοβαρή συνέπεια για τον Ελβετό οδηγό. Τα πίσω φρένα απλώς μείωσαν την ταχύτητα, αλλά ευτυχώς οι μεγάλες αποστάσεις από τις μπαριέρες απέτρεψε τα χειρότερα. Η ομάδα είπε στην συνέχεια ότι οι σύνδεσμοι ήταν καινούργια εξέλιξη και έσπασαν και στα δυο μπράτσα, και ότι στην συνέχεια του τριημέρου θα χρησιμοποιούσαν την προηγούμενη έκδοση. Ερωτηματικό ήταν και γιατί έφυγαν τα ελαστικά από την στιγμή που έπρεπε να ήταν στερεωμένα με συρματόσκοινο. Η ομάδα δήλωσε ότι οι τροχοί ήταν συνδεδεμένοι στο σημείο της ανάρτησης που κατέρρευσε.
Το άλλο θέμα που κυριάρχησε ήταν ο δεύτερος σπασμένος κινητήρας του Fernando Alonso. Για την ιστορία ήταν αυτός που είχε χρησιμοποιηθεί στα ελεύθερα δοκιμαστικά και στα προκριματικά του Μπαχρέιν. Μετά από την βλάβη αυτή ο Ισπανός έχει πλέον στην διάθεσή του 6 κινητήρες για να βγάλει την χρονιά. Εάν χρειαστεί να φέρει τον 7ο κινητήρα, τότε τον περιμένει ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση, κάτι το οποίο μπορεί να είναι καθοριστικής σημασίας για τους τελευταίους αγώνες. «Δεν έχω καμία ανυσηχία για το θέμα», είπε ο Ισπανός.
Το αξιοπερίεργο είναι ότι τόσο στα πρώτα όσο και στα δεύτερα ελεύθερα οι πρώτες 4 θέσεις πήγαν στις McLaren και Mercedes GP οι οποίες τρέχουν με κινητήρα Mercedes. Αναλυτικά στα πρώτα ελεύθερα οι χρόνοι που σημειώθηκαν ήταν οι εξής:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:36.677 |
|
15 |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:36.748 |
0.071 |
17 |
3 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:36.775 |
0.098 |
19 |
4 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:37.509 |
0.832 |
14 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:37.601 |
0.924 |
20 |
6 |
Robert Kubica |
Renault |
1:37.716 |
1.039 |
17 |
7 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:37.745 |
1.068 |
25 |
8 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:37.980 |
1.303 |
17 |
9 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:38.008 |
1.331 |
13 |
10 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:38.098 |
1.421 |
19 |
11 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:38.161 |
1.484 |
19 |
12 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
1:38.375 |
1.698 |
21 |
13 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
1:38.421 |
1.744 |
19 |
14 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:38.569 |
1.892 |
20 |
15 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
1:38.618 |
1.941 |
26 |
16 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:38.678 |
2.001 |
17 |
17 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:39.939 |
3.262 |
5 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1:41.531 |
4.854 |
22 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1:41.779 |
5.102 |
23 |
20 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:41.830 |
5.153 |
20 |
21 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1:42.181 |
5.504 |
27 |
22 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1:43.875 |
7.198 |
23 |
23 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
1:43.949 |
7.272 |
20 |
24 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
|
|
6 |
Ενώ στο δεύτερο σκέλος είχαμε:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:35.217 |
|
26 |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:35.465 |
0.248 |
22 |
3 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:35.593 |
0.376 |
26 |
4 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:35.602 |
0.385 |
28 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:35.791 |
0.574 |
30 |
6 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:35.995 |
0.778 |
29 |
7 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:36.254 |
1.037 |
31 |
8 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:36.377 |
1.160 |
43 |
9 |
Robert Kubica |
Renault |
1:36.389 |
1.172 |
29 |
10 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:36.604 |
1.387 |
33 |
11 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:36.944 |
1.727 |
36 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:36.986 |
1.769 |
27 |
13 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
1:37.421 |
2.204 |
32 |
14 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
1:37.431 |
2.214 |
33 |
15 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:37.657 |
2.440 |
30 |
16 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1:37.804 |
2.587 |
31 |
17 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:37.867 |
2.650 |
29 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1:39.624 |
4.407 |
35 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1:39.947 |
4.730 |
30 |
20 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:40.233 |
5.016 |
27 |
21 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
1:41.008 |
5.791 |
32 |
22 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1:41.107 |
5.890 |
28 |
23 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1:41.345 |
6.128 |
32 |
24 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
|
|
0 |